دومین قرعه کشی در یک روز؛ آمریکا پرچم «اصلی» ایران را تغییر داد


ساعت: 18:53
تاریخ انتشار: 09/06/1401
کد خبر: 1914086

اکانت توئیتر تیم ملی فوتبال مردان آمریکا نام «الله» را به آن پرچم اضافه کرد که پس از واکنش شدید تهران، این پرچم از روی پرچم جمهوری اسلامی حذف شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ تیم ملی فوتبال مردان آمریکا در اقدامی خصمانه و تحریک آمیز نام «الله» را از روی صفحه توییتر رسمی این تیم از پرچم جمهوری اسلامی ایران حذف کرد. اقدامی که علاوه بر واکنش تند تهرانی ها می تواند تبعاتی برای تیم ملی آمریکا داشته باشد.

توییتر رسمی تیم ملی فوتبال مردان آمریکا پرچم سایر تیم ها از جمله ایران را به عنوان تصویر پس زمینه درج کرده است.

از روی تصویر پرچم جمهوری اسلامی ایران، نام «الله» و مرزهای آن منقش به کلمه «الله اکبر» حذف شد و این اقدام در بحبوحه ناآرامی های داخلی ایران صورت گرفت.

البته فدراسیون فوتبال آمریکا در بیانیه‌ای ضمن اعتراف به عمدی بودن این اقدام، هدف خود از حذف نام «الله» از تصویر پرچم ایران در حساب‌های کاربری در فضای مجازی را «ابراز حمایت» توصیف کرد. برای زنان ایرانی که برای حقوق اساسی خود مبارزه می کنند».

از آغاز ناآرامی‌ها در ایران که به بهانه درگذشت مهسا امینی آغاز شد، آمریکا و کشورهای غربی همواره به ناآرامی‌ها دامن می‌زنند و با اقدامات خصمانه و مداخله جویانه سعی در روشن نگه داشتن آتش داشتند.

در واکنش به این موضوع، فدراسیون فوتبال ایران با ارسال ایمیلی به فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) اقدام فدراسیون فوتبال آمریکا برای تغییر پرچم ایران را محکوم و شکایت رسمی خود را اعلام کرد.

در پی اعتراض ایران و همچنین ممنوعیت ها و مجازات های احتمالی ناشی از این اقدام که توهین به نماد یک کشور مستقل تلقی می شود، حساب کاربری تیم ملی فوتبال مردان آمریکا تصویر دستکاری شده پرچم این کشور را حذف کرد. جمهوری اسلامی و پرچم اصلی را جایگزین آن کرد.

پیش از این یورگن کلینزمن ستاره سابق تیم ملی آلمان سخنان توهین آمیز خود علیه کارلوس کی روش و فوتبال ایران را پس گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید