رئیس جمهور اوکراین به رژیم صهیونیستی پیوست

وی در بخشی دیگر از بیانیه خود، حمله روسیه به اوکراین را به زرادخانه نازی ها تشبیه کرده است.

زلینسکی خطاب به اعضای کنست صهیونیستی گفت: چرا نمی خواهید منابع مالی روسیه را تحت فشار قرار دهید؟

او استدلال می‌کند که تهدید اوکراین مشابه تهدیدی است که اسرائیل با آن مواجه است، زیرا مردم اوکراین اکنون به عنوان یهودی در سراسر جهان به دلیل تهاجم روسیه آواره شده‌اند.

زلنسکی افزود: میلیون ها نفر بی خانمان، پناهنده شده و به همسایگان اوکراین مانند لهستان، اسلواکی، آلمان و جمهوری چک منتقل شده اند. مردم ما اکنون مانند شما در گذشته بی خانمان هستند.

وی گفت: حمله روسیه به اوکراین، همانطور که روسیه نشان داد، فقط یک عملیات نظامی نیست، بلکه یک جنگ گسترده و ناعادلانه با هدف نابودی مردم، دولت، شهرها، فرهنگ و کودکان اوکراین است.

زلنسکی مدعی است که ارتش روسیه به عمد در حال نابودی اوکراین است در حالی که تمام جهان در حال تماشای آن هستند.

پیش از این رئیس جمهور اوکراین از دولت سوئیس خواسته بود تا دارایی ها و حساب های بانکی همه میلیاردرهای روسی در این کشور را مسدود کند.

میلیاردها یورو از دارایی‌ها و سرمایه‌گذاری‌های روسیه در هفته‌های اخیر توسط مقامات اروپایی توقیف شده است و مقامات اتحادیه اروپا قصد دارند وجوه دارایی‌های مسدود شده را به دولت در حال فروپاشی اوکراین منتقل کنند.

مقامات ایتالیایی 580 میلیون یورو (862 میلیون دلار) دارایی روسیه را مسدود کرده اند. تنها در هلند هفته گذشته 194 میلیون یورو از دارایی های روسیه مسدود شد و اکنون پس از درگیری روسیه، مقامات اتحادیه به دنبال انتقال وجوه از دارایی ها به صندوق غرامت نظامی هستند که آنها را به اوکراین منتقل کرده است. دولت در حال فروپاشی او انجام می دهد.

جانت یلن، وزیر خزانه داری آمریکا و ماریک گارلند، دادستان کل آمریکا هفته گذشته اعلام کردند که یک گروه ویژه برای مصادره دارایی های نزدیک به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، گروه های نیابتی و الیگارش های روسی تشکیل داده اند.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، روز دوشنبه (21 فوریه 2022) با انتقاد از بی تفاوتی غرب به نگرانی های امنیتی مسکو، گفت که کشورش استقلال جمهوری های خلق دونتسک و لوهانسک را به رسمیت شناخته و با رهبران آن قراردادهای همکاری و دوستی امضا کرده است. . سابق.

پوتین صبح روز پنج شنبه (24 فوریه) در یک سخنرانی در تلویزیون ملی روسیه، اقدام نظامی در دونباس را اعلام کرد و از نیروهای اوکراینی خواست سلاح های خود را زمین بگذارند و به خانه بازگردند.

با ادامه جنگ در اوکراین، واکنش های جهانی به این رویداد ادامه دارد و فشار دیپلماتیک و تهدیدها و تحریم های بین المللی علیه روسیه در حال افزایش است.

دیدگاهتان را بنویسید