رئیسی: نباید به مشکلاتی مانند تورم نگاه سیاسی کرد و دل مردم را خالی کرد/ ما حاضریم با هر کشوری که بخواهد با ما در ارتباط باشد تعامل داشته باشیم.

رئیسی: نباید به مشکلاتی مانند تورم نگاه سیاسی کرد و دل مردم را خالی کرد/ ما حاضریم با هر کشوری که بخواهد با ما در ارتباط باشد تعامل داشته باشیم.

رئیس جمهور گفت: ما بارها اعلام کرده ایم که آمادگی داریم با هر کشوری که بخواهد با ما در ارتباط باشد تعامل داشته باشیم اما در مقابل کشورهایی که بخواهند با ما مخالفت کنند مقاومت خواهیم کرد. ائمه به ما مقاومت و ایستادن را یاد دادند.

فرس: به مناسبت سی و چهارمین سالگرد رحلت امام خمینی (ره)، سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور با آرمان های امام راحل تجدید میثاق کرد.

رئیسی در این مراسم گفت: باید یاد امام و یاد و خاطره شهدای والامقام را گرامی داشت و به روح آن حضرت درود فرستاد و باید یاد و خاطره همه شهدایی را که در سال 42 امام را یاری کردند گرامی بداریم. در ورامین

ایشان فرمودند: امام زنده است، زیرا راه ایشان در دنیا بیش از هر زمان دیگری زنده و رونق دارد و سخنان ایشان در جلسات علمی مطرح می شود. انقلاب اسلامی به نام مبارک اوست. نباید اجازه داد نام امام در جامعه کم رنگ شود.

رئیس جمهور ادامه داد: نباید اجازه داد انقلاب امام را هویت زدایی کنند، می خواهند از خط امام و مسیر ایشان انحراف و انحراف ایجاد کنند، نباید اجازه داد. خط و راه امام روشن است و نباید اجازه داد در این راه روشن و روشن که همه ما را به سعادت می‌خواند، انحراف و انحراف ایجاد کند.

رئیسی گفت: امام مرد خدا بود و همه توفیقاتش به خاطر این بود که مرد خدا بود امام است، عالم در پیشگاه خداست.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه امام، امام تحول است، تصریح کرد: امام نگاه تحول آفرینی به دین و کارکردهای دین داشتند، زیرا دین می تواند بر جامعه حکومت کند، دین نه به عنوان رفتار فردی بلکه به عنوان یک برنامه است. جامعه.

رئیسی افزود: ایشان فقیه بودند، فرمودند امیرالمومنین، علم بر دو قسم است، علمی که در آن صیغه می آموزد، علم سمعی و صوری، ما هم علمی داریم که در فطرت انسان می نشیند، بر این اساس ما ما فقه را به کسی می گوییم که فقاهت در جانش باشد.

رئیس جمهور ادامه داد: امام وکیل بودند. یعنی دین را به خوبی درک می کرد و با تمام وجود به دنبال اجرای دین در جامعه بود. امام تغییری در کارکرد فقه در متن زندگی مردم ایجاد کرد و نشان داد که دین می تواند بر زندگی امروزی ها حاکم باشد.

وی گفت: یکی از جلوه های زندگی امام، رابطه سیاست و دین بود. اگر نظم جهانی را به یاد بیاوریم، باید بدانیم که یکی از این ابعاد نظم جهانی، جمهوری اسلامی است. آمریکا امروز با افول مواجه است.

رئیسی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی پای مهم و موثر این حرکت است که به نفع نهضت مقاومت در حال شکل گیری است، افزود: امروز به وضوح جایگاه رژیم صهیونیستی به عنوان فرزند مبارک آمریکا را در منطقه می بینیم. در 70 سال گذشته از تشکیل این رژیم.» هرگز به این بدی امروز نبوده است و اینها شاخص ها و جلوه های مهمی از شکل گیری نظم نوین جهانی است.

رئیس جمهور گفت: بدانیم که امروز امام، خط امام و راه امام راهنمای همه ما هستند و مردمی که می خواهند آزاد و مستقل و مسلمان زندگی کنند، از خط امام بهره مند خواهند شد. امام

رئیسی ادامه داد: مردمی ترین حرکت را امام ایجاد کرد، اگر بخواهیم در شرایط امروز به صدای عدالت خواه نگاه کنیم باید رهنمودهای امام را ببینیم.

رئیس جمهور ادامه داد: امام نهالی غرس کردند که اکنون به درخت تنومندی تبدیل شده است که امتداد راهبردی این انقلاب در همه جای منطقه و جهان است. مردم یمن هم مثل مردم قبلی یمن بودند اما اتفاقی که برایشان افتاد 8 سال با شکم خالی با ظالمان روبرو شدند.

امروز ابتکار عمل در دست مجاهدین فلسطینی است نه میزهای مذاکره

رئیسی گفت: مردم فلسطین تا دیروز به میز مذاکره نگاه می کردند اما امروز مقاومت در لبنان و فلسطین تغییر کرده است. امروز ابتکار عمل در دست مجاهدین فلسطینی است نه میزهای مذاکره.

وی ادامه داد: امام به ما آموخت که تمدن نوین اسلامی را شکل دهیم، امام به ما یاد داد که دین را یک مسئله اجتماعی کنیم، درسی که امام به ما آموخت این است که از روحیه تسلیم خارج شویم و روحیه مقام را حفظ کنیم.

رئیس جمهور گفت: امت اسلامی می تواند امت واحده شود، رکن اول امت هدفمندی، دوم حرکت امت، عنصر سوم پویایی و چهارمین عنصر امت امام زمان است. امت

رئیسی گفت: امام می آموزد که قدرت های بزرگ بسیار آسیب پذیر هستند، قدرت از آن خداست و هرکس به خدا توکل کند قدرتمند است. دیدید شوروی فروپاشید و آمریکا هم رو به زوال است و امروز به اقتدار جمهوری اسلامی ایران و قدرت خون شهدا و اقتدار ملت مسلمان ایران پی برده اند.

وی ادامه داد: امروز قدرت جمهوری اسلامی در منطقه به یک نیروی انکارناپذیر و اجتناب ناپذیر تبدیل شده است، هیچ معادله ای در منطقه بدون نقش آفرینی جمهوری اسلامی ایران شکل نمی گیرد.

رئیس جمهور گفت: ما بارها اعلام کرده ایم که آمادگی داریم با هر کشوری که بخواهد با ما در ارتباط باشد تعامل داشته باشیم اما در مقابل کشورهایی که بخواهند با ما مخالفت کنند مقاومت خواهیم کرد. ائمه به ما مقاومت و ایستادن را یاد دادند.

رئیسی ادامه داد: امروز مقاومت به یک واژه سیاسی برجسته در جهان تبدیل شده است، امروز به یکی از برجسته ترین واژه های سیاسی مقاومت و ایستادگی تبدیل شده است، راه تسلیم نشدن در برابر دشمن، راه قوی بودن مقابله است. رو در رو.”

وی افزود: رهبری به ما گفتند که باید ایران قوی داشته باشیم. ایران قدرتمند امروز به برکت تعالیم امام و رهبری و حضور جوانان ما، ایران پیشرفت و قدرت زیادی دارد.»

رئیس جمهور ادامه داد: امروز مردم ما شجاع، بی باک و امیدوار هستند و امام به مردم امید داد. شیاطین و دشمنان در این چهل سال سعی کردند مردم را ناامید کنند، اما نتوانستند. کسانی بودند که در مردم ناامیدی ایجاد کردند، اما این راهبرد جمهوری اسلامی نیست. راهبرد جمهوری اسلامی امید آفرینی است و کار باید بدون وقفه انجام شود.

رئیسی گفت: هرکس برای جمهوری اسلامی کار می کند باید بداند که راهبرد جلو بردن کارها، راهبرد شبانه روزی است نه نق زدن و نشستن و حرف زدن. در حوزه سیاست خارجی، جمهوری اسلامی امروز در منطقه حرف اول را می زند و این ناشی از تولید نیرو هم در صنایع نظامی ما و هم رشد تولید داخلی است. هر دو با هم مهم هستند.

وی با اشاره به پیشرفت های صورت گرفته در کشور، گفت: ما در حوزه علمی و بازدارندگی پیشرفت های زیادی داشته ایم، در حوزه بازدارندگی و صنایع نظامی پیشرفت هایی داشته ایم و موثرترین ضرب المثل وجود دارد که این نتیجه تلاش

رئیس جمهور گفت: ما به پیشرفت صنایع نظامی و هسته ای افتخار می کنیم، اما اینها تنها چیزهایی نیستند که باعث ایجاد قدرت می شوند. امروز رشد تولید در کشور قدرت می آفریند، رشد اقتصادی در کشور قدرت می آفریند و حضور مردم در روزهایی مثل 22 بهمن، روز قدس و 14 خرداد.» قدرت تولید می کند.

وی ادامه داد: امروز دستور کار ما در دولت و برای همه مردم عزیز این است که پیام امام انسجام، وحدت و یکپارچگی است. هیچ کس حق ندارد کسی را رد کند. دلها باید به هم نزدیک باشند. کسانی که به نظام و انقلاب وفادارند، حتی اگر با ما موافق نباشند، طرد نشوند.

رئیس جمهور افزود: نباید به مشکلاتی مانند تورم نگاه سیاسی کرد و دل مردم را خالی کرد. ما نباید آنچه در گذشته اتفاق افتاده و دولت ها انجام نداده اند نبش قبر کنیم، بلکه همه باید کمک کنیم و مشکلات را حل کنیم.

وی با اشاره به اعتراف آمریکا به شکست تحریم های یکپارچه علیه ایران گفت: این شما مردم بودید که تحریم ها را شکست دادید و خنثی کردید. ما اعلام کردیم که کسب و کار در کشور به رکورد بالایی رسیده است و مردم هم همینطور. به مردم می گویم که در عرصه های مختلف دشمن را شکست داده اید و به امام راحل افتخار می کنید.

رئیسی تصریح کرد: مطمئنیم کسانی که می خواهند مردم را ناامید کنند ارزان ترین کار را انجام می دهند. نیروهای حزب الله باید در میدان باشند و مشکلات را حل کنند تا نقشه های دشمن و جنگ روانی آنها شکست بخورد. امروز خون شهدا جهل را از جامعه می زداید و جامعه ما معرفت بیشتری پیدا می کند.

دیدگاهتان را بنویسید