رئیس سازمان محیط زیست: باید منصفانه قضاوت کنیم. طرح پرورش یوزپلنگ دستاوردهای چشمگیری داشت

رئیس سازمان محیط زیست: باید منصفانه قضاوت کنیم.  طرح پرورش یوزپلنگ دستاوردهای چشمگیری داشت

روز جدید رئیس سازمان محیط زیست درباره فرآیند یوزپلنگ آسیایی و تکثیر آن گفت: از هر فرصتی در کشور استفاده کرده ایم و باید گونه را در اسارت و در معرض خطر علمی نگه داریم. و این آزمایش ها چه مثبت و چه منفی برای ما یک دستاورد است.

علی سلازگه، رئیس سازمان محیط زیست در همایش روز جهانی تنوع زیستی گفت: ما همیشه چالش‌های تنوع زیستی را به تصویر می‌کشیم، اما باید راه‌حل‌هایی را شناسایی کنیم و پاسخگویی به چالش‌ها برای سازمان قابل قبول نیست.

به گزارش فارس، وی با بیان اینکه دبیرخانه تنوع زیستی روزهای خوبی را سپری می کند، بیان کرد: بیش از 30 آیه از قرآن کریم درباره تنوع زیستی است. و این نشان می دهد که خدا می خواهد ما بدانیم.

سلازگه گفت: دستکاری در طبیعت بی خدایی و جرم است و عواقب آن را می بینیم. نتیجه ناامنی غذایی و کمبود آب است.

وی با اشاره به اینکه تنوع زیستی کشور در خطر است و برعکس جایگاه دبیرخانه تنوع زیستی را در وزارت کشاورزی می داند، گفت: از سازمان تنوع زیستی می خواهیم به سازمان محیط زیست بازگردد تا دستاوردهای آن بررسی شود. در موقعیت اصلی.”

سلجوح محصولات جهاد کشاورزی را محصول مصنوعی تنوع زیستی عنوان کرد و گفت: این اقتدار باید به اهداف زیست محیطی بازگردد. و سازمان باید چتر خاص خود را داشته باشد، زیرا ما کشوری هستیم که تنوع زیستی آن در همه زمینه ها قابل مقایسه نیست.

وی افزود: تنوع زیستی ما نیاز به ارزیابی اقتصادی دارد.

رئیس سازمان محیط زیست درباره روند یوزپلنگ آسیایی و تکثیر آن گفت: از همه فرصت های کشور استفاده کرده ایم و باید این گونه را در شرایط انقراض اسیر و علمی نگه داریم. و این آزمایش ها چه مثبت و چه منفی برای ما یک دستاورد است.

وی گفت: کمیسیون حقیقت یاب کاستی های طرح پرورش در اسارت را ارزیابی خواهد کرد. وی گفت: اما باید از همه کسانی که این روند علمی را دنبال می کنند و منصفانه قضاوت می کنند تشکر کنیم.

سلجوح رفتار و روانشناسی حیات وحش را یکی از دستاوردهای این پروژه عنوان کرد و ابراز امیدواری کرد که نوزاد سوم نیز حفظ شود.

به گفته وی، هیچ کس در این روند مقصر نیست و در عین حال باید از فرصت های بین المللی استفاده می شد.

دیدگاهتان را بنویسید