دیدار مقابل اروگوئه به درخواست اسکوچیچ برگزار نشد/ مشکل خاصی برای تیم ملی در اردوی قطر وجود نداشت!


ساعت: 08:56
تاریخ انتشار: 1301/03/24
کد خبر: 1855832

ابراهیمی، استیلی، صیادمنش و عابدزاده به تهران بازنگشتند.

مدیر تیم ملی فیفا گفت: پس از نامه ای که ما مبنی بر لغو بازی با کانادا دریافت کردیم، اسکوچیچ گفت که سفر مسافت طولانی به اروگوئه برای انجام یک مسابقه چندان مفید نیست.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ ستون تیم ملی فوتبال کشورمان پس از برگزاری اردوی دو هفته ای در دوحه و دیدار تدارکاتی با تیم ملی فوتبال الجزایر که با شکست 2 بر یک پرشین هیوز به پایان رسید، شب گذشته به تهران بازگشت.

البته علایار صیادمنس و امیر عابدزاده که در این اردو حضور داشتند به همراه تیم ملی به تهران بازگشتند و مستقیم راهی انگلیس و اسپانیا شدند. امید ابراهیمی نیز در قطر ماند و به همراه سایر بازیکنان به ایران بازگشت. حمید استیلی سرپرست تیم ملی فوتبال کشورمان در کاروان ایران حضور نداشت و باید دیرتر از بقیه مردم به ایران بازگردد.

حامد مومنی مدیر دپارتمان تیم ملی فدراسیون فوتبال فرودگاه گفت: رسانه ها بهتر از ما در جریان هستند که برای لغو بازی با کانادا دست به هر کاری زدیم و تمام هماهنگی ها تا آخرین لحظه انجام شد. برخی از اعضای این تیم برای انگشت نگاری و اخذ ویزای کانادا به ترکیه اعزام شدند، اما این مسابقه به صورت یک جانبه و ناعادلانه توسط فدراسیون فوتبال کانادا و فشارهای سیاسی لغو شد. این موضوع زیر نظر فدراسیون ما نبود.

وی گفت: «ارتش قطر برای مدت کوتاه باقی مانده جایگزین شده است. ما واقعاً قصد سفر به کانادا را داشتیم. اردوی قطر شاید کمبودهایی داشته باشد اما به دلیل کمبود وقت این سفر بهترین شرایطی بود که می شد برای تیم ملی فراهم کرد. خوشبختانه شرایط اردو از نظر زمین تمرین بسیار خوب بود. البته روزهای اول هوا کمی گرمتر بود اما در بازی با الجزایر اگر اشتباه نکنم دمای هوا 32 درجه بود. اصلا مشکل خاصی نداشت.

مدیر اجرایی تیم ملی فوتبال درباره اینکه آیا این اردو برای تمرین شاگردان دراگان اسکوچیچ مفید بوده است، گفت: این یک موضوع فنی است. ما کاری را که کادرفنی می خواهد انجام می دهیم و نمی توانیم نظر فنی داشته باشیم. بازیکنان حدود دو هفته تمرین کردند و یک بازی با فشار نسبتا بالا در قطر داشتند، اما باید از اسکوچیچ در مورد جنبه های فنی سوال کرد.

مومنی در پاسخ به این سوال که آیا بازی با اروگوئه به درخواست اسکوچیچ لغو شد یا به دلایلی دیگر، گفت: پس از نامه ای که مبنی بر لغو بازی با کانادا دریافت کردیم، اسکوچیچ گفت که سفر طولانی مدت به اروگوئه چندان مفید نبود. و با تصمیم و نظر فنی او این مسابقه برگزار نشد هر آنچه که مورد احترام کادرفنی باشد قابل اجراست برنامه اولیه ما این بود که برای دیدار با اکوادور و حتی بازی سوم به کانادا سفر کنیم اما پس از لغو سفر اسکوچیچ اعلام کرد. که دیگر نباید برای یک مسابقه به اروگوئه برویم.

وی درباره تمهیدات انجام شده برای تکرار نشدن آخرین اتفاقات برای فیفادی در شهریور ماه تصریح کرد: اردوی بعدی ما شهریورماه در فیفادی برگزار می شود و در حال برنامه ریزی هستیم. در این اردو دو دیدار برگزار خواهیم کرد اما با توجه به نهایی نشدن موضوع بهتر است فعلا نام حریفان ذکر نشود اما دو دیدار تدارکاتی بسیار خوب خواهیم داشت که ما را به جام جهانی.

مدیرعامل تیم ملی در خصوص اینکه آیا برگزاری دو بازی دوستانه در این فیفا کافی است یا خیر، گفت: در این فیفا تیم ما حداکثر حق برگزاری دو بازی را دارد و هیچ تیمی به دلیل اینکه اجازه برگزاری بیش از دو بازی را ندارد. تعداد روزها.”

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید