ذخایر خونی در کشور به 9 روز رسید/ تسریع در افتتاح مراکز اهدای خون با کمک اهداکنندگان در سراسر کشور


ساعت: 14:22
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۸/۲۹
کد خبر: 1912410

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران گفت: ذخایر خون و فرآورده های خونی کشور از حدود 5 روز به بیش از 9 روز رسیده است و این پشتوانه ای مطمئن برای نجات جان بیماران در تمامی مراکز درمانی کشور است. کشور.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مصطفی جمالی مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران گفت: ذخایر خون و فرآورده های خونی کشور از حدود 5 روز به بیش از 9 روز افزایش یافته است و این پشتوانه ای مطمئن برای نجات جان بیماران در تمام پزشکی است. مراکز کشور

وی ادامه داد: یکی از اتفاقات خوب در ماه های اخیر امضای تفاهم نامه همکاری با اورژانس کشور بود که به منظور بهره برداری از فرآورده های خونی در خدمات پیش بیمارستانی اورژانس 115 و تامین آن انجام شد. خون با محوریت گروه خونی O منفی در اورژانس بیمارستان عامل این کار همزمان با ایام عزاداری اربعین در استان های مرزی آغاز شد.

جمالی افزود: تحویل به موقع خون و فرآورده های آن به مصدومان حوادث و سوانح برای نجات جان جانباختگان بسیار حیاتی است. در دسترس قرار گرفتن فرآورده های خونی لازم در محل حادثه از طریق آمبولانس های زمینی و هوایی اورژانس 115 به طور قطع منجر به کاهش چشمگیر مرگ و میر و معلولیت های ناشی از جراحات می شود.

وی در خصوص کمبود مراکز اهدای خون در شهرهای کم جمعیت گفت: وظیفه ما این است که شرایط را برای همه کسانی که مایلند و داوطلب هستند برای مراجعه به مراکز اهدای خون فراهم کنیم و یکی از راهکارهای اصلی ما تسهیل در انتقال خون است. اهدا کنندگان که توسعه و افزایش مراکز اهدای خون را ضروری می کند.

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران گفت: یکی دیگر از موارد مهمی که در صدد رسیدن به آن هستیم، توسعه مراکز جامع اهدای خون برای افزایش واحدهای توزیع خون و تسریع در تحویل خون به بیمارستان ها است، به طوری که یک بیمارستان در شهرستان های حاشیه ای تهران باید برای دریافت خون مورد نیاز به مرکز اهدای خون وصل مراجعه کنند و در صورت گسترش واحد اهدای خون در مراکز اهدای خون قطعا به کاهش زمان انتقال و تحویل خون به بیمارستان کمک می کند. . بوده است

جمالی با اعلام اینکه تنها در پایگاه اهداکنندگان سلول های بنیادی 30 هزار عضو داریم، خاطرنشان کرد: این تعداد در کشورهای دیگر بالغ بر یک میلیون نفر است و باید این مشارکت با فرهنگ سازی و آگاهی اجتماعی افزایش یابد تا شاهد مرگ بیماران به دلیل عدم استفاده از سلول های بنیادی باشیم. سلول ها، زیرا هر چه تعداد افراد ثبت نام شده در بانک HLA که شامل آمار آزمایش های اهداکننده داوطلب و بیمار برای بررسی سازگاری آنها است بیشتر باشد، می تواند شانس کمک به نجات بیماران را افزایش دهد. زندگی می کند

وی با تاکید بر اینکه وظیفه سازمان انتقال خون تنها ارسال پلاسمای مازاد به شرکت های پالایشی برای تولید دارو است، گفت: ساخت پالایشگاه در کشور برای تبدیل پلاسما به دارو در کشور نیازمند سرمایه گذاری بخش خصوصی است. و امیدواریم که این شغل باشد. باید در آینده نزدیک انجام شود و در این زمینه نیز اقدام کنیم تا مجبور به رفتن به خارج از کشور نباشیم.

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران ادامه داد: مفتخریم که سازمان جهانی بهداشت از ما خواسته است تا برای ارزیابی و ترویج انتقال خون در کشورهای منطقه اقدام کنیم و این نشان دهنده حرکت موفق و پیشرونده سازمان انتقال خون است. در طول این امکان می توان امیدوار بود با برنامه ریزی های صورت گرفته، روند موفقیت آمیز انتقال خون در سراسر کشور تسریع شود.

وی در خاتمه با اشاره به تسریع در راه اندازی مراکز اهدای خون با کمک خیرین در سراسر کشور گفت: یکی دیگر از اتفاقات خوب در دوره جدید تلاش و تدوین راهکار برای حضور و مشارکت خیرین و نیکوکاران است. در حوزه سلامت در ساخت و تجهیز مراکز اهدای خون در این نمونه آخر 15000 متر زمین برای احداث مرکز جامع اهدای خون، بزرگترین سردخانه فرآورده های پلاسما، مرکز بین المللی و راهبردی واگذار شد. انبار این سازمان در شهر جدید پرند است، بنابراین با کمک خیرین، این وظیفه قابل تحقق و در حفاظت غیرعامل نیز به ما کمک می کند.

دیدگاهتان را بنویسید