رئیسی: انتقاد از وزرا نباید باعث تضعیف، تخریب و شادی دل بدخواهان شود/دولت هرگز به حاشیه نخواهد رفت

رئیسی: انتقاد از وزرا نباید باعث تضعیف، تخریب و شادی دل بدخواهان شود/دولت هرگز به حاشیه نخواهد رفت

حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی در نشست صمیمی دولت و مجلس با تبریک ولادت امام حسن مجتبی (ع) ابراز امیدواری کرد که تداوم جلسات مشترک دولت و مجلس منشأ اعمال و برکات فراوانی در دستگاه های اجرایی باشد. نظرات بیان شده در این گونه جلسات، قطعا برای کشور مفید است. همکاری و هماهنگی دولت و مجلس برای ادامه حل مشکلات کشور ضروری است.

رئیس جمهور با توجه به انسجام و همدلی قوای سه گانه مورد نیاز برای عبور از مشکلات کشور، گفت: دولت نشان داده که مصمم به حل مشکلات و مشکلات است و در چند ماه اخیر اقدامات خوبی انجام شده است. “

رئیسی امید آفرینی در جامعه را سرلوحه کار دولت دانست و گفت: امید آفرینی با اقدام امکان پذیر است و در این راستا انسجام همه ارکان نظام حکمرانی کشور از جمله دولت و مجلس یک ضرورت مسلم است.

رئیسی خواستار همکاری و هماهنگی کامل با مجلس شد و گفت: دولت از نظارت و پیگیری مجلس استقبال می کند و به همین دلیل بارها تاکید کرده ام که همه وزرا حداکثر همکاری و همراهی را با مجلس داشته باشند. در عین حال لازم است نمایندگان محترم به الزامات و فرآیندهای قوه مجریه توجه داشته باشند.

رئیس جمهور با بیان اینکه نمایندگان نقش مهمی در تقویت کار وزارتخانه ها و روحیه وزرا دارند، افزود: اگر وزیری به خاطر برخی حرف ها روحیه خود را از دست بدهد، این وزیر نمی تواند موثر باشد و در این صورت آسیب می بیند.

رئیسی برای اینکه مشکلی پیش نیاید درخواست از وزرا یا توضیح از آنها دانست اما در عین حال اذعان داشت: همه این کارها با حفظ احترام، همدلی و اتحاد قابل انجام است و نباید باعث تضعیف، تخریب و حرکت دلها شود. از بدخواهان خوشحال هستند.

رئیسی در بخشی دیگر از سخنان خود تغییر دانش، تغییر فرآیندها و تحول نهادی را از مولفه های رویکرد تحول آفرین دولت مردمی خواند و خاطرنشان کرد: دولت مصمم به ایجاد تحول است. امروزه تغییر رویکردها با اقدامات دولت در حوزه های مختلف با جدیت دنبال می شود و روند تغییر در فرآیندها در تمامی وزارتخانه ها آغاز شده است تا زمینه تحول واقعی فراهم شود.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه دولت با قاطعیت و جدیت به ویژه در حوزه اصلاحات اقتصادی اقدام جسورانه ای را انجام می دهد، گفت: مصمم هستیم اصلاحات ساختاری را در حوزه های مختلف از جمله نظام بانکی، مالیاتی، اجتماعی و فرهنگی انجام دهیم. . ما حاضریم برای اعتبار خود هزینه کنیم.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه دولت هرگز دچار حاشیه نمی شود، گفت: امروز انتظار مردم از همه ما برای حل مشکلات کشور است، بنابراین کوچکترین حرف و عملی که مردم را ناامید کند گناه نابخشودنی است.

رئیس جمهور در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به برخی موضوعات مطرح شده در ارز ترجیحی، حفظ معیشت و خوراک را سرلوحه کار دولت در انجام اصلاحات اقتصادی دانست و گفت: مصمم هستیم شرایط را برای صدور ارز فراهم کنیم. ارز ترجیحی: «این امر هیچ گونه اثرات اجتماعی و پیامدهای منفی بر بازارها و در بین فعالان اقتصادی و زندگی مردم ندارد.

رئیسی در خصوص اعمال اصل 44 قانون اساسی گفت: دولت مصمم به اجرای این اصل است. ما در نظر داریم بر خلاف گذشته که نواقص زیادی وجود داشت برای اجرای اصل 44 طبق قانون تلاش کنیم. در کاربرد آن.”

دیدگاهتان را بنویسید