رئیس سازمان بوم گردی: مادر «پیروزکا» در دی ماه شرایط مساعدی برای تکثیر خواهد داشت/ امیدواریم چند برابر شود.

رئیس سازمان بوم گردی: مادر «پیروزکا» در دی ماه شرایط مساعدی برای تکثیر خواهد داشت/ امیدواریم چند برابر شود.

روز جدید علی سلایگه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست درباره اینکه پروز طبیعت وحشیانه ندارد، گفت: این پرورش در اسارت است، هرگز نباید انتظار این طبیعت طبیعی را داشته باشیم، حتی اگر آنها را رها کنیم باید محدودتر باشیم. فضا در منطقه توران شرایط فعلی که پیروز در آن قرار دارد فضای مناسبی است ما سعی داریم از همه امکانات علمی استفاده کنیم.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه پروز طبیعت وحشی ندارد، تصریح کرد: در اسارت پرورش می دهد.

وی در پاسخ به این سوال که موضع سازمان حفاظت محیط زیست در مورد اخبار منتشر شده درباره نوزاد ایرانی پیروز و اینکه گفته می شود پول و اعتباری برای نگهداری آن وجود ندارد و تصمیم برای رهاسازی آن در طبیعت گرفته شده است، چیست؟ گفت: اگر پیروز به جایی برسد که بتوانیم آن را رها کنیم، عالی است، اما الان وقت آن نیست.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه افکار عمومی نسبت به وضعیت برنده و آزادی وی نگران است، گفت: جای نگرانی وجود ندارد; انشاالله مادر پیروز در دی ماه شرایط مساعدی برای پرورش داشته باشد و مطمئن باشید پرورش انجام می شود و امیدوارم این پرورش چند برابر شود تا اتفاق خوبی بیفتد در حال بررسی ظرفیت ها هم هستیم.

وی در خصوص اخبار مربوط به نفقه پیروز گفت: اصلا اینطور نیست، اصلا خبری نیست.

سلاجقه ادامه داد: همانطور که دیدید دو توله تلف شدند و فقط برنده باقی ماند. تعداد زیادی پزشک و دامپزشک و انواع دستگاه ها و دستگاه های سونوگرافی و رادیولوژی را خریدیم و وضعیت بروز کاملاً کنترل می شود و هیچ نقصی ندارد و با دامپزشکان خارج از کشور ارتباط برقرار شده و مشاوره گرفته می شود.

وی یادآور شد: پیروز از روز اول تولدش مشکل دارد، تمام اعضای بدنش درمان می شود، مدام روی پا است و خدای ناکرده اگر اتفاقی برایش بیفتد در بحث های علمی هم واقعا ناخواسته است، اما می توانید. مطمئن باشید که سازمان تمام تلاش خود را به کار گرفته است برنده به درجه پیروزی خواهد رسید.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه پروز طبیعت وحشی ندارد، تصریح کرد: پرورش در اسارت همین گونه است، هرگز نباید انتظار این رفتار طبیعی را داشته باشیم، حتی اگر آن را رها کنیم باید فضای محدودتری در منطقه توران داشته باشیم. فضای فعلی که پروز در فضای مناسبی قرار دارد سعی می کنیم از همه امکانات علمی استفاده کنیم.

وی تاکید کرد: تولد پیروز یک کار علمی است که نتایج خوب و اتفاقات خوبی برای کشور به همراه داشت.

دیدگاهتان را بنویسید