دو و میدانی در کشور ما استاندارد نیست

ساعت: 13:00
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۰۲
کد خبر: 1794176

دبیرکل فدراسیون ملی دو و میدانی با اشاره به پیست های غیراستاندارد دو و میدانی در کشور گفت: پیست های تارتان زیادی در کشور وجود دارد اما متاسفانه چون استاندارد خوبی ندارند نمی توانیم با آن ها رقابت کنیم. مسیرهای پیشرفته ای که در دنیا در حال ایجاد هستند.”

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش کوم فردا، علی رضایی دبیرکل فدراسیون دوومیدانی در گفت و گو با خبرنگار کوم فوری با بیان اینکه دو و میدانی اولین رشته المپیکی است، گفت: فدراسیون دوومیدانی یکی از شش فدراسیونی است که مدال های المپیک را کسب کرده است و به امید آینده با برنامه های فدراسیون در المپیک پیشرو در فرانسه می توانیم دومین مدال را برای میهن عزیزمان به ارمغان بیاوریم.
وی با اشاره به کسب مدال های متعدد در رشته دو و میدانی گفت: دو و میدانی به دلیل در دسترس بودن مواد مختلف و در اختیار داشتن 144 مدال در این رشته ورزشی است که می توان گفت حدود یک ششم مدال های المپیک این رشته در دنیا توزیع می شود. و المپیک اولین ورزش محسوب می شود.

دبیرکل فدراسیون دوومیدانی ایران با اشاره به فاصله دوومیدانی ایران با استانداردهای جهانی گفت: در مورد فاصله استانداردهای جهانی با کشورمان باید گفت که این فاصله زمین تا آسمان است؛ اما این فاصله بین دو و میدانی ایران با استانداردهای جهانی است. این فاصله به دلیل وجود تحریم ها و مشکلات ناشی از این اقدام ناجوانمردانه برخی کشورها و نبود ابزار و امکانات برای ورود به کشور است.

وی با اشاره به اینکه علم دو و میدانی وارداتی است، گفت: دو و میدانی ابزار و تجهیزات زیادی وارد می کند و حتی می توان گفت علم دو و میدانی نیز وارداتی است، به دلیل همین مشکلات تفاوت فاحشی بین ایرانی و این وجود دارد. باعث شد ایران در المپیک لندن تنها یک مدال المپیک کسب کند، آن هم با آقای احسان حدادی.

رضایی با اشاره به اهمیت دو و میدانی در کشورهای پیشرفته گفت: دو و میدانی اولین رشته المپیک و مادر ورزش است. در کشورهای پیشرفته به دو و میدانی از نظر فرهنگی، اقتصادی و فرهنگی اهمیت ویژه ای داده می شود، زیرا معتقدند دو و میدانی یک رشته اصلی و مهم است. هر چیزی که برای موفقیت در ورزش لازم است، در دو و میدانی یک جا است.

وی با اشاره به پیست های غیراستاندارد کشور گفت: پیست های تارتان زیادی در کشور وجود دارد اما متاسفانه چون استاندارد خوبی ندارند نمی توانیم با پیست های مدرنی که در دنیا در حال ساخت است با موندو رقابت کنیم. و کیفیت.”

دبیرکل فدراسیون دوومیدانی ایران با اشاره به ورود صنعتگران برای تامین تجهیزات گفت: کسانی که در تولید تخصص دارند، کشور خودمان را نداریم. امیدواریم صنعتگران با ورود این موضوع به پیشرفت کشور، ارتقای استانداردها و همچنین تهیه ابزار در این زمینه کمک کنند.

وی در پایان به ورزشکاران توصیه کرد: توصیه من به ورزشکاران این است که در ورزش وارد مشکلات حاشیه ای نشوند، تلاش خود را در دستور کار خود قرار دهند، با تیم ورزشی خود هماهنگ و ارتباط برقرار کنند، زیرا تیم ها و مربیان در جریان هستند. «ورزشکاران به طور مؤثری در حال رشد هستند که این امر مستلزم ارتقاء سطح دانش مربیان و کیفیت هیئت ها است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید