رئیس سازمان انرژی اتمی: هیچ یک از اقدامات ایران بدون احترام به سیستم آژانس نیست

رئیس سازمان انرژی اتمی: هیچ یک از اقدامات ایران بدون احترام به سیستم آژانس نیست

روز جدید محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی درباره جزئیات کاهش تعهدات و افزایش ظرفیت هسته ای گفت: اتفاق جدیدی نیفتاده و همه چیز بر روی مذاکره و تجارت بسته است. ما بر اساس متن مذاکرات عمل می کنیم، نه یک کلمه کمتر از برجام و نه یک کلمه بیشتر، مذاکرات تمام نشده است.

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: طبق توافقات عمل می کنیم. هیچ یک از اقدامات ایران بدون احترام به نظام نیست و همه فعالیت های ایران در حضور آژانس بین المللی انرژی اتمی است و روابط ما طبق قانون برقرار شده است.

محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی در حاشیه پانزدهمین مجمع عمومی جامعه اسلامی مهندسین در جمع خبرنگاران درباره مصوبه شورای حکام علیه کشورمان گفت: آنها نمی توانند چیزی علیه ایران ارائه کنند.

وی تصریح کرد: پرونده برجام برای پایان دادن به این اتهامات انجام شد. یک روز از لپ تاپ دزدیده شده صحبت می کنند و روز دیگر از جاسوسی و سند دزدیده شده خبر دارند. برجام موافقت کرد اما غرب اقدامی نکرد و اتهامات همچنان پابرجاست. برجام باید اتهامات را کنار می گذاشت. امکان ندارد در بحث برجام این اتهامات را به ایران بزنند یا به ایران فشار بیاورند.

وی در خصوص جزئیات کاهش تعهدات و افزایش ظرفیت هسته ای گفت: اتفاق جدیدی نیفتاده و همه چیز بر روی مذاکره و تجارت بسته است. ما بر اساس متن مذاکرات عمل می کنیم، نه یک کلمه کمتر از برجام و نه یک کلمه بیشتر، مذاکرات تمام نشده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا ظرفیت غنی سازی خود را افزایش خواهیم داد، گفت: طبق قانون همه چیز یک گام استراتژیک خواهد بود.

اسلامی در پاسخ به سوال دیگری درباره آخرین رایزنی ها با آژانس گفت: ایران بر اساس قوانین آژانس بین المللی انرژی اتمی عمل می کند و ایران یکی از اعضای تدابیر حفاظتی است. ما طبق توافقات عمل می کنیم. هیچ یک از اقدامات ایران بدون احترام به نظام نیست و همه فعالیت های ایران در حضور آژانس بین المللی انرژی اتمی است و روابط ما طبق قانون برقرار شده است.

دیدگاهتان را بنویسید