دیوان بین المللی دادگستری شکایت اوکراین علیه روسیه را پذیرفته است


ساعت: 05:50
تاریخ انتشار: 14/09/12
کد خبر: 1811919

دیوان بین المللی دادگستری (ICJ) با صدور بیانیه ای پذیرش درخواست اوکراین علیه روسیه را تایید کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش تاس، دیوان بین المللی دادگستری در لاهه هلند در بیانیه ای مطبوعاتی اعلام کرد که اوکراین با ارائه دادخواستی، روسیه را به نقض کنوانسیون 1948 درباره پیشگیری و مجازات جنایت نسل کشی متهم کرده است.

در این بیانیه آمده است: «اوکراین در 26 فوریه 2022 علیه فدراسیون روسیه به دلیل اختلاف بر سر تفسیر و اجرای کنوانسیون 1948 در دیوان بین‌المللی دادگستری (ICJ)، مرجع قضایی اصلی سازمان ملل، شکایت کرد. در مورد پیشگیری و مجازات “حکم صادر شده برای جنایت نسل کشی”.

دیوان بین‌المللی دادگستری گفت: «اوکراین درخواست کرده است ثابت کند که روسیه هیچ مبنای قانونی برای اقدام در داخل و علیه این کشور برای جلوگیری و مجازات هرگونه نسل‌کشی ادعایی در مسکو ندارد».

در این بیانیه آمده است: «علاوه بر این، کی‌یف روسیه را به طراحی نسل‌کشی در اوکراین متهم می‌کند و مدعی است که روسیه عمداً اعضای ملت اوکراین را بر اساس ماده 2 کنوانسیون نسل‌کشی کشته و به شدت مجروح کرده است».

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، پیشتر گفته بود که کی‌یف شکایتی علیه روسیه در دیوان بین‌المللی دادگستری تنظیم کرده و خواستار رسیدگی در هفته آینده شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید