رئیس جمهور به آستانه می رود


ساعت: 16:04
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۱۹
کد خبر: 1902709

رئیس جمهور صبح پنجشنبه به دعوت رئیس جمهور قزاقستان برای شرکت در ششمین نشست سران کشورهای عضو “کنفرانس تعامل و اعتمادسازی” به آستانه پایتخت قزاقستان می رود. اقدامات در آسیا (SICA).

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ آیت الله سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور به دعوت رئیس جمهور قزاقستان و برای شرکت در ششمین نشست سران کشورهای عضو «کنفرانس تعامل و اقدامات اعتمادسازی» صبح پنجشنبه عازم آستانه پایتخت این کشور می شود. در آسیا” (SICA).

رئیس جمهور کشورمان در این سفر یک روزه علاوه بر شرکت و سخنرانی در ششمین اجلاس سران سیکا، با تعدادی از سران کشورهای حاضر در این نشست نیز دیدار و گفتگو خواهد کرد.

کنفرانس تعامل و اقدامات اعتمادساز در آسیا، به عنوان گردهمایی برای تقویت همکاری ها با تمرکز بر تضمین صلح، امنیت و ثبات در قاره کهن، در حال حاضر دارای 27 عضو اصلی و 8 کشور و 5 سازمان منطقه ای و بین المللی به عنوان ناظر، اعضای این کنفرانس است

یکی از مهمترین اهداف ششمین اجلاس SICA بررسی و تصویب ارتقای ساختار آن از یک کنفرانس به یک سازمان منطقه ای و بین المللی خواهد بود. در این زمینه، قرار است بیانیه ای تحت عنوان “بیانیه آستانه در چارچوب تحول SICA” مورد تایید رهبران کشورهای عضو قرار گیرد. با تایید سران، روند ارتقای ساختار و تشکیلات و شرح وظایف و ترتیبات منطقه ای از وضعیت فعلی به یک سازمان منطقه ای تمام عیار تبدیل می شود.

رئیسی از ابتدای فعالیت دولت مردمی به منظور گسترش روابط تجاری، همکاری های اقتصادی و ارتقای سطح روابط سیاسی با کشورهای همسایه به کشورهای تاجیکستان، روسیه، قطر و عمان سفر کرده و علاوه بر 2 سفر به ترکمنستان پس از 20 سال فاصله از آخرین سفر رئیس جمهور رئیس جمهور ایران شهریورماه امسال برای شرکت در بیست و دومین اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای در شهر تاریخی سمرقند این کشور به ازبکستان سفر کرد.

دیدگاهتان را بنویسید