دومین رزمایش مشترک دریایی چین و روسیه برگزار می شود


ساعت: 12:16
تاریخ ارسال: 1401/06/14
کد خبر: 1895250

کارشناسان نظامی چین می گویند که نیروی دریایی چین و روسیه احتمالا دومین رزمایش دریایی خود را در سال جاری پس از رزمایش وستوک-2022 در شرق روسیه برگزار خواهند کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش گلوبال تایمز، کارشناسان نظامی چین می گویند که نیروی دریایی چین و روسیه احتمالا دومین رزمایش دریایی خود را در سال جاری پس از رزمایش وستوک-2022 در شرق روسیه برگزار خواهند کرد.

کارشناسان نظامی چین در مصاحبه با گلوبال تایمز اعلام کردند که نیروی دریایی چین و روسیه احتمالاً پس از رزمایش وستوک-2022 رزمایش دریایی مشترک دیگری مشابه آنچه پس از رزمایش وستوک-2021 رخ داد، برگزار خواهند کرد.

به گفته این کارشناسان، اگرچه تبادل اطلاعات و تجربیات نظامیان روسیه و چین امری عادی است، اما در شرایط کنونی تقویت همکاری های همه جانبه به ویژه در زمینه نظامی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. زیرا این همکاری ها به حفظ ثبات و صلح منطقه ای کمک می کند. اما باید تاکید کرد که این همکاری نظامی هیچ کشور ثالثی را تهدید نمی کند.

اولین رزمایش دریایی مشترک بین ارتش روسیه و چین در اکتبر 2021 و پس از رزمایش وستوک-2021 روسیه برگزار شد.

بر اساس بیانیه وزارت دفاع روسیه، رزمایش “وستوک-2022” از اول سپتامبر به فرماندهی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح فدراسیون روسیه و با تمرینات عملی و اقدامات آفندی و دفاعی آغاز شد. در 7 نقطه در منطقه نظامی شرقی روسیه و تا 7 سپتامبر (چهارشنبه) ادامه خواهد داشت. ادامه دارد.،

6000 سرباز از سازمان پیمان امنیت جمعی (CSTO)، سازمان همکاری شانگهای (SCO) و کشورهایی مانند جمهوری آذربایجان، الجزایر، ارمنستان، بلاروس، هند، قزاقستان، قرقیزستان، چین، لائوس، مغولستان، نیکاراگوئه شرکت می کنند. در این رزمایش سوریه، تاجیکستان حضور دارند.

به گفته وزارت دفاع روسیه، بیش از 50 هزار نیروی نظامی، بیش از 5000 قطعه سلاح و تجهیزات نظامی از جمله 140 هواپیمای جنگی، 60 کشتی و کاتر در این رزمایش شرکت دارند. آخرین رزمایش در وستوک (شرق) در سال 2018 به صورت گسترده با حضور 300 هزار نیروی نظامی برگزار شد. ارتش چین نیز برای اولین بار در این رزمایش شرکت کرد.

به گفته وزارت دفاع روسیه، نیروی دریایی روسیه و چین در حاشیه رزمایش وستوک-22 رزمایش مشترکی را در دریای ژاپن برگزار می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید