رئیس جمهور: حمایت از منافع و معیشت مردم خط قرمز ماست/ به زودی با مردم صحبت خواهیم کرد

رئیس جمهور: حمایت از منافع و معیشت مردم خط قرمز ماست/ به زودی با مردم صحبت خواهیم کرد

روز جدید : حمایت از منافع و معیشت مردم را خط قرمز خود می دانیم به زودی در مورد مردمی شدن یارانه ها با مردم صحبت خواهم کرد.

رئیس جمهور با اشاره به تلاش و هماهنگی دولت با سایر قوا برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور گفت: این کار را انجام خواهم داد.

سیدابراهیم رییسی شنبه شب در حاشیه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سه اصل مورد توجه دولت در اجرای تصمیمات مهم اقتصادی را «توافق مسئولان»، «اقناع افکار عمومی، نخبگان و مردم» و حفظ منافع مردم به ویژه محرومان.» «همانطور که قول داده بودیم تصمیمات دولت را به اطلاع مردم خواهیم رساند و به همکارانم در دولت گفتم که تصمیمات دولت را به اطلاع عموم برسانند و به زودی با مردم صحبت کنند. ” او گفت. .

وی با اشاره به برگزاری جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا، افزود: این جلسه یکی از مظاهر هماهنگی و همفکری بر تصمیمات مهم اقتصادی کشور است.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه طرح «مردمی شدن» یارانه ارزی کالاهای اساسی با توجه به الزام قانونی بودجه 1401 و شرایط خاص جهانی، اقدامی ضروری بود، گفت: دولت در کنار مردم است و از منافع و معیشت مردم حمایت می کند. “

آیت الله رئیسی با اشاره به تلاش شبانه روزی دولت و برنامه ریزی و هماهنگی عمیق با مجلس و قوه قضائیه برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور، گفت: پس از هفت ماه کار کارشناسی فشرده و رایزنی با نخبگان، این کار را انجام خواهم داد. به زودی در این مورد با مردم صحبت کنید

نتایج جلسه

در جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی امروز شنبه به ریاست رئیس جمهور پس از ارائه گزارش تخلفات بی ثباتی بازار از قبیل انباشت، فروش مجدد و اختفای کالاهای مورد نیاز مردم، سران سه گانه و سایر اعضا بر لزوم برخورد با این پدیده ها در شرایط فعلی تاکید و با اعطای اختیارات قانونی بیشتر به سازمان تعزیرات حکومتی از جمله تشدید مجازات ها، تسریع در تصمیم گیری ها و احکام و اجرای احکام موافقت کرد.

موضوع اجرای قانون بودجه سال 1401 در زمینه مردمی‌سازی و توجیه یارانه کالاهای اساسی نیز در این جلسه مطرح شد و سران سه قوه به اتفاق آرا بر اجرای دقیق و ظریف این طرح تاکید کردند. اقداماتی برای تامین دستمزد مردم، به ویژه اقشار کم درآمد و آسیب پذیر، قدرت خرید جامعه و عرضه کالا به وفور را افزایش می دهند.

همچنین در این نشست تاکید شد که همه ارکان نظام باید با هماهنگی کامل در حمایت از اجرای این قانون عمل کنند و مسئولان و رسانه ها با اقناع افکار عمومی و تبیین نحوه اجرای طرح دموکراتیزاسیون به اجرای آن کمک کنند. و یارانه کالاهای اساسی را توجیه کنند.تا مردم دغدغه و دغدغه ای برای تامین کالا نداشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید