رئیسی: باید بگوییم چگونه از زنان حمایت کنیم تا در جامعه حضور داشته باشند

رئیسی: باید بگوییم چگونه از زنان حمایت کنیم تا در جامعه حضور داشته باشند

روز جدید رئیس جمهور تاکید کرد: موضوع زن جدا از مسئله خانواده نیست. باید جلوی کلیه ها در حوزه زنان گرفته شود باید به طور مفصل مشخص شود که چگونه باید از زن محافظت کرد تا در جامعه حضور داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در مراسم جشن میلاد حضرت فاطمه الزهرا(س) و روز زن، با تبریک این روز به بانوان ایران، گفت: شخصیت فاطمه عطار (س) شخصیتی است که باید باشد. معلوم است که من کمک دریافت کردم.

رئیس جمهور ادامه داد: شناخت فاطمه(س) درک شب قدر است، باید فاطمه(س) را بشناسیم که مقامی بهشتی دارد که سخت است و چنین فهمی جز اولیای خدا وجود ندارد. . حروفی برای فاطمه علیهاالسلام هست که ما نمی فهمیم، معانی بالایی از این اسما و صفات دارد.

وی افزود: شخصیت فاطمه(س) دست یافتنی است، باید توجه داشت که زندگی و رفتار فاطمه(س) چیست و بشریت باید به آن عمل کند. آداب و رفتار

رئیسی گفت: تمام شئون زندگی و زندگی فاطمه (س) پیش روی ماست، آنچه خداوند به فاطمه (س) عرضه کرده انسان کامل است. فاطمه عطار انشاءالله از پیامبر هدیه ملکوتی داشت; داستان غم انگیز فدک موهبتی معنوی به نام تسبیح فاطمه علیهاالسلام بر جای گذاشت تا فرزندان ما مشرک نشوند.

رئیس قوه مجریه تاکید کرد: این گنجینه گرانبها از زبان پیامبر به فاطم عطار رسیده است که امروز به دست ما رسیده است، همه هستی و عالم در این تسبیحات قرار گرفته اند. در تمام ادیان ابراهیمی و الهی، فاطمه عطار الگو است.

فرمود: دشمنان امروز نمی خواهند فاطمه علیهاالسلام شناخته شود و نمی خواهند مردان و زنان ما از فاطمه عطار الگو بگیرند.

رئیس جمهور تاکید کرد: نمی خواهند تمدن فاطمیه امروز الگوی انسان ها شود. برای شناخت زنان جهان، باید درک آنها از ناپدید شدن زنان امروزی را شناخت.

وی ادامه داد: نگاه به زنان در کشورها ابزاری است بنابراین کشورهایی که مسئله زنان برای آنها مهم است باید متحد شوند. امروز ما در مورد جلوگیری از از دست دادن هویت صحبت می کنیم.

رئیسی گفت: مسئله امروز زنان ما احترام به جایگاه واقعی زنان و هویت واقعی آنهاست. خداوند این هویت را در وجود زن قرار داد و با مردان در رسیدن به کمال تفاوتی قائل نشد. زن و مرد در رسیدن به کمال انسانی تفاوتی ندارند.

وی گفت: آسیب های اجتماعی امروزه گریبانگیر همه افراد شده است و تلاش برای دستیابی به هویت واقعی زنان می تواند از بسیاری از آسیب های اجتماعی جلوگیری کند.

مدیرعامل گفت: عدم شناخت هویت زنان یکی از چالش های اصلی در این حوزه است چرا که در این حوزه هم حقوق و هم تکالیف وجود دارد. مقام معظم رهبری فرمودند زنان تاریخ ساز و تمدن هستند و این را نمی توان نادیده گرفت.

وی با اشاره به نقش بانوان در حراست مقدس گفت: 7000 زن شهید در حراست مقدس داریم. نمی دانی که خواهر و مادر مردی آنها را تشویق کردند که به جبهه نروند. او مبارزی خلق نکرد.

رئیس جمهور افزود: به تعریفی که امروز در جلسات بین المللی داده شده است نگاه کنید. چند سال است که ارث، حق رای و مالکیت در غرب شکل گرفته است؟ بیش از 100 سال پیش، 1400 سال پیش، ذکر شد که زنان نیز باید در مورد وفاداری اظهار نظر کنند. این دیدگاه اسلام است.

وی تاکید کرد که موضوع زنان جدا از مسئله خانواده نیست. باید جلوی کلیه ها در حوزه زنان گرفته شود باید به طور مفصل مشخص شود که چگونه باید از زن محافظت کرد تا در جامعه حضور داشته باشد.

رئیسی گفت: زنان در قلب جامعه سالم قرار دارند، جامعه سالم باید مبتنی بر اخلاق، معنویت و عقلانیت باشد که زنان در آن نقش اساسی دارند.

وی گفت: مقابله با آسیب های اجتماعی که امروز گریبانگیر زنان شده است در دستور کار دولت است. ما تشکلی برای مسائل اجتماعی داریم که همه سازمان ها از جمله سازمان های مردم نهاد باید در حوزه آموزش، ورزش، اشتغال و… در آن حضور داشته باشند. زن مهم است، مسئله ازدواج باید تجدید نظر شود، شوراها نباید زوج ها را به طلاق تشویق کنند، آنها را تشویق به ادامه زندگی کنند، طلاق توافقی نباید آسان باشد، مشکلات مالی حل می شود، دولت مردم تصمیم می گیرد مسکن.

رئیسی گفت: می گویند سالی یک میلیون خانه می شود ساخت؟ بله این برنامه می تواند مردمی باشد و این مسائل باید حل شود. زوجین ممکن است هزینه مشاوره را پرداخت نکنند. یکی از برنامه های دولت این است که زوجین به صورت رایگان به مشاوران امین مراجعه کنند.

وی گفت: بحث بیمه و اشتغال یکی از برنامه های کاری دولت است که باید انجام دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید