دولت سیزدهم از تخصص نخبگان استقبال کرد


زمان: 11:01 شب
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۱۶
کد خبر: 1806295

نایب رئیس مجلس گفت: دولت از برنامه های دانش بنیان مردم استقبال می کند و نایب رئیس مجلس نیز بر این موضوعات در مجلس نظارت دارد تا با حمایت مجلس و دولت چنین طرح هایی به نتیجه مطلوب برسد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ پوستر جشنواره بین المللی دیپلماسی فرهنگی و اقتصادی با رویکرد هوش مصنوعی با حضور سید محمد حسینی نایب رئیس مجلس رونمایی شد.

حسینی با تقدیر از فعالان و کارشناسان هوش مصنوعی گفت: این صنعت می تواند ظرفیت های بالای کشور را در آینده تامین کند که نباید از آن غافل شد. برای استفاده از هوش مصنوعی نیاز به یک استراتژی مدون داریم تا بتوانیم نیروهای متخصص و نخبه داشته باشیم.«این حوزه را جذب کنید و در رقابت با کشورهای منطقه پیشرو باشید.

وی گفت: دیپلماسی اقتصادی در سال های اخیر چندان مورد توجه قرار نگرفته است و روش های سنتی به تنهایی نمی تواند با دیگر کشورها رقابت کند.

حسینی افزود: دولت سیزدهم فعالیت های اقتصادی موثری را آغاز کرده است و همه شاهد این اقدامات و انشاالله نتایج ملموس خواهند بود. در ارتباط و تعامل با کشورها تلاش می کنیم با تمام توان خود تعادل ایجاد کنیم چرا که دنیا فقط غرب نیست.

وی با اشاره به واردات بی رویه قبل از انقلاب خاطرنشان کرد: قبل از انقلاب محصولات کشاورزی و غذایی و نیازهای روزانه زیادی وارد می کردیم که واردات به یک یا چند کالا محدود نمی شد. در مناطق دیگر ما عقب مانده و منحط بودیم، به عنوان مثال برخی از پزشکان عمومی از پاکستان و هند بودند. این کشور در بسیاری از صنایع مانند پتروشیمی، ساخت پالایشگاه، داروسازی، فناوری نانو، هوافضا و سلول های بنیادی پیشرفت شگفت انگیزی داشته است و در بسیاری از زمینه ها در بین 10 کشور برتر جهان قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: امروز برخلاف گذشته برای جذب گردشگر سلامت برای درمان تلاش می کنیم و در بسیاری از صنایع دیگر از واردکننده به صادرکننده تبدیل شده ایم. البته جنگ تحمیلی موانع زیادی بر سر راه توسعه کشور ایجاد کرد، اما بعد از جنگ و در دوران ریاست جمهوری مقام معظم رهبری، حرکت علمی کشور شتاب گرفت و رشد علمی کشور 11 برابر متوسط ​​رشد علمی جهان شتاب گرفت.

حسینی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب همواره به آینده می نگرند و در این راستا همواره از توسعه دانش حمایت کرده اند، گفت: بیش از گذشته باشید. امروز همه دیدیم که دشمنان ملت تحریمی برای تحمیل ملت ایران ندارند و در علم و فناوری شاهد آپارتاید علمی بوده ایم اما پیشرفت کشور متوقف نشده و در بسیاری از زمینه ها گام های بلندی برداشته ایم.

وی ادامه داد: در برخی از صنایع مانند خودروسازی که شرایط مساعدی نداریم باید سریعاً این موضوع را جبران کنیم، اما در صنایع نظامی مانند رادار مدرن، پهپاد، موشک، سلول‌های بنیادی نانو، ساختیم. پیشرفت شگفت‌انگیز است.» مسئولان به نظرات کارشناسان و نخبگان توجه چندانی نداشتند، اما دولت سیزدهم تلاش ویژه‌ای برای شنیدن نظرات کارشناسی نخبگان داشت.

نایب رئیس مجلس افزود: هوش مصنوعی با بهبود پردازش اطلاعات می تواند به کارکنان در کشور کمک کند.

حسینی تاکید کرد: دولت از طرح های دانش بنیان و فناورانه استقبال می کند و نماینده مجلس نیز این موضوعات را در مجلس رصد می کند تا با حمایت دوجانبه مجلس و دولت چنین طرح هایی به نتیجه مطلوب برسد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید