دولت سیزدهم در صدد رفع محرومیت است


ساعت: 22:18
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۷
کد خبر: 1890928

رئیس جمهور اعلام کرد: دولت مردمی محرومیت زدایی را دوست ندارد و برای اجرای عدالت و محرومیت زدایی از همه محرومیت ها در کشور تلاش می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ آیت الله سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور صبح امروز پنجشنبه در دیدار اعضای فراکسیون اهل سنت شورای اسلامی، تنوع اقوام و مذاهب در کشور را مزیت و فرصتی برای نظام جمهوری اسلامی دانست و گفت: توجه به این فرصت و مزیت ارزشمند قطعا باعث رشد و اعتلای کشور خواهد شد.

وی افزود: تقدیم 11 هزار شهید اهل سنت در دوران دفاع مقدس نشان می دهد که اهل سنت ما متدین و عاشق انقلاب اسلامی هستند و همه ما موظفیم و احساس مسئولیت داریم که به دغدغه ها و مشکلات آنها رسیدگی کنیم.

رئیس جمهور رفع محرومیت از اقصی نقاط کشور را وظیفه دولت و مجلس عنوان کرد و گفت: فرقی نمی کند این محرومیت ها در کجای کشور و با چه ترکیب قومی و مذهبی باشد. حکومت مردمی از محرومیت بیزار است و به دنبال اجرای عدالت و رفع محرومیت از تمام مناطق محروم کشور است.

رئیسی با اشاره به طرح سوالات برخی نمایندگان در خصوص مشکل بیکاری و مسکن در برخی مناطق کشور گفت: رفع بیکاری و ایجاد اشتغال در اولویت دولت است. در این راستا لازم است تمام تلاش ما در جهت امیدواری مردم به منابع ارزشمند کشور و بهره برداری از آنها باشد.

وی افزود: حل مشکلات مردم در حوزه مسکن به ویژه مسکن روستایی در دستور کار دولت است و از مسئولان ذیربط خواسته ایم در این حوزه تسهیلات ارائه کنند.

رئیس جمهور در خصوص ابلاغ و اجرای مصوبات سفرهای استانی نیز که از سوی یکی از نمایندگان مطرح شد، تصریح کرد: اجرای مصوبات سفر استانی الزامی است و دور دوم این سفرها با شرط پیگیری روند اجرایی آغاز می شود. این مصوبات علاوه بر وزرا، استانداران و معاونت اجرایی رئیس جمهور نیز موظف به پیگیری و نظارت بر اجرای مصوبات سفر در داخل استان هستند.

وی در ادامه سخنان خود بر باور قدرت مردمی برای بهره گیری از ظرفیت نیروهای کارآمد فارغ از قومیت و مذهب تاکید کرد و افزود: بارها اعلام کرده ایم که استفاده از نیروهای بومی و کارآمد از اولویت های اصلی سیزدهم است. دولت در انتخاب نیروها، زیرا انگیزه را در قوه مجریه کشور افزایش می دهد.

رئیس جمهور بر موضوع تامین آب آشامیدنی، تقویت زیرساخت ها و راه های مواصلاتی و فعال سازی بازارچه های مرزی به منظور ساماندهی تجارت مرزنشینان تاکید کرد و گفت: عمیقا معتقدیم که محرومیت زدایی از مناطق نیازمند و کم برخوردار کشور. در کنار ارائه خدمات به مردم امنیت ملی را تقویت می کند.

رئیسی تاکید کرد: پیشرفت کشور در گرو همکاری و همدلی است و صف بندی ها و خط کشی های سیاسی مشکلات کشور را حل نمی کند. به لطف خداوند متعال با همکاری و هم افزایی شکل گرفته در داخل کشور گره های مردم باز شده و مشکلات آنان کاهش می یابد.

پیش از سخنان رئیس جمهور ماموستا عبدالسلام کریمی مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت های مذهبی و همچنین نمایندگان اهل سنت استان های سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی، گلستان، هرمزگان، آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه و خوزستان به منظور قدردانی از رویکرد مثبت رئیس جمهور در تقریب مذاهب اسلامی و نیز تلاش مجدانه دولت برای تحقق عدالت در بین آحاد مختلف جامعه با توجه ویژه به سفرهای استانی و دیدارهای شخصی با مردم، سخنرانی کرد. برخی از دغدغه ها و مطالبات مراجعین خود در جامعه اهل سنت کشور.

دیدگاهتان را بنویسید