دولت دوازدهم به دلیل نبود رویکرد ارزشی در برگزاری مراسم معنوی وارد عمل شد.


ساعت: 15:50
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۱۶
کد خبر: 1813725

رئیس ستاد اعتکاف با اشاره به اختلافات دولت سابق و فعلی در برگزاری مراسم اعتکاف گفت: متاسفانه دولت گذشته رویکرد ارزشمندی نداشت و مراسم معنوی از جمله اعتکاف را تعطیل کرد اما در دولت سیزدهم پروتکل های بهداشتی و درمانی عملکرد مطلوب دینی و معرفتی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام سید علیرضا تکیه ظهر امروز در حاشیه دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان در گفت و گو با خبرنگار موج رسا؛ با توجه به اینکه در حال حاضر در استان زنجان به سر می برد. وی در خصوص تفاوت نگرش دولت دوازدهم و سیزدهم در صدور مجوز مراسم معنوی اعتکاف گفت: تفاوت پرداختن به این موضوع با صدور مجوز به تفاوت رویکرد دولت برمی گردد.

وی با اشاره به اینکه برخی تنها به دنیا و برخی دیگر تنها به آخرت تکیه می کنند، خاطرنشان کرد: دین مبین اسلام هیچ کدام را نمی شناسد، اما اسلام می فرماید: پروردگار ما در دنیا خیر و در آخرت نیکو است. یعنی اسلام.مجموع جهان. و او آخرت را می بیند.

حجت الاسلام تکایی افزود: اعتقادات ما می گوید کسی که دنیا ندارد، آخرت ندارد و کسی که بدعت گذار معمولی است بدون دنیا به آن نمی رسد و کسی که فقط دنیا را می خواهد بهتر است چون باطل می کند. عاقبت آن.”

وی با بیان اینکه تلفیقی از دنیا و آخرت است، تصریح کرد: به همان دلیل که واکسیناسیون افراد در برابر کرونا یک ضرورت اساسی برای سالم ماندن بدن انسان است، به همین دلیل، اما بیش از آن، روح انسان باید برای زندگی خود واکسینه شوند.

رئیس ستاد اعتکاف کشور با بیان اینکه روح مهمتر از بدن است، گفت: بدن جسمانی ابزاری برای روح و بندگی خداست.

وی با بیان اینکه برده داری بدن خیانت می کند، اما آن چیزی که روح را برده است، گفت: پس حکومت ها هم همین طور هستند و حکومتی که به آخرت و جریان های ماورایی و آسمانی کمتر توجه می کند، چون علاوه بر من معنویت گرا نیست. اعتکاف برای اقامه نماز جمعه، عبادت در اماکن مقدس، ماه محرم، شب و شام عرفه، شب قدر و غیره.

حجت الاسلام تکیه با اشاره به رویکرد دولت دوازدهم نسبت به برگزاری مراسم معنوی گفت: دولت گذشته را دیده ایم و کل جامعه می بیند که متاسفانه رویکردهای ارزشی و مراسم معنوی مانند اعتکاف، عزاداری و… نداشته است. قبل از سایر مراکز از جمله تفرجگاه‌ها، تعطیل شد و حتی مجوز اعتکاف در شهرهای دارای وضعیت آبی کرونا صادر نشد، اما خوشبختانه دولت سیزدهم هم دنیا و هم آخرت را متحد می‌کند که امیدواریم موفق باشیم.

وی افزود: در دولت سیزدهم و نحوه رسیدگی به مراسم معنوی، تعطیلی مساجد، مجالس، امامزاده ها، اعتکاف و سایر مراسم مذهبی نیست، بلکه بر اساس رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و انجام کارهای دینی و معرفتی است. تا بتواند هویت انسانی را که همان هویت معرفت خداست حفظ کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید