رئیسی و دشمن شناسی از ویژگی های شخصیتی حضرت زهرا (س) است


ساعت: 14:57
تاریخ انتشار: 1301/10/04
کد خبر: 1919803

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان:

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه مقدس گیلان با اشاره به ویژگی های شخصیتی حضرت زهرا(س)، گفت: بصیرت، رهبری، ایستادگی در برابر ظلم، زمان شناسی، شناخت دشمن، تفکر و حکومت و… . بارزترین ویژگی های شخصیتی حضرت زهرا(س) س) است

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش ۸دی، حجت الاسلام احسان الله محمدی پیش از ظهر امروز در مراسم وفات حضرت زهرا(س) در حسینیه حضرت ابافضل العباس سپاه قدس گیلان با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه الزهرا(س) اظهار داشت: -زهرا(س): حضرت زهرا(س) نماد است. وفاداری، اقتدار و متانت در برابر همه مشکلات باید الگوی جهانیان باشد.

وی با اشاره به اینکه سیره و سرمشق حضرت زهرا(س) برای زنان جامعه امروز ما مملو از پیام و امید به زندگی است، گفت: طبق آیات و روایاتی که به ما رسیده است، امام زمان(عج) است. در مورد حضرت فاطمه زهرا علیهاالسلام می فرماید: «ان انصاف فی بن رسول الله» یعنی حضرت فاطمه زهرا علیهاالسلام الگوی امام زمان (علیه السلام) است، پس به این معناست که ایشان. نه تنها الگوی زنان، بلکه الگوی مردان و کل جامعه بشری است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان با اشاره به ویژگی های شخصیتی حضرت زهرا (س) گفت: بصیرت، رهبری، ایستادگی در مقابل ظلم، ادب و احترام، شناخت ائمه اطهار، زمان شناسی، شناخت دشمنان، تفکر. و مدیریت از بارزترین ویژگی های شخصیتی حضرت زهرا(س) بود

محمدی بر لزوم توجه به معرفت ائمه اطهار و ولایت حضرت زهرا(س) تاکید کرد و گفت: حضرت فاطمه زهرا(س) در خانه ننشست و از امام زمان خود حمایت کرد. حضرت علی (علیه السلام) به دلیل اینکه همسرش بود، از او محافظت نکرد، بلکه دلیل اصلی حفاظت آن حضرت، حمایت و حمایت از امام زمانش بود. دانشی را که از امام زمانش کسب کرده بود به دیگران نشان داد.

وی با بیان اینکه مردان و زنان ایرانی باید ویژگی های شخصیتی حضرت زهرا را برای خود الگو قرار دهند، تصریح کرد: زمان شناسی یکی از ویژگی های آن حضرت است که در مواقعی و در رأس زمان هر چه لازم بود می گفت. شناخت دشمن از دیگر ویژگی های حضرت است که به طور مستقیم و غیرمستقیم این ویژگی را داشته و دشمنانی را به مردم عرضه می کند. ادب، حیا، عفت، فضیلت مداری و معرفت ائمه اطهار از جمله ویژگی هایی است که زنان و مردان جامعه ما می توانند از آن حضرت الگو بگیرند.

مسئول نمایندگی ولی قانونی در سپاه قدس گیلان، معرفی حضرت زهرا(س) را منحصر به ایام فاطمیه ندانست و گفت: برای شناخت حضرت فاطمه زهرا(س) باید روزی نیز از ابزار استفاده کنیم. . ارائه شخصیت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم نباید منحصر به روز زن یا ایام فاطمیه باشد، بلکه در جامعه امروز هدف دشمنان الگوسازی نامناسب برای زنان در جامعه است. باید از ابزار و رسانه های دیداری و شنیداری امروزی استفاده کنیم تا الگوهای مناسبی برای زنان جامعه ما شکل بگیرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید