رئیسی 8 دستور مهم در حوزه خودرو صادر کرد


ساعت: 13:34
تاریخ انتشار: 14/11/12/14
کد خبر: 1812472

رئیس جمهور امروز از انبار و خط تولید ایران خودرو بازدید کرد، ساماندهی 70 انبار در کشور کار غیرممکنی نیست و حل مشکلات کالاهای این انبارها کاملا در اختیار سازمان اموال تملیکی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور امروز (چهارشنبه) از انبار و خط تولید خودرو ایران بازدید کرد.

رئیسی با همراهی سیدرضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت و تعدادی از مدیران ایران خودرو با صدور دستوراتی مبنی بر ترخیص خودروها بر غیرقابل قبول بودن این حجم خودرو در انبار تاکید کرد.

رئیس جمهور در این بازدید ابتدا از خودروهای موجود در انبارهای خودرو ایران بازدید میدانی کرد و با تاکید بر وجود غیرقابل قبول این حجم خودرو در انبار، دستور ترخیص خودروها را صادر کرد.

8 دستور رئیس جمهور برای بازدید از انبار و خط تولید ایران خودرو

1- در زمینه تولید

الف) تولید خودرو در سال 1401 نسبت به سال 1400 حداقل 50 درصد افزایش یابد.

ب) ظرف 2 سال آینده حداقل یک خودروی اقتصادی با ساختار به روز تولید و عرضه خواهد شد.

ج) در سال 1401 تولید حداقل 3 خودروی قدیمی متوقف و 3 خودروی جدید با کیفیت مطلوب تولید و عرضه خواهد شد.

2- گسترش تولید خودروهای جدید و بهبود یافته، خودروهای برقی، خودروهای متصل و خودران و اطمینان از سرمایه گذاری و بسترسازی برای ورود دانش و فناوری های موجود در صنایع دفاعی و فضایی و ظرفیت شرکت های دانش بنیان به صنعت خودروسازی را «در مقیاس اقتصادی» متحول کند.

3- تامین قطعات لازم و ترخیص و تحویل فوری خودروهای سرپوشیده در انبارهای شرکت های خودروسازی موجود در بازار تا حد نصاب استاندارد حداکثر ظرف مدت 2 ماه.

4- به منظور افزایش رقابت پذیری و رفع نقطه ضعف انحصاری، تعدیل قیمت خودرو و جبران کمبود تولید در حد مورد نیاز بازار، موانع قانونی و اجرایی واردات خودرو در سال 1401 باید طی سال آینده برطرف شود. 3 ماهه و با افزایش صادرات خودرو و قطعات، افزایش نسبت صادرات به واردات در صنعت خودروسازی.

5- نحوه تحویل خودرو به مردم برای ایجاد شفافیت و افزایش رضایت مردم

الف) ضمن حذف تدریجی فرآیند قرعه کشی با افزایش عرضه، روند فعلی تحویل خودرو (به قید قرعه) نیاز به اصلاح و شفاف سازی فوری دارد.

ب) از ابتدای سال 1401 پس از اتمام پرداخت، خودروهای پیش فروش شده باید بدون تاخیر بی مورد به مشتری تحویل داده شود.

ج) هرگونه واگذاری خودرو به شرکت‌ها و موسسات اجاره‌ای دولتی و غیردولتی غیرشفاف و متفاوت از روال معمول فروش عمومی خودرو ممنوع است.

6- به منظور نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی اعم از باری و مسافری، حداقل 20000 دستگاه خودرو (تراکتور، کامیون، وانت، اتوبوس و وانت) فرسوده، فرسوده و با خودروهای باکیفیت داخلی یا خارجی جایگزین شده است. صاحبان

7- به منظور افزایش کیفیت و ایمنی خودروهای داخلی

الف) هرگونه استفاده از قطعات بی کیفیت در مونتاژ خودروها از ابتدای سال 1401 اکیدا ممنوع بوده و دستگاه های متولی موظفند با عرضه لوازم یدکی تقلبی و قاچاق بویژه قطعات پرمصرف که بر روی آن تأثیر می گذارد، رسیدگی کنند. ایمنی ماشین

ب) خودروهایی که از ابتدای سال 1401 به بازار عرضه می شوند باید حداقل 3 سال یا 60000 کیلومتر گارانتی داشته باشند.



8- مدیریت دولتی شرکت های خودروسازی ایران خودرو و سایپا حداکثر تا 6 ماه آینده به بخش غیردولتی واگذار شود.

انتهای پیام/
منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید