دو هیئت زیر یک پرچم / منیت کنار با «حب الحسین»


ساعت: 18:32
تاریخ انتشار: 1401/05/15
کد خبر: 1888305

این روزها هیئت عقیله العرب و هیئت سالار شهیدان هر روز عصر بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد سالار شهیدان زیر یک بنر اقامه می کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش تبریز بیدار ، در ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) دسته های مختلف شهر در مساجد، معابر و حسینیه ها به عزاداری می پردازند و هر کدام به صورت جداگانه با برگزاری مراسمی سعی در نشان دادن ارادت خود به کربلا دارند. مراسم.. اما در این بین دو هیئت مهم و البته جوانان تبریزی با اتحاد و هم افزایی برنامه های مشترکی را انجام می دهند.

این روزها هیئت عقیله العرب و هیئت سالار شهیدان هر روز عصر بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد سالار شهیدان زیر یک بنر اقامه می کنند.

در همین حال با محسن بخت شکوهی مدیر اجرایی هیئت شهدا و مهدی محرمی مسئول هیئت عرب عقیله به گفت وگو نشستیم که در ادامه می آید:


تبریزبیدار: به نظر شما نقاط قوت همکاری دو هیئت چیست؟

بخت شکوهی: ما از قدیم معتقد بودیم که اگر نیروهای انقلاب به تعبیر حضرت آقا دست از کار انزوا بردارند و جبهه تشکیل دهند، به توانمندی می انجامد و نتایج خوبی حاصل می شود. همچنین در حدیثی از حضرت ولی عصر (عج) آمده است که اگر شیعیان ما همدردی کنند، فرج ما نزدیک می شود.

متولیان دو هیئت تا زمان انجام این همکاری نزدیک به 10 جلسه با هم برگزار کردند و تنها به این هدف که اولین هدف را جلب رضایت سیدالشهدا(ع) و برپایی محفلی باشکوه در خور شأن امام حسین(ع) دانستند. . ص) ، مجلس ترحیم ارباب چه خوب است که منیت ها کنار گذاشته شود و همه به امامت سیدالشهدا (ع) جمع شویم.


تبریزبیدار: به نظر شما چالش های این همکاری چه بود؟

مهدی محرمی: ما دو گروه جوان، فعال و گسترده بودیم، اما با دو فضای متفاوت، یکی پایگاه تشکیلاتی و دیگری فضای هیئت ها بود. شاید دو فضای متفاوت داشتیم اما هدف و قله های افق حرکت ما یکی بود و دلیل این اتحاد حب الحسین است. البته در این همکاری شاهد ناهماهنگی ها و تفاوت های سلیقه ای و روش های مختلف بودیم. الحمدلله این چالش ها با برنامه ریزی و هدف گذاری برطرف شد.

ما هر شب میهمان یک خانواده شهید هستیم و دعای مادران و خانواده های این شهدا در ادامه این حرکت بی تاثیر نیست. ما تمام تلاش خود را می کنیم تا محفل اباعبدالله الحسین (ع) باشکوه باشد و بقیه از برکات حضرت عالی باشد. باید عمق دید را بیشتر کرد و هیئت ها نه تنها عزاداری کنند بلکه رفتار و منش هیئت در متن جامعه و جوانان موثر باشد.


تبریز بیدار: اگر کار خاصی برای این حرکت دارید

مهدی محرمی خواهشمند است: انشالله به فضل الهی دغدغه های کمیسیون ها را به کانال های خوبی تبدیل می کنیم تا بتوانند در تمام مشکلات و چالش های جامعه نقش مثبتی داشته باشند و چند ساعتی را در عزاداری در دهه های مختلف سپری نکنند. و روزها

بخت شکوهی: همدلی و همدلی این دو مجموعه و تفکرات پشت سر این دو مجموعه، اتفاقات جالبی را رقم زد، از جمله وقایع حسینیه بازات که تاثیرات بسیار مثبتی داشت و این اندیشه ها از لطف امام حسین (ع) است. . این همکاری ادامه خواهد داشت و محدود به ایام سوگواری سیدالشهدا(ع) نمی شود و هدف این حرکت ایجاد مکانی انقلابی فرهنگی و مذهبی برای جوانان تبریزی است.

گفتگو با محمدامین کریم زاده

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید