دولت نباید حمایت جامعه معلولان در لایحه بودجه 1402 را نادیده بگیرد/تغییر وزرا بر اجرای قانون حمایت از معلولان تأثیر گذاشت.


ساعت: 14:11
تاریخ انتشار: 1401/09/14
کد خبر: 1915837

عبدالناصر درخشان با انتقاد از عدم توجه دولت به اجرای قانون حمایت از افراد دارای معلولیت، جابجایی وزرای کار را از عوامل موثر بر اجرای این قانون در دولت فعلی برشمرد و بر لزوم نظم بخشیدن به این قانون تاکید کرد. در لایحه بودجه 1402 حمایت از معلولان.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش عصرهامون، عبدالناصر درخشان نماینده مردم ایرانشهر گفت: قانون حمایت از معلولان قانونی مترقی است که برای حمایت از جامعه معلولان که قشر عظیمی هستند در مجلس تصویب شد اما متاسفانه دولت عزم جدی برای اجرای آن ندارد و رعایت نشده و اعتبارات لازم برای تحقق این امر تا امروز تخصیص داده نشده است.



وی ادامه داد: شاید نگاه دولت به جامعه معلولان متفاوت باشد، بنابراین اعتقاد بر این است که آنها را بخشی از ثروت اجتماعی نمی داند، در حالی که بخشی از جامعه معلولان را افراد تحصیلکرده، متفکر و ماورایی تشکیل می دهند که می توانند بازی کنند. نقش موثری در حل مشکلات داشته باشد


داراشکن با تاکید بر اینکه انتظار داریم مجلس بر اجرای قانون جامع حمایت از معلولان پافشاری کند، تصریح کرد: یکی از دلایلی که اجرای این قانون در این دولت مورد بی توجهی قرار گرفت تغییر وزرا در وزارتخانه است. تعاون، کار و امور اجتماعی و هر وقت خواستیم در این زمینه درخواستی داشته باشیم، به دلیل نبود وزیر مشخص به نتیجه ای نرسیدیم و وزرای جدید نیز تفویض اختیار را بهانه ای برای بی توجهی کردند. به این منطقه


این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: مسلما باید اعتبارات ویژه ای برای اجرای این قانون در نظر گرفته شود که تاکنون تامین نشده است، بنابراین امیدواریم مجلس با تلاش جدی تری دولت را موظف کند ردیفی را در لایحه بودجه لحاظ کند. 1402 برای تامین اعتبار این بخش.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید