رئیسی: هرگونه خرید و فروش ارز خارج از مسیر و قیمت تعیین شده توسط بانک مرکزی تخلف است

رئیسی: هرگونه خرید و فروش ارز خارج از مسیر و قیمت تعیین شده توسط بانک مرکزی تخلف است

رئیس جمهور با بیان اینکه هرگونه خرید و فروش ارز توسط هر شرکت و دستگاهی خارج از مسیر و قیمت تعیین شده توسط بانک مرکزی تخلف محسوب می شود، از رئیس کل بانک مرکزی خواست نظارت جدی بر اجرای قانون مبارزه با قاچاق ارز داشته باشد. و با متخلفان برخورد کند

ابراهیم رئیسی رئیس جمهور صبح امروز (چهارشنبه 19 بهمن ماه) در جلسه شورای دولت با تبریک فرا رسیدن ایام پیروزی انقلاب اسلامی پرتاب شش ماهواره به فضا در سال جاری با وجود کمبود منابع را امری ارزشمند و ارزشمند توصیف کرد. اقدامی ستودنی و یکی از مصادیق مشخص حرکت کشور در مسیر پیشرفت علمی و فنی دانست.

رئیس جمهور همچنین از اقدامات پدرانه و خردمندانه رهبر معظم انقلاب اسلامی در صدور حکم عفو تعداد قابل توجهی از متهمان اغتشاشات اخیر قدردانی کرد و افزود: علاوه بر ایجاد فرصت برای بازگشت فریب خوردگان به آغوش. جامعه نیز این اقدام موجب سرخوردگی و خنثی شدن نقشه های دشمن شد.

رئیسی با ابراز همدردی مجدد جمهوری اسلامی ایران با مردم و دولت های سوریه و ترکیه در خصوص زلزله مهیب این کشورها و مجروحیت و اندوه جمع کثیری از مردم، کمک های کشورهای اسلامی و بین المللی را ضروری دانست. سازمان هایی برای کمک به افراد آسیب دیده

رئیس جمهور در بخشی دیگر از سخنان خود به دریافت گزارش از اقدامات برخی دستگاه ها برای اخذ خودروهای خارج از ضوابط اشاره و تصریح کرد: فروش خودرو در شرکت های خودروسازی باید کاملا مشمول بخشنامه 8 بند این سازمان باشد. دولت و اگر از آژانسی چنین درخواستی شود، هم دستگاه و هم شرکتی که به چنین درخواستی پاسخ می دهد مرتکب تخلف شده اند و باید با آنها برخورد شود.

رئیسی با اشاره به مشکلات تردد کامیون ها از مرز جمهوری آذربایجان دستور داد ریشه این مشکل چه در داخل و چه از سمت جمهوری آذربایجان به سرعت شناسایی و برطرف شود.

رئیس جمهور در بخشی دیگر از سخنان خود با قدردانی از تلاش ها برای تحقق پروژه های بزرگ و مهمی که این روزها در حال افتتاح است، گفت: تبیین صحیح و هنرمندانه این اقدامات به افکار عمومی علاوه بر افزایش امید و اطمینان. از عموم مردم سپاسگزار است کسانی هستند که در شرایط سخت سعی در تحقق این برنامه ها داشته اند.

پیگیری دستگاه های مسئول تامین حق آبه کشور از کشورهای همسایه به ویژه در خصوص تعلل طرف افغانستانی در تامین حق آبه هیرمند از دیگر نکات قابل توجه رئیس جمهور در جلسه امروز شورای دولت بود.

رئیسی در بخش پایانی سخنان خود هرگونه خرید و فروش ارز توسط هر شرکت و دستگاهی را خارج از مسیر و قیمت تعیین شده توسط بانک مرکزی تخلف تلقی کرد و از رئیس کل بانک مرکزی خواست تا قانون خلاف قانون را اجرا کند. قاچاق ارز با اکیدا پیگیری و برخورد با متخلفان.

دیدگاهتان را بنویسید