دومین خط لوله آب امسال به بهره برداری می رسد.


ساعت: 16:12
تاریخ انتشار: 1400/12/17
کد خبر: 1814054

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اصفهان گفت: چرا هیئت حاکمه تصمیم می گیرد چرا برای پروژه هایی است که بودجه ندارند؟ ضابطان قضایی باید وارد آن شوند. درگیر این موضوع شوید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صاحب نیوز؛ مهران زینالیان ظهر امروز در نشست خبری با تبریک اعیاد شعبانیه اظهار داشت: مشکلات اصفهان از جمله فرونشست، آلودگی هوا و …. مربوط به حوزه آب است که یکی از مشکلات اصلی استانی است که در استان اصفهان با آن مواجه هستیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اصفهان با اشاره به راه اندازی ایستگاه آب در دفتر استاندار اصفهان گفت: در این اردو با حضور نخبگان دانشگاهی و کارشناسان تلاش می کنیم نظارت و برنامه ریزی کنیم. مشکلات آب استان .

زینلیان با اشاره به تلاش های صورت گرفته برای مدیریت یکپارچه در حوزه احیای زاینده رود گفت: طرح شفافیت حذف مصرف غیرمجاز، کاهش مصرف مجاز، تامین منابع آب پایدار و جدید برای استان، معیشت، اقتصاد در دستور کار ما است. و ارتقای کیفیت آب موجود پنج محور اصلی است که بر روی آنها 15 غلاف داریم و در سطح سوم بیش از 5 موضوع در نظر گرفته شده است.

وی مشکل اصلی در این زمینه را نبود مدیریت یکپارچه دانست و گفت: 23 سال پیش باید منابع آب پایدار به اصفهان می آمد و ما این سوال داریم که چرا این منبع نیامد، آب می آید. بیرون؟ همچنین بارگذاری های اضافی که طبق قانون رد شد و دادگاه حکم به توقف پروژه داد، اما رای صادره مورد تجدیدنظرخواهی قرار گرفت و دادگاه تجدیدنظر نیز حکم به توقف آن داد، اما چرا این بارگذاری ها انجام می شود؟

مهران زینالیان خاطرنشان کرد: پروژه سازمان مدیریت در سال 94 بودجه های زیادی را تخصیص داد اما برای سایر پروژه های مصوب بودجه ای در نظر گرفته نشد، پاسخی در این زمینه ها نمی شنویم.


* رهبری جدید استان سعی کرده بر اساس شفافیت و انصاف عمل کند

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اصفهان گفت: رهبری جدید استان تلاش کردند بر اساس شفافیت و عدالت ادامه دهند، هیچ فرقی بین مردم کشور نیست و همه برادران ما هستند و باید به دیگران کمک کنیم. شهرهایی که مشکل دارند اما مسئولان به ما پاسخ درستی نمی دهند و هیچ منطق درستی برای پاسخ به سوالاتی که از ما می پرسند وجود ندارد.

زینلیان گفت: بیش از 2 میلیارد مترمکعب آب از اصفهان خارج می شود و چرا باید میلیاردها تومان برای رساندن آب به خلیج فارس از اصفهان هزینه شود، هدف استان احیای حوضه زاینده رود است و معتقدیم اگر زاینده رود انجام دهد. مشکلات را مثل قبل احیا نکنیم، ادامه خواهند داد.

وی تصریح کرد: مشکلاتی که از دیرباز در استان با آن مواجه بودیم در مدت کوتاهی حل نمی شود. امیدوارم بتوانیم در کنار مسئولین حرکت درست را انجام دهیم. با احیای زاینده رود.

مهران زینالیان ادامه داد: چرا سازمان حاکمیت بر خلاف بودجه پروژه ها را کنار می گذارد، قوه قضائیه باید وارد آن شود و کارهایی که در حوزه زاینده رود وجود دارد علنی بماند و درخواست من این است که قوه قضاییه ورود کند.

این مسئول گفت: هدف ما برای زاینده رود احیا و ریختن آب به زاینده رود است. برای این کار 5 محور و تریبون های آن باید با کمک نخبگان و متخصصانی که در این زمینه آموزش داده ایم کاری انجام دهند. ما برای انجام کار به میانه میدان آمده ایم و امیدوارم با اقدام و تلاش بیشتر بتوانیم در این زمینه گام برداریم.

زینلیان گفت: در چند روز گذشته بارندگی خوبی داشتیم، ورودی سد در زمان بارندگی 255 متر مکعب بر ثانیه بود اما در همان روز بود و روز بعد ورودی 95 متر مکعب بر ثانیه بود و امروز 6.6 متر مکعب است.


* حجم ذخیره سد زاینده رود 176 میلیون متر مکعب است

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اصفهان گفت: میزان بازدهی 12 متر مکعب در ثانیه است که حداقل توان و برای آب شرب است. حجم سد هم اکنون 176 میلیون متر مکعب است که همچنان حجم آب مورد نیاز برای ذخیره سازی است. کمی است

وی ادامه داد: در رابطه با کشت دوم، شیوه نامه رهاسازی آب را تصویب کردیم. جلسات آب بین اتحادیه کشاورزان، جهاد کشاورزی، آب منطقه ای و استانداری داریم و ضرورت جهاد از سوی اتحادیه کشاورزان مطرح می شود و در آب منطقه ای برنامه ریزی و تصویب می شود که در نهایت در سازمان آب منطقه ای بررسی می شود. دفتر فرمانداری

مهران زینالیان در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: کارگروه ساماندهی بخشداری زاینده رود متشکل از تمامی ادارات است.


* تلاش می کنیم حریم قانونی زاینده رود برای همه مردم قابل استفاده باشد

این مقام مسئول بیان کرد: البته این موضوع ساده ای نیست و بحث های دادگاهی وجود دارد. با عزمی که در سراسر کشور ایجاد شده است تلاش می کنیم سلامت قانونی زاینده رود را برای همه مردم قابل استفاده کنیم و از این طریق بتوانیم تفسیرهای مجاز و غیر مجاز را بهتر کنترل کنیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اصفهان گفت: از وزارت نیرو به عنوان متولی انتظار داریم که زاینده رود را احیا کند و همه مسئولان باید به این مهم توجه بیشتری داشته باشند، این یک موضوع ملی است و کارکنان استان اصفهان نباید رها شوند. تنها؛ درخواست استان این است که بر سر حوضه زاینده رود شاهد اختلاف باشیم تا بتوانیم ادامه دهیم، احیای رودخانه استان های مرکزی کشور را زنده می کند.


* دومین خط لوله آب با وعده رئیس آبفای منطقه ای امسال به بهره برداری می رسد.

وی خاطرنشان کرد: خط لوله دوم آب طبق قول رئیس آبفای منطقه ای امسال به بهره برداری می رسد. سیستم دوم دارای ظرفیت حدود 10 متر مکعب بر ثانیه است که فاز اضطراری آن با ظرفیت 6.2 باز می شود.

زینلیان در خصوص اخبار منتشر شده در فضای مجازی و عدم پاسخگویی آب های منطقه به نامه استاندار، آن را نادرست دانست و گفت: در حوزه ساماندهی بستر رودخانه ها، بخش زیادی از آن دولتی و خصوصی است که بخشی از آن آزادسازی می شود و بسیاری از آن درخواست می شود.


مهران زینالیان گفت: با آلودگی هوای مصرف نفت کوره در نیروگاه های اصفهان و شهید منتظری که برق تولید می کنند مشکل داریم و متأسفانه برخلاف میل استان و به دستور تهران به عنوان عالی ترین مرجع قانونی، آن را صادر کرده است. مجوز سوخت صادر کرد و با تایید تهران به دلیل سرمای شدیدی که در کشور رخ داد در وضعیت اضطراری قرار گرفتیم و مجبور به ساخت نفت کوره شدیم.

وی گفت: البته به دلیل ناپایداری در حال حاضر کیفیت شرایط اضطراری در استان را نداریم. خاموش کردن در پایان سال؛ انتظار می‌رود نیروگاه‌ها تغییراتی در آب و سوخت ایجاد کنند که هم مصرف کم آب و هم آلودگی را کاهش می‌دهد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اصفهان گفت: ما معتقدیم کسانی که از حوضه ای که با فقر آب مواجه است آب برداشتند اشتباه کردند و بخشی از فرونشست زمین به همین دلیل است. در حوضه کارون آب به خلیج فارس می رود ما می گوییم مقداری از این آب به خلیج فارس نمی رود اما تصمیمات اشتباه باعث بی اعتمادی مردم شده است.

زینلیان در پاسخ به سوال خبرنگار صاحب نیوز درباره بازگشایی زاینده رود در ایام نوروز گفت: گردشگری و آرامش مردم اصفهان نیز مهم و قطعا در دستور کار ماست اما این اولویت اول نیست و اولویت اول ما نوشیدن است. اب. “

معاون هماهنگی عمران استانداری اصفهان در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: در خصوص بزرگراه شرق قرارداد 600 میلیارد تومانی که منعقد شد به دلیل مشکلاتی که ایجاد شد دو هزار و 200 میلیارد تومان شد.

وی گفت: ما نباید راه توسعه را ببندیم و باید در کنار آن محیط بان باشیم. جلساتی تشکیل شد و بحث و تبادل نظر شد. ما می خواهیم هم توسعه و هم محیط زیست را با هم داشته باشیم. اگر این بزرگراه برای سفرهای کشور هم باز باشد. «خیلی خوب.

زینلیان گفت: استفاده از اتوبوس برقی بسیار خوب است و استفاده از آن می تواند تحول ایجاد کند.


وی گفت: پروژه قطار سریع السیر 30 درصد پیشرفت داشته است. چند ماه پیش خبری به ما رسید مبنی بر اینکه عده ای قصد تعطیلی آن را دارند. خوشبختانه در جلسه ای که دیروز برگزار کردیم، این پروژه باید تکمیل می شد. “

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید