رئیسی: اجازه توقف و تسلیم نداریم و محکوم به موفقیت هستیم/ در سیاست خارجی با نهادهای انقلابی هماهنگ هستیم

رئیسی: اجازه توقف و تسلیم نداریم و محکوم به موفقیت هستیم/ در سیاست خارجی با نهادهای انقلابی هماهنگ هستیم

روز جدید رئیس جمهور با بیان اینکه احیای امید و اعتماد عمومی با عمل امکان پذیر است، گفت: ما محکوم به موفقیت هستیم. ما نه می توانیم توقف کنیم و نه می توانیم عقب نشینی کنیم.

حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور امشب (شنبه) در نشست هم اندیشی با جمعی از علما و روحانیون، با بیان اینکه شخصاً ارتباط با علما را فرصتی ارزشمند برای دولت می‌دانم، گفت: از نظرات و توصیه‌های آنان استفاده کنید.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه امروز به لطف خداوند امید و توقع مثبتی از دولت وجود دارد که با اقدام ایجاد و تشویق شود، افزود: ترویج این امید به معنای تبدیل آن به مشارکت، نشاط و سرمایه اجتماعی است.

رئیسی تبدیل امید به سرمایه اجتماعی را در روایت صحیح اقدامات انجام شده می داند و می گوید: امروز جنگ داستانی است و دشمن تلاش می کند داستان تحریف شده خود از 40 سال انقلاب را در ذهن مردم باقی بگذارد، اما بهترین و گزارشی منصفانه از آنچه سالهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی و مسیری که باید طی کنیم در گام دوم انقلاب اسلامی تبیین شد و دولت مردمی به صراحت اعلام کرد که این بیانیه را مبنای همه اقدامات خود می داند و برنامه ها

رئیس جمهور با اشاره به اینکه گفتمان حکومت مردمی همان گفتمان امام راحل و مقام معظم رهبری است، گفت: دولت عدالت را در همه عرصه ها و در همه سطوح دنبال خواهد کرد و به دنبال مردمی سازی حکومت و اداره به معنای واقعی است. .

حجت الاسلام رئیسی با اشاره به اهمیت توجه به فرهنگ خاطرنشان کرد: سیاست های اقتصادی و فرهنگی باید در کنار هم انجام شود و دولت باید نگاه «انقلابیون و جهادگران» و «توجه به جوانان و نسل جوان انقلاب» را داشته باشد. دستور کار خود را تنظیم کنید.

رئیسی با استقبال از پیشنهاد ایجاد هماهنگی و هم افزایی بین نهادهای اطلاع رسانی و تبلیغی دولتی، دولتی، غیردولتی و مردمی گفت: در این دولت همه ظرفیت های نظام در قوای مختلف حکومتی و مدیریتی جمع شده است. آنها توسط نهادهای دولتی اصلاح شدند.

رئیس جمهور افزود: امروز همه نهادها و واحدهای جمهوری اسلامی زیر نظر ولی فقیه و با ریتم یکپارچه کار می کنند و حتی در حوزه سیاست خارجی نیز نهادهای انقلابی و وزارت امور خارجه کاملاً کار می کنند. هماهنگ شده است.” قانون اساسی توسط مقام معظم رهبری و سایر دستگاه ها این سیاست ها را اجرا می کنند.

حجت الاسلام رئیسی اجرای کامل شبکه ملی اطلاعات، عملکرد کل سامانه تجارت، ایجاد پورتال ملی صدور مجوز و اجرای اصلاحات مالیاتی را بخشی از فعالیت های دولت در هفت ماه گذشته عنوان کرد. در حوزه فعالیت های اقتصادی ایجاد شده و به عنوان مثال بسیاری از مسیرهای فرار مالیاتی شناسایی و مسدود شده است.

رئیس جمهور گفت: دولت نیز تلاش کرده بخش ها و وظایف مغفول مانده دستگاه را فعال کند. به عنوان مثال، بخش ساخت و ساز در وزارت جهادکشاورزی، بخش جوانان در وزارت ورزش و جوانان و حوزه برنامه در سازمان برنامه و بودجه بیشتر مورد توجه قرار گرفته اند تا آن طور که شایسته است فعال شوند.

وی با بیان اینکه دولت به هیچ وجه مدیر شایسته ای در عرصه اقتصاد و فرهنگ نیست، خاطرنشان کرد: دولت مردمی تلاش کرده تا نقش خود را در عرصه های مختلف در سه حوزه «هدایت، نظارت و حمایت» ساماندهی و اصلاح کند. اجرای سیاست ها ادامه خصوصی سازی به منظور انتقال صحیح بنگاه ها به بخش خصوصی واقعی.

رئیس جمهور ارتقای تولید را محوری ترین رویکرد دولت دانست و گفت: بر این باوریم که عبور از مشکلات در حوزه های مختلف کشور از جمله نظام بانکی، رشد نقدینگی و ایجاد اشتغال در گرو ساماندهی تولید است. مثلاً اگر تولید روستایی رونق بگیرد و اقتصادی شود، دیگر شاهد پوچی روستایی و افزایش حاشیه نشینی نخواهیم بود.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه دولت تلاش کرده است تا دغدغه های مردم، نخبگان و رهبری را در حوزه های مختلف پولی و بانکی، صادرات و واردات، مالیات و امثال آن برطرف کند، گفت: در همان روزهای آغاز به کار با مشکلات بزرگی مواجه شدیم. میزان مطالبات انباشته اقشار مختلف جامعه از جمله فرهنگیان و لایحه رتبه بندی معلمان که سعی کردیم تک تک به آنها پاسخ دهیم.

رئیس جمهور تاکید کرد: با وجود همه مشکلات و موانع موجود، با پیشروی آینده ای روشن تر و امیدوارکننده تر می بینم. راهبرد و پروژه کلان دولت ایجاد و ارتقای امید و اعتماد در بین مردم و خنثی کردن تلاش های دشمن برای ایجاد یأس و ناامیدی در جامعه است.

پیش از سخنان رئیس جمهور، تعدادی از علما و روحانیون حاضر در جلسه به بیان دیدگاه ها و نظرات خود پرداختند.

ضرورت ترویج جهاد تبیین مبتنی بر خرد جمعی و برنامه ریزی دقیق، تلاش بیشتر برای اجرای ابلاغیه گام دوم انقلاب اسلامی، تسریع در انتصابات دولت، فرهنگ سازی مقاومتی در کنار سیاست های اقتصاد مقاومتی، فرهنگ سازی راهبردی فرهنگی. مانع مقابله فوری با افزایش قیمت ها، رسیدگی به پیچیدگی تهاجم فرهنگی دشمن و ارتباط آن با آسیب های اجتماعی، تلاش برای دموکراتیزه کردن حکومت و دولت و تحقق مردم سالاری دینی به معنای واقعی کلمه، تحکیم وحدت ملت های مسلمان بود. از موضوعات مطرح شده در جلسه

دیدگاهتان را بنویسید