دولت سیزدهم از موضع مذاکره عقب نشینی نکرد

ساعت: 13:13
تاریخ انتشار: 1400/08/15
کد خبر: 1781945

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای ملی:

وی گفت: همه شواهد نشان می دهد که دولت سیزدهم از موضع مذاکره خود عقب نشینی نکرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدجواد جمالی نوبندگانی در گفت وگو با تهران نیوز درباره مذاکرات هسته ای در روزهای آینده گفت: طبق گفته معاون وزیر امور خارجه کشورمان، مذاکرات هسته ای تا پایان آبان ماه (اوایل آذر) از سر گرفته می شود. وی با بیان اینکه مذاکرات از سر گرفته می شود، گفت: ما نمی خواهیم از منظر مذاکرات وین وارد مذاکرات وین شویم، اما به شکلی که در مذاکرات وین شکل گرفت، می شویم.

او گفت که توافق بازگشت به وین در اوایل دسامبر به امضا می رسد، زیرا ایران همچنان بر موضع خود و شرایط از سرگیری مذاکرات تاکید می کند. این بدان معناست که طرف های درگیر باید به تعهدات اقتصادی خود در قبال ایران عمل کنند، در حالی که تحریم ها باید توسط آمریکا برداشته شود و امکان لغو تحریم ها وجود نداشته باشد.

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: در شش دور مذاکرات دولت روحانی در وین، رفع تحریم ها علیه ایران به محور اصلی مذاکرات تبدیل شد و آمریکا و کشورهای غربی مانع از دستیابی ایران به توافقی شدند که منافع اقتصادی پایدار را تضمین کند، موضوعی که اصل توافق برجام بر آن استوار است و آمریکا باید بر اساس آن عمل می کرد.

جمالی نوبندگانی گفت: کسب نتیجه مذاکرات در وین و لغو تحریم ها برای ایران بسیار مهم است، بنابراین معاون وزیر امور خارجه ایران تضمین عدم تکرار اقدامات غیرقانونی دیگر کشورها را درخواستی اجتناب ناپذیر دانست. جمهوری اسلامی ایران.”

وی افزود: همه شواهد نشان می دهد که دولت سیزدهم از موضع مذاکره خود عقب نشینی نکرده است. منطق سیاست خارجی امروز کشور ما مستدل، محکم و پشتوانه تجربیات فنی، حقوقی، سیاسی و ترکیبی است. به همین دلیل با توجه به دو سیاست مهمی که دولت در مذاکرات برجام دنبال می کند، یعنی لغو تحریم ها و بررسی آنها به عنوان تضمین، تیم مذاکره کننده پای میز مذاکره خواهند رفت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید