ذخایر معدنی باید به ثروت ملی تبدیل شود/ زیرساخت هایی برای تسریع استخراج معادن مناطق اکتشاف شده باید فراهم شود.


ساعت: 08:51
تاریخ انتشار: 1401/08/14
کد خبر: 1907330

رئیس مجمع نمایندگان استان خراسان جنوبی با تاکید بر پیگیری ایمیدرو برای پیشبرد مراحل پس از بررسی اولیه، گفت: برای تسریع در استخراج معادن مناطق بررسی شده باید زیرساخت ها فراهم شود و ذخایر معدنی به ثروت ملی تبدیل شود. تا زمانی که ممکن است – مدت کوتاهی.

مصطفی نهایی عضو کمیسیون انرژی مجلس و رئیس مجمع نمایندگان استان خراسان جنوبی در حاشیه رونمایی از دستاوردهای طرح تحول زمین شناسی و اکتشاف ذخایر معدنی این استان به … خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا; وی بیان کرد: از وزارت امنیت برای این اقدام راهبردی سازمان زمین شناسی برای شناسایی دقیق منابع استان تشکر ویژه دارم و امیدوارم این اقدام موجب تحول در خراسان جنوبی کمتر توسعه یافته شود. استان .

وی ادامه داد: یکی از موضوعاتی که در جلسات استانی بسیار مطرح می شود پتانسیل معدنی استان خراسان جنوبی است. اما واقعیت این است که ما دقیقاً نمی دانستیم چه قدرت های معدنی در استان وجود دارد.

بیشتر بخوانید:
اصلاح 320 مصوبه و بخشنامه در حوزه معدن/ در صورت عدم کشف ذخایر سنگ آهن در کشور 15 سال دیگر به پایان می رسد.


ذخایر معدنی باید به ثروت ملی تبدیل شود



وی تصریح کرد: اقدامی که سازمان زمین شناسی آغاز کرده قطعا می تواند به شناخت ظرفیت های موجود کمک کند تا بدانیم چه ذخایری در دست داریم تا بتوانیم پس از جلسات فعلی برنامه ریزی کنیم تا این ظرفیت های معدنی در اولویت قرار گیرند. خودمان را گذاشتیم

رئیس مجمع نمایندگان استان خراسان جنوبی گفت: باید به دنبال این باشیم. منابع معدنی برای مردم ثروتمند شدن و همانطور که آقای شهیدی رئیس سازمان زمین شناسی گفت، بررسی های گذشته در همان مراحل اولیه کنار گذاشته شد و درخواست ما از وزارت صلح این است که فاز دوم کاری را که در دستور کار قرار گرفته است، اجرا کنند. از آنها بخواهید که این کار ارزشمند را تکمیل کنند و لایه های بعدی که ایمیدرو باید اجرا کند باید تسریع شود.


برای تسریع در برداشت از مناطق اکتشافی باید زیرساخت ها فراهم شود



وی تاکید کرد: باید اطلاعات دقیقی به دست آوریم که بر اساس آن تصمیم گیری کنیم تا در مبحث بعدی بتوانیم طرح انتقال آب را برای شروع بهره برداری از این صنایع قفل کنیم و این اصل لازم را برای شروع کار صنعتی در مجلس برگردانیم. قانونی وضع کرد تا بتوانید از این توانایی ها پیروی کنید یک گنجینه ملی که باید انجام شود

این نماینده مجلس با تاکید بر ضرورت پیشرفت پروژه هایی مانند نیروگاه 400 کیلوواتی نخبندان گفت: پروژه های زیرساختی آنها باید در کنار هم رشد کنند تا بتوانند مبنای بهره برداری سریع از معادن روباز باشند و لازم است وزارت امنیت اقدامات بعدی را که شرکت ایمیدرو برای نزدیک شدن به استخراج در معادن روباز انجام خواهد داد، سریعاً دنبال کند. مناطق گودال

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با پیگیری این برنامه ها هر چه زودتر شاهد رونق صنایع در همه زمینه ها و ایجاد اشتغال و تکرار این طرح در سایر مناطق کشور باشیم تا آثار این اقدامات قابل مشاهده باشد. در اقتصاد کشور دیده می شود.

دیدگاهتان را بنویسید