دیدار پوتین و بایدن رقابتی ناعادلانه برای ایالات متحده خواهد بود

ساعت: 19:50
تاریخ انتشار: 1300/09/16
کد خبر: 1790411

رئیس جمهور سابق آمریکا با انتقاد از سیاست دولت بایدن در قبال روسیه، دیدار امروز وی و پوتین را رقابتی ناعادلانه برای واشنگتن توصیف کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا دیدار جو بایدن و ولادیمیر پوتین روسای جمهور آمریکا و روسیه را رقابتی ناعادلانه توصیف کرد.

بر اساس این گزارش، ترامپ به نیوزمکس گفت: دیدار مجازی آتی جو بایدن، روسای جمهور آمریکا و روسیه و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، بازی عادلانه ای نخواهد بود.

لازم به ذکر است که امروز پوتین و بایدن پس از گذشت شش ماه از دیدار خود در ژنو، بار دیگر به صورت مجازی با هم گفتگو می کنند.

ترامپ گفت: اکنون می بینم که بایدن در حال مذاکره با پوتین است و این یک مسابقه عادلانه نیست، این یک مسابقه عادلانه در زمان مناسب نیست.

ترامپ از سیاست واشنگتن در قبال روسیه که توسط دولت آمریکا در دوران بایدن اتخاذ شد انتقاد کرد و گفت: «می‌شنوم که چقدر با روسیه خوب بودم. من با پوتین خیلی خوب کنار آمدم، اما با پوتین از هر کس دیگری سرسخت تر بودم… با چین، من از همه سرسخت تر بودم… و اگر به آن نگاه کنید، با کره شمالی، من با کیم جونگ اون خیلی خوب هستم، آی تی.

تماس پوتین و بایدن در بحبوحه تنش های فزاینده بر سر فعالیت های ادعایی روسیه در نزدیکی مرز اوکراین صورت می گیرد.

مسکو پیشتر تایید کرده بود که انتظار می رود مذاکرات با ایالات متحده بر سر تنش ها در اوکراین و حضور فزاینده ناتو در نزدیکی مرزهای روسیه انجام شود و انتظار می رود که دو کشور در مورد نتیجه دیدار قبلی روسای جمهور دو کشور در ژنو گفتگو کنند.

کرملین همچنین نسبت به رفتار ناتو و واشنگتن که روسیه می گوید هیچ خط قرمزی را به رسمیت نمی شناسد، ابراز نگرانی کرده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید