دولت روحانی 4200 تن را در حراج فروخت/ مهر بی رونق شد

ساعت: 11:16
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۸/۲۶
کد خبر: 1785046

در جریان بررسی، عملکرد اقتصادی دولت قبل مطرح شد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز بر لزوم توجه به سیاست های اقتصاد مقاومتی تاکید کردند چرا که دولت قبل مشکلاتی را در حوزه ارز، مسکن و کاهش ارزش پول ملی ایجاد کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ در جلسه علنی امروز (چهارشنبه 26 آبان) مجلس شورای اسلامی، ادامه بررسی گزارش کمیسیون اقتصادی از وضعیت شاخص های اقتصادی در دولت یازدهم و دوازدهم در دستور کار قرار گرفت.

حجت الاسلام محمد تقی نکدلی در این باره گفت: این گزارش شرایطی را نشان می دهد که دولت سیزدهم بر کشور مسلط شد و نباید فراموش کرد که دولت روحانی با فروش 4200 تن طلا و طلا کشور را در آستانه فروپاشی قرار داد. خزانه داری.

وی خاطرنشان کرد: رئیس جمهور سابق در جریان اغتشاشات بنزین کشور را به آتش کشید و هر روز به دنبال ایجاد یک قیام جدید بود، اما امروز رئیس جمهوری داریم که به دنبال اصلاح مشکلات کشور است.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت سیزدهم تاکنون اقدامات بسیار مهمی به ویژه در زمینه کنترل بیماری عروق کرونر قلب و کاهش قیمت فولاد و سیمان انجام داده است. علاوه بر این، دولت فعلی برخلاف دولت گذشته، پرداخت حقوق و دستمزد را بدون استقراض از بانک مرکزی افزایش داده، فروش و فروش نفت را افزایش داده و بسیاری از دارایی های بلوکه شده ایران را آزاد کرده است.

نکدلی گفت: در دولت قبل می خواستیم رئیس جمهور به مجلس بیاید و دیدیم که روحانی حدود دو سال است که به مجلس نیامده اما اینطور نیست. او علاوه بر تعامل با مجلس، به چند استان سفر کرد و اسکورت هم بود.

وی با اشاره به حواشی ایجاد شده با معرفی مسعود فیاضی به عنوان وزیر آموزش و پرورش، گفت: شهردار فعلی که شهردارش جنایت کرد و همه کارش را سرپوش گذاشت، امروز به دنبال شهردار انقلابی است و به نظر می رسد فیاض منتسب به او باشد. هوشیار باشیم و مراقب باشیم جریانی که 8 سال به کشور خیانت کرده و مشکلات عدیده ای ایجاد کرده است، وحدت مجلس و دولت را به هم نزند.

میرتاج الدینی: دولت روحانی خط فقر را به دهک های متوسط ​​جامعه رسانده است.

در ادامه جلسه حجت الاسلام میرتاج الدینی درباره گزارش شاخص های اقتصادی در دولت روحانی گفت: عملکرد دولت روحانی در حوزه اقتصادی بسیار ضعیف است و دولت یازدهم و دوازدهم در شاخص های اقتصادی نمره کمتر از 10 را کسب کردند.

وی گفت: دولت روحانی خط فقر را به دهک های متوسط ​​جامعه رسانده، وضعیت اقتصادی و افزایش فقر در جامعه بدتر شده و این معضل شرایط معیشتی را برای اقشار متوسط ​​و پایین جامعه بسیار سخت کرده است. “

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: دولت روحانی بیکاری را بالا برده و در مواجهه با نقدینگی و تورم در کشور بسیار شدید شده و نتوانستند عملکرد قابل قبولی در حوزه اقتصادی داشته باشند. رشته.

محمدیاری: دولت روحانی به مهر رحم نکرد

در ادامه این نشست حسن محمدیاری نیز به این گزارش گفت: دولت روحانی در حوزه اقتصادی به ویژه در زمینه تامین مسکن اقدام قابل توجهی نکرده است، بنابراین قیمت مسکن به شدت افزایش یافته است.

وی گفت: دولت یازدهم و دوازدهم راه مسکن مهر را ادامه ندادند، در حالی که مسکن مهر پروژه بسیار خوبی بود و بسیاری از اقشار فقیر جامعه را صاحب خانه کرد، اما دولت روحانی نسبت به مسکن مهر بی ادبی کرد.

محمدیاری گفت: حجم نقدینگی در دولت روحانی به شدت افزایش یافته است، در دولت قبل شاهد کاهش ارزش پول ملی بودیم و نرخ ارز به شدت افزایش یافت.

سخنگوی مجلس شورای اسلامی گفت: در دولت روحانی نیز شاهد بوده ایم که اعطای تسهیلات بانکی به صورت ناعادلانه انجام شده است، به طوری که برخی از مشتریان برای دریافت وام کم با مشکل مواجه شده اند اما در مقابل ممکن است عده ای وام های کلان دریافت کرده باشند. “.

یوسفی: دولت روحانی نیز رهن و اجاره را برای مردم آرزو کرده است

مجتبی یوسفی همچنین درباره عملکرد اقتصادی دولت یازدهم و دوازدهم گفت: دولت قبل با نگاه به غرب، توجه چندانی به توانمندی های منطقه ای و توان داخلی ما نداشت، در حالی که اگر به توانمندی های خودمان توجه می کردند، کشور را به سمت غرب می برد. مشکلات بسیار بزرگ خواهند بود.

وی گفت: ظرفیت های اقتصادی کشور در دولت قبل به فراموشی سپرده شد زیرا دولت روحانی اقتصاد ایران را به برجام و ارتباط با پنج کشور اروپایی پیوند زد، در حالی که راه نجات کشور اقتصاد مقاومتی است که دولت قبل به آن توجه نکرد. به.”

یکی از اعضای هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: تورم سالانه در دولت قبل به طور میانگین به 21 درصد رسید. سرمایه گذاری در اقتصاد به شدت کاهش یافت. عملکرد ضعیف اقتصادی دولت قبل به قدری افزایش قیمت کالاها را به دنبال داشت که قیمت مسکن افزایش یافت و اکنون رهن و اجاره به یک رویا تبدیل شده است.

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید