رئیس قوه قضائیه: تعدادی از شورشیان به حبس و گاه حبس های طویل محکوم شدند/ در برخی موارد محکومیت تعدادی دیگر که فاسد و مبارز بودند تایید شد. به زودی اجرایی خواهد شد

رئیس قوه قضائیه: تعدادی از شورشیان به حبس و گاه حبس های طویل محکوم شدند/ در برخی موارد محکومیت تعدادی دیگر که فاسد و مبارز بودند تایید شد.  به زودی اجرایی خواهد شد

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اجیعی رئیس قوه قضائیه گفت: دستگاه قضایی، انتظامی و امنیتی باید با عواملی که قصد آسیب رساندن به مردم را دارند برخورد کنند.

رئیس قوه قضائیه گفت: قوه قضائیه، انتظامی و امنیتی باید با عواملی که سعی در انجام اقدامات زیانبار علیه مردم دارند، جدی ترین برخورد را داشته باشند.

به گزارش «انتخاب» به نقل از مرکز رسانه های قضایی، حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژی امروز دوشنبه (23 آذرماه) طی سخنانی در جلسه شورای عالی قضایی، ضمن تسلیت ایام فاطمیه فرمود: حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) در راه امان است. حق جهادی کم نظیری داشتند و در بندگی و تجلی مقام والای زن و مادری و ازدواج الگو و الگوی بی نظیری هستند.

رئیس قوه قضائیه در ادامه 25 آذر روز دانشجو را گرامی داشت و تصریح کرد: 25 آذر روز دانش آموز یادآور مخالفت دانشجویان با استکبار جهانی و نفوذ بیگانه مانند آمریکا و انگلیس در کشور است. دانش آموزان ما امروز بیش از هر زمان دیگری راه مقابله با استکبار جهانی را می پیمایند و اجازه انحراف و انحراف از مسیر درست مبارزه با استکبار را نمی دهند.

محسنی ادجه ای با بیان اینکه دشمن در این مقطع به هدف خود نرسیده است، گفت: دشمن و عوامل و حامیانش با ایجاد رعب و وحشت و دروغ پردازی و تحریف مسائل تلاش می کنند از قیامی که برپا کرده اند جلوگیری کنند. بنابراین قوه قضائیه، نیروی انتظامی و نهادهای امنیتی باید با عواملی که سعی در آسیب رساندن به مردم علیه مردم دارند، برخورد کنند.

رئیس قوه قضائیه تاکید کرد: کسانی که رعب و وحشت را در دل و ذهن کسبه و کسبه ایجاد کردند و تهدید کردند که اگر مغازه خود را نبندند آن را به آتش می کشند و یا کسانی که رانندگان و رانندگان مضطرب کامیون را تهدید می کنند که اگر آنها مغازه خود را نبستند تا به مقصد برسند، به خودروهای خود آسیب نرسانند. اینها موارد و مصادیق آسیب رساندن به مردم است; به همین دلیل است که دستگاه های قضایی، انتظامی و امنیتی نباید این گونه موارد را بدیهی تلقی کنند و به سرعت و قاطعانه عوامل آسیب رسان به مردم را شناسایی، دستگیر و تحت تعقیب قرار دهند.

در همین راستا، رئیس کل دادگستری به دادستان‌های سراسر کشور دستور داد تا دستگاه‌های انتظامی و امنیتی را ملزم به شناسایی و دستگیری عناصر تهدیدکننده مردم، شهروندان، مشاغل و رانندگان کامیون کنند و با درک اینکه این نوع تهدید تهدید عادی نیست، این عناصر تهدیدآمیز تحت تعقیب و محاکمه و مجازات هستند.

رئیس قوه قضائیه در ادامه به موضوع دروغگویان پرداخت و گفت: تاکید می کنم مقامات قضایی ذیربط باید سریعاً با کسانی که با پیام های کذب باعث تحریک یا هشدار مردم می شوند و ادعاهای غیرمستند و نگران کننده ای را مطرح می کنند، تماس بگیرند. از او توضیح بخواهید و در صورت عدم وجود توضیح و دفاع مؤثر، از او پیگرد قانونی کنید. توجه داشته باشید که این یک دروغ معمولی نیست. درست است که اگر فردی مزاحم ذهن شود می توان از او شکایت کرد، اما این موارد دروغ ساده ای نیست، بنابراین مراجع قضایی ذیربط باید از این منظر پرونده را پیگیری کنند.

محسنی ادجه ای در جلسه امروز اظهار کرد: برخی افراد به دلیل سهل انگاری یا بی احتیاطی به صورت فردی مرتکب گناه یا جرم می شوند و یا قانون شکنی می کنند. نوع برخورد با این گونه افراد باید عمدتاً بر اساس مجازات و نهی از منکر باشد; از سوی دیگر، افرادی هستند که آگاهانه و آگاهانه با قانون و ارزش‌های شرعی و اخلاقی مخالفت می‌کنند. برخورد با این دسته دوم متفاوت است. آنها علناً قانون را زیر پا می گذارند و نه به دلیل سهل انگاری، بلکه به دلیل اراده دشمن، قانون را زیر پا می گذارند. این موضوع نباید به عنوان یک جرم عادی تلقی شود. این یک جنایت آشکار است و مأموران قدرت دارند و باید با یک جنایت آشکار برخورد کنند و مجرمان را تعقیب کرده و به عدالت بسپارند.

وی افزود: همچنین لازم است اطلاعات ما ارتباط بین این افراد و عوامل اصلی و سرکردگان و سازمان دهندگان این پرونده های مجرمانه را با سرویس های خارجی و افراد شرور ایجاد و به مراجع قضایی تحویل دهند و ضابطان قضایی مربوطه باید همچنین با این مورد به طور جدی برخورد کنید. زیرا این دیگر غفلت نیست، بلکه انحراف شریعت و شریعت بنا به خواست دشمن است. بنابراین باید به این موضوع توجه ویژه ای شود.

رئیس قوه قضائیه علاوه بر مسئولان و نیروهای قوه قضائیه، امنیتی، وزارت اطلاعات، ارتش، انتظامی و نظامی که در دوره گذشته با تلاش شبانه روزی دشمن را در رسیدن به هدف شوم خود ناکام گذاشتند. ایجاد ناامنی برای مردم و در این راه و برای جداکردن صف فریب خوردگان و فراموش شدگان از عناصر اصلی صبور و رنج کشیدند و صدمه دیدند و شهید شدند و خطاب به دشمن تاکید کرد که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران جای این شورش ها و جنایت ها و عبارات نیست: «شاید نهادهای مسئول در مقطعی صبر کنند، اما این صبر بی نهایت نیست».

محسنی آجی با اشاره به مجازات اعضای شبکه اراذل و اوباش مرتبط با سازمان اطلاعات رژیم صهیونیستی گفت: برخی عناصر مفسد به همراه سرویس های خارجی به ویژه رژیم صهیونیستی توسط دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی و قضایی شناسایی شدند. دستگاهی نیز در مراحل دادسرا، دادگاه بدوی و دیوان عالی کشور بود که قاطعانه و قانونی به پرونده آنها رسیدگی کرد و در عین حال سریعاً به مجازاتشان رسید.

رئیس قوه قضائیه در ادامه به رسیدگی سریع، قاطع و قانونمند عوامل اغتشاشات اخیر به پرونده اشاره کرد و تصریح کرد: تعدادی از اغتشاش گران به حبس و بعضاً طویل محکوم شدند و تعدادی نیز محکوم شدند. از افراد دیگری که فاسد و متخاصم بودند و با سلاح سرد و گرم اقدام به کشتن و ایجاد ناامنی می کردند، آنها نیز گاه تایید می شدند و به زودی اجرا می شدند.

محسنی ادجه ای بیان کرد: رسیدگی به پرونده برخی عوامل اغتشاشات واقعاً در مدت کوتاهی انجام شد. پرونده این پرونده که در مشهد رخ داد و دو نفر به طرز فجیعی کشته شدند، در مدت کوتاهی و برابر قانون رسیدگی و عاملان این جنایت به مراجع قضایی معرفی شدند و پرونده مربوط به رسیدگی دادگاه عالی.

رئیس قوه قضائیه افزود: حکم پرونده جنایی رخ داده در کرج امروز صادر می شود و پرونده های مربوط به اصفهان نیز آماده می شود.

محسنی آژه ای تاکید کرد: برای عوامل اصلی اغتشاشات و اغتشاشات اخیر و ایجاد ناامنی و از مقصران و بنزین ریختن در این آتش سوزی طبق قانون مجازات بازدارنده اعمال می شود.

رئیس قوه قضائیه همچنین گفت: شورای تامین بر موضوع خسارات وارده به اموال مردم در اغتشاشات اخیر نظارت دارد و مقرر شده افرادی که متحمل خسارت شده اند موارد خسارت را اعلام کنند تا رسیدگی شود. پس از تنظیم این پرونده ها، مراجع قضایی و محاکم ما نیز در خصوص خسارت وارده به اموال مردم و متصدیان و معاونان در این موضوع، پیگرد قانونی خواهند داشت.

وی در ادامه به خانواده ها و والدین توصیه کرد با توجه به روشن شدن همه جوانب پرونده های اخیر بیش از پیش مراقب باشند تا خدای ناکرده جوانانشان ابزاری برای اهداف و جاه طلبی های دشمنان و اشرار شما شوند و دست به جنایت بزنند سابقه کیفری، همچنین به آینده آنها آسیب رساند.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به برگزاری جلسات مستمر و مشابه با اقشار و اقشار مختلف مردم، بهره مندی از این جلسات را بیان کرد و به مسئولان ارشد قوه قضائیه توصیه کرد نسبت به برگزاری چنین جلساتی با توجه به وظایف خود پیشقدم باشند. و از نظرات و اجماع گروه ها و اقشار مختلف مردم بهره ببرند.

محسنی آجی در پایان از زحمات و خدمات حجت الاسلام و المسلمین نیری در سمت های مختلف قضایی به ویژه ریاست دیوان عالی کشور تقدیر و برای حجت الاسلام محدی و قدیانی در سمت های ریاست دیوان عالی کشور آرزوی موفقیت کرد. تعقیب انتظامی.

دیدگاهتان را بنویسید