دین و قرآن در کنار هم از اقوام مختلف ایرانی حمایت می کنند


ساعت: 11:29
تاریخ انتشار: 1401/01/14
کد خبر: 1821651

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دین و قرآن مانند سیمان ساختن جامعه ایران است، دین و قرآن در کنار هم از اقوام مختلف ایرانی حمایت می کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از فردا پدرخوانده ، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری شب گذشته در مراسم افتتاحیه سی و ششمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان کشور در نشست خبری که در ساختمان اصلی دانشگاه قم برگزار شد، گفت: فرهنگی و اجتماعی. چندین سال بود که امور آسیب دید و در دستور کار قرار گرفت. به امید مصادف شدن بهار طبیعت با بهار قرآن و بهار دانشگاه ها، اتفاق مبارکی در دانشگاه رخ دهد.

وی گفت: به دلیل محدودیت ها، دانشگاه ها از بسیاری از فعالیت های حضوری کناره گیری کرده و بسیاری از فعالیت های فرهنگی را بی سر و صدا یا دوره ای از دست داده اند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خاطرنشان کرد: متأسفانه در گذشته مدیران فرهنگی بخشی از بودجه خود را صرف فرهنگ در سایر بخش‌ها می‌کردند که با دولت جدید و گشایش‌های صورت گرفته در بخش‌های دیگر اشتباه بود. تاج.» قرار است دانشگاه ها بازگشایی شوند و فعالیت های فرهنگی باید در دستور کار باشد.

کلانتری افزود: برخی نیازهای اساسی باید برطرف شود. وزیر علوم در ابلاغیه‌ای به دانشگاه‌ها اعلام کرد که دانشگاه‌ها باید 3 درصد از بودجه خود را برای فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و علمی در حوزه دانشگاه‌ها اختصاص دهند. لایحه دولت

وی گفت: دانشگاه ها آموزش فرهنگ و آداب و رسوم دانشجویی را متوقف کرده اند و جامعه پذیری در دانشگاه باید به شکل مناسب خود بازگردد. قرآن در کشور ما سیمان جامعه ایران است. دین و قرآن اقوام مختلف را در ایران کنار هم نگه داشته است».

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تاکید کرد: دانشگاه باید از ظرفیت قرآن و عترت نیز استفاده کند. البته کارهای خوبی انجام شده اما این شروع کار است. توسعه ای که در حوزه های عالی و دانشگاه صورت می گیرد با مفاهیم قرآن و عتره عمیق تر می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید