دولت هشت سال پیش با غرب به صورت «مبتذل» مذاکره کرد/ گفتگوی قدرتمند نیازمند تضمین های دقیق است

ساعت: 15:22
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۰
کد خبر: 1791269

یکی از اعضای هیأت رئیسه کمیسیون امور داخلی مجلس شورای اسلامی گفت: زمانی که مذاکره کنندگان از کشورهای غربی ضمانت های قانونی دریافت می کنند، مذاکره کارشناسی شده و نمی توان آن را مذاکرات مبتذل نامید.

«محمد حسن آصفری» نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ وی با اشاره به توصیه مراجع تقلید مبنی بر اینکه مذاکره کنندگان نباید وارد مذاکرات مبتذل شوند که منجر به کنارگذاشتن یا غیرمسئول شدن مذاکره کنندگان شود، گفت: یکی از ضربه های بزرگی که کشور در هشت سال اخیر خورده است، گفت: حوزه بین الملل توافق برجام بود که بدون هیچ اقدام کارشناسی به امضای مذاکره کنندگان ایرانی رسید.

وی با تاکید بر اینکه برجام توافق مهمی است اما در نهایت نه تنها دستاوردی برای ملت نداشت، بلکه در عرصه های مختلف به کشور آسیب زد، افزود: به خود اجازه خروج از توافق را داد و اروپا نیز از تعهدات خود چشم پوشی کرد.

یکی از اعضای هیأت رئیسه کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با اشاره به اینکه برای در نظر گرفتن ضمانت های قانونی در مذاکرات نیاز به یک توافق نامحبوب است، خاطرنشان کرد: وقتی مذاکره کنندگان از غرب ضمانت های قانونی دریافت می کنند، مذاکره کارشناسی است و ممکن است به آن اطلاق نشود. مذاکرات مبتذل را انجام دهید.

آصفری با اشاره به اینکه در مذاکرات آتی باید شرایطی فراهم شود که مذاکرات هرچه زودتر به پایان برسد، خاطرنشان کرد: مذاکرات باید با ثمربخشی و به ثمر نشستن ملت، ضمن ارائه ضمانت های حقوقی از طرفین باشد. به گونه ای اتخاذ شود که هیچ کس خارج از چارچوب توافق شده عمل نکند.

نماینده مردم اراک در مجلس گفت: ایران باید در مذاکرات به تناسب اقدام کند یعنی. نباید این اتفاق بیفتد که ایران بدون فاصله گرفتن از کشورهای غربی به تعهدات خود عمل کند. .

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید