دولت سیزدهم با اعتمادسازی در سیاست منطقه ای به موفقیت دست یافت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ هانی زاده کارشناس مسائل بین الملل در گفتگو با دیار آفتاب؛ وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر گفت: دولت سیزدهم در یک سال گذشته در عرصه سیاست منطقه ای کاملاً موفق عمل کرده و در اعتمادسازی موفق بوده و با ایجاد وفاق و همدلی در کاهش تنش های منطقه ای موفق بوده است.

وی بیان کرد: سفرهای اخیر روسای جمهور ترکمنستان، قزاقستان، تاجیکستان، روسیه، ترکیه، امیر قطر، نخست وزیر عراق و… به ایران نشان داد که دولت سیزدهم سیاست خود را بر یکپارچگی منطقه ای بنا کرد و موفق شد در سیاست فراتر از منطقه به نقطه هدف برسد.

این کارشناس روابط بین الملل گفت: مذاکرات ایران و عربستان از فروردین ماه سال گذشته در بغداد آغاز شده و پنج دور با موفقیت انجام شده است و قرار است مرحله ششم مذاکرات به زودی آغاز شود و وزرای خارجه ایران و عربستان در این دیدار با یکدیگر دیدار خواهند کرد. بغداد و بیانیه افتتاحیه پس از روابط دیپلماتیک تهران و ریاض.

هانی زاده اضافه کرد: موضوع دیگر پیش نویس توافقنامه جدید برجام است که به زودی اجرایی می شود و در صورت اجرایی شدن آن یک پیروزی بزرگ برای ایران در روابط بین الملل و جامعه جهانی خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه چالش هایی در حوزه اقتصاد و معیشت مردم وجود دارد، خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم در تلاش است با سازوکارهای بومی با تورم مبارزه کند و مشکلات اقتصادی جامعه مسکن و بیکاری را حل کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید