دو تن از 17 گروگان آمریکایی آزاد شده در هائیتی آزاد شدند

در بیانیه آمده است: «در حالی که از این خبر خرسندیم، همچنان نگران 15 نفر دیگر هستیم که آزاد نشده‌اند».

به گزارش سی ان ان، در ماه اکتبر، گروهی متشکل از 16 آمریکایی و یک شهروند کانادایی هنگام رانندگی در شمال غرب پورتو پرنس، پایتخت هائیتی، توسط یک گروه جنایتکار هائیتی به نام «400 مائوزو» به گروگان گرفته شدند. در میان آنها یک نوزاد، دو کودک سه و شش ساله و دو نوجوان وجود دارد.

بر اساس این گزارش، مقامات آمریکایی و هائیتی هنوز در مورد آزادی این دو گروگان اظهار نظری نکرده اند.

مقامات ایالات متحده و هائیتی به طور کلی در مورد مذاکرات گروگان ها سکوت کرده اند. آنها برای آزادی هر فرد 1 میلیون دلار درخواست کردند.

آدم ربایی با اخاذی در هائیتی گسترده و رایج است و افراد ثروتمند، فقیر، پیر و جوان را هدف قرار می دهد. به گفته یک گروه محلی حقوق بشر در هائیتی، افزایش جرم و جنایت با بی ثباتی سیاسی در این کشور همراه بوده است و در ماه های پس از ترور رئیس جمهور خوانل مویس در ماه جولای، آدم ربایی ها افزایش یافته است.

هائیتی سالهاست که در یک وضعیت ناآرام سیاسی بوده و ربوده شدن فقیر و غنی امری عادی و نگران کننده است.

پورتو پرنس، پایتخت هائیتی، شاهد افزایش خشونت بوده است و برخی گمانه زنی می کنند که گروه های جنایتکار حدود نیمی از شهر را کنترل می کنند. امنیت در این کشور به دلیل فروپاشی سیاسی تضعیف شده است و دو سال پیش معترضان خواستار فساد گسترده برای برکناری رئیس جمهور خوانل مویس شدند.

ناآرامی های سیاسی در هائیتی با ترور رئیس جمهور در خانه اش در ژوئیه گذشته تشدید شد. با مرگ او، تعداد انگشت شماری از مقامات دیگر بر سر کنترل دولت با یکدیگر درگیر شدند و یکدیگر را به توطئه متهم کردند.

دیدگاهتان را بنویسید