دو کاروان آمریکایی در عراق مورد حمله قرار گرفتند


ساعت: 05:10
تاریخ انتشار: 1401/01/15
کد خبر: 1819330

دو کاروان پشتیبانی نظامی آمریکا در استان های المتنه و صلاح الدین عراق مورد حمله مین های کنار جاده ای قرار گرفتند، در حالی که حامیان به اصطلاح الکهف از موج جدیدی از عملیات علیه اهداف آمریکایی خبر دادند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ منابع امنیتی عراق اعلام کردند که دو کاروان در حمایت از ائتلاف آمریکایی در عراق هدف دو مین کنار جاده ای قرار گرفته اند، اما تلفات دقیقی گزارش نشده است.

یکی از کاروان های آمریکایی در بزرگراه موتانه منفجر شد و گفته می شود که تخریب چرخ یکی از خودروهای سنگین وی باعث توقف کاروان شده است.

ساعتی بعد یک کاروان آمریکایی در مرزهای استان صلاح الدین مورد حمله قرار گرفت.

فیلمی از گروه مقاومت اصحاب الکهف منتشر شده است که در آن از حمله به کاروان آمریکایی در استان صلاح الدین فیلم گرفته شده است.

اصحاب غار در بیانیه‌ای اعلام کردند که «عملیات مرکزی علیه حضور آمریکا در عراق» را آغاز کرده‌اند و به آنها اطمینان داده‌اند که عملیات‌های جاری «بر ضد برادران ما در نیروهای امنیتی نیست و از حضور اشغالگران آگاه هستند». “.

اصحاب غار بسته عملیاتی جدید خود را «القائم» نامیدند.

حملات به کاروان‌ها، منافع و نیروهای پشتیبانی آمریکا در عراق طی یک سال و نیم گذشته افزایش یافته است و برخی گروه‌ها موفق به ایجاد پایگاه‌های نظامی آمریکا در عین الاسد (الانبار)، الحریر (اربیل) و ویکتوریا شده‌اند. به فرودگاه). بغداد بین المللی) برای راهنمایی.

گروه های مقاومت در عراق بارها اعلام کرده اند که در صورت حضور نیروهای آمریکایی در این کشور، به هر حال حق خود را می دانند که در مقابل متجاوزان و اشغالگران بایستند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید