دو خبر خوب برای بازنشستگان تامین اجتماعی

دو خبر خوب برای بازنشستگان تامین اجتماعی

روتر جدیدرئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان تهران به نقل از سرپرست وزارت رفاه از دو خبر خوب برای مستمری بگیران تامین اجتماعی خبر داد.

علی دگانکیا روز سه شنبه در نشست خبری با اشاره به روند تعیین افزایش حقوق مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی در سال 1401 گفت: در پایان سال گذشته شورای عالی کار تشکیل جلسه داد و بر این اساس افزایش حقوق مستمری بگیران این سازمان تامین اجتماعی شدند.

وی افزود: بر این اساس حداقل دستمزد مستمری بگیران 57 درصد و مستمری بگیران سایر رده ها 38 درصد به اضافه 515 هزار تومان برای سال 1401 است که این مصوبه به تصویب رسید.

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان تهران تصریح کرد: اما دولت از اجرای این قانون امتناع و اعلام کرد که افزایش 38 درصدی حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی با افزایش حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری ​​در تضاد است و آنها انجام دادند. نمی تواند افزایش 38 درصدی را اعمال کند.

دهقانکیا ادامه داد: در همین راستا در 23 فروردین 1401 شورای عالی مستمری بگیران با موسوی مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی جلسه ای برگزار کرد و این جلسه به موضوع افزایش حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی اختصاص داشت. به ویژه مستمری بگیران سایر سطوح.

وی با اشاره به لایحه بودجه 1401 گفت: متأسفانه در آن لایحه عنوان شده بود که موضوع حقوق مورد اختلاف کانون عالی بازنشستگان و دولتمردان و رایزنی برای تغییر ویرگول در بخشی از تبصره بود. لایحه بودجه 1401 در دستور کار قرار گرفت.

رئیس مرکز بیمه اجتماعی مستمری بگیران استان تهران گفت: همچنین با توجه به اهمیت حقوق مستمری بگیران سایر رده‌ها، جلساتی با نمایندگان مجلس و کمیسیون‌های اجتماعی و اقتصادی، هیئت رئیسه مجلس به دستور رئیس‌جمهور برگزار شد. مرکز عالی بازنشستگان

دهقنکیا ادامه داد: شورای عالی بازنشستگان پس از جلسات متعدد تصمیم به افزایش 38 درصدی حقوق بازنشستگان سایر رده ها گرفت و در نهایت مصوبه به شورای دولت ارجاع شد.

وی گفت: در شورای دولت تیم اقتصادی نیز با افزایش 38 درصدی سازمان تامین اجتماعی مخالفت کرد و گفت: این مستمری بگیران و مستمری بگیران کشوری و لشکری ​​در سال 1401 باید 10 درصد افزایش حقوق داشته باشند.

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان تهران ادامه داد: کانون عالی بازنشستگان با وجود موانع و مشکلات به جلسات خود با روسای کمیسیون اجتماعی و اقتصادی مجلس و همچنین وزیر اقتصاد و معاونت اجرایی ادامه داد. رئیس مجلس رئیس جمهور نیز به شکلی عجیب وارد این موضوع شد.

دهقانکیا تصریح کرد: در این بخش برخی از مستمری بگیران بر اساس مطالبات خود در استان های مختلف تجمعاتی برگزار کردند و در این راستا لازم به ذکر است بازنشستگانی که در این مسیر بودند و مطالبه گری داشتند مورد حمایت کانون های بازنشستگی قرار گرفتند اما افرادی که از این امر جدا بودند. . جاده به حواشی دیگری دامن زد که مورد تایید کانون بازنشستگان نبوده و نیست و در این زمینه شاهد تجمعات و سردادن شعارهای انحرافی بودیم.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور صدای بازنشستگان را شنید، گفت: در این راستا رئیس جمهور به معاون اول خود دستور داد تا در اسرع وقت با کمیته مربوطه در مجلس جلسه ای برگزار و موضوع افزایش مستمری بگیران را پیگیری کند. حقوق به صورت ویژه

رئیس کانون بازنشستگان بیمه اجتماعی استان تهران ادامه داد: در این راستا کمیسیون بازنگری قوانین برای اولین بار به ریاست محمدبکر کلیباف رئیس شورای اسلامی تشکیل جلسه داد و در نهایت رئیس مجلس نامه ای به دولت و بر اجرای اصل 96 تاکید و مقرر شد برای مستمری بگیران سایر رده ها 38 درصد افزایش حقوق اعمال شود.

دهقانکیا افزود: در نهایت هفته گذشته در جلسه شورای عالی بازنشستگان در گیلان، آقای زاهدیوا سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مژده ای را به این جلسه مبنی بر توافق و افزایش 38 درصدی به علاوه افزایش داد. 515 هزار تومان برای سایر مستمری بگیران سطوح اعلام شده.

وی گفت: علاوه بر این دو خبر دیگر از وزارت رفاه اجتماعی فعلی در این جلسه اعلام شد که یکی واگذاری سهام شرکت های سرمایه گذاری به مستمری بگیران و دیگری برنامه ریزی مسکن مستمری بگیران تامین اجتماعی و امیدواریم این موارد به صورت ویژه پیگیری شود.

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان تهران تصریح کرد: البته امیدواریم سود شرکت ها در اختیار بازنشستگانی قرار گیرد که از شرکت های انتفاعی هستند نه از شرکت های زیان ده و باید این موضوع گرفته شود. در نظر گرفتن .

دهقانکیا با تشکر از رئیس جمهور، رئیس مجلس، روسای کمیسیون اقتصادی و اجتماعی مجلس و همچنین اصحاب رسانه برای تحقق افزایش 38 درصدی حقوق بازنشستگان سایر رده ها، گفت: در این حوزه، ما شاهد تصادف و همدلی و در نهایت نتیجه مثبت آن بوده ایم.»

وی در خصوص زمان پرداخت مابه التفاوت افزایش 38 درصدی حقوق به مستمری بگیران سایر رده های بیمه ای نیز گفت: در این زمینه قرار است در شهریورماه احکام جدیدی برای مستمری بگیران صادر و بر این اساس حقوق آنها پرداخت شود. همچنین معوقات 5 ماه گذشته (از فروردین تا مرداد) از مهرماه به تدریج پرداخت می شود.

دیدگاهتان را بنویسید