دیپلماسی متوازن دولت سیزدهم تمرکز خود را از برجام به شانگهای تغییر داد / روابط اقتصادی با 15 کشور همسایه. راه های مقابله با فشار تحریم ها علیه ایران

زمان: 11:39
منتشر شده در: 24/07/1400
کد خبر: 1776446

قاسم حبیب زاده گفت: در گذشته همه تخم مرغ ها در سبد برجام بودند و مقامات دولتی ما به دنبال حل مشکلات کشور از طریق این توافق بودند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بسیج مستضعفین ، معاون سیاسی این سازمان در مصاحبه با تیتریک با اشاره به این که امروز ایران دیپلماسی متوازن را در دستور کار قرار داد ، گفت: آنها یک معاهده بودند.

قاسم حبیب زاده افزود: دولت دوازدهم اعلام کرده است که مشکلات را ظرف 100 روز حل می کند و عملا شکست خورده است ، اما دولت فعلی عجله ای ندارد و نگاه صادقانه ای به شرق از جمله روسیه و چین دارد. عضو رسمی

وی گفت: “کشورهای عضو شانگهای 23 تریلیون دلار روابط اقتصادی با جامعه بین المللی و نزدیک به 100 میلیارد دلار روابط داخلی با کشورهای عضو دارند ، بنابراین قوانین شانگهای برای نقض تحریم ها ، تجزیه و ایجاد خلأهایی برای مقابله با تحریم ها مفید است.”

حبیب زاده تصریح کرد: کشورهای شانگهای تحریم های کشورهای ثالث علیه اعضا را به رسمیت نمی شناسند و مبادله اقتصادی این کشورها تنها به دلار انجام نمی شود. آنها سعی می کنند با ارزهای خود تعامل داشته باشند ، این دو موضوع برای فاصله فشار تحریم ها علیه ایران مثر است.

وی گفت: رویکرد دیپلماسی متوازن دولت آیت الله رئیسی این است که اولویت 15 کشور همسایه با 600 میلیون نفر جمعیت است. هنگامی که ایران با اروپا برای تجارت اینستکس برای تجارت 300 میلیون دلار در روابط اقتصادی مذاکره کرد ، ما یک میلیارد دلار تجارت با افغانستان داشتیم.

حبیب زاده در پایان گفت: با دیپلماسی متعادل ، تخم مرغ های ایران دیگر در سبد برجام قرار نمی گیرند.


انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید