رئیس قوه قضائیه: مردم نسبت به آنچه در فضای مجازی می گویند مسئول هستند و باید پاسخگو باشند

رئیس قوه قضائیه: مردم نسبت به آنچه در فضای مجازی می گویند مسئول هستند و باید پاسخگو باشند

روز جدید محسنی اجیعی در جلسه شورای عالی قضایی گفت: قول می دهیم تمام تلاش خود را برای رسیدگی به پرونده قاتلان، مهاجمان و عاملان شهادت و مجروحیت نیروهای نظامی، انتظامی، امنیتی و بسیجی اغتشاشات اخیر به کار بگیریم. اجازه دهید آنها را طبق قانون و شرع مجازات کنیم

محسنی اجیعی در جلسه شورای عالی قضایی گفت: قول می دهیم تمام تلاش خود را برای رسیدگی به پرونده قاتلان، مهاجمان و عاملان شهادت و مجروحیت نیروهای نظامی، انتظامی، امنیتی و بسیجی در اغتشاشات اخیر انجام دهیم. این بار نیز مانند دفعات قبل، دشمن فریب آدرس های اشتباهی که دریافت کرده بود، تصمیم گرفت با تدارک مقدمات و تدارکات، امنیت و آرامش مردم ما را بر هم بزند.

حجت الاسلام محسنی اژه ای روز دوشنبه (20 مهر) در سخنانی در جلسه شورای عالی قضایی، پیش از شهادت امام حسن عسکری(ع) و آغاز امامت پیامبر اکرم(ص)، شهادت جان برکف را به دستگاه های انتظامی تبریک و تهنیت گفت. نیروها از جمله سازمان هایی هستند که در طول شبانه روز بیشترین ارتباط را با مردم دارند و بیشترین ماموریت ها از مرزها تا اعماق کشور ماموریت هایی است که با لایه های مختلف جامعه در ارتباط بوده و قابل مشاهده است. مردم.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه نیروی انتظامی در طول این سال ها ارتقا و پیشرفت داشته است، گفت: فراجا در ابعاد مختلف آموزشی، آموزشی و تجهیزاتی به منظور خدمات رسانی به مردم و حفظ امنیت و آرامش آنان ارتقا یافته است. نیروهای فرج در راستای حفظ و تقویت امنیت و آرامش شهروندان دست به کار شده و دچار جراحات می شوند. بسیاری از شهدا و جانبازان جان خود را فدای کشور کرده‌اند و از سوی دیگر تمجید از دشمنان خود را شنیده‌اند که کوچک‌ترین ضعف و توقفی در مجاهدتشان ایجاد نکرده‌اند.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه مردم ایران اسلامی نیز از زحمات نیروهای فرجه قدردانی کردند، گفت: بدیهی است فرجه باید به افزایش نقاط قوت خود ادامه دهد و در صورت وجود ایرادات و کاستی ها نسبت به رفع آنها اقدام کند.

رئیس قوه قضائیه در ادامه ضمن تبریک و تسلیت شهادت تعدادی از نیروهای امنیتی در نیروهای مختلف نظامی، انتظامی، امنیتی و بسیجی در اغتشاشات اخیر در برخورد با تروریست ها، تجزیه طلبان، اغتشاشگران و عوامل خارجی، تصریح کرد: قول می دهیم که تمام تلاش خود را به کار می گیریم تا در اسرع وقت به پرونده قاتلان، مهاجمان و کسانی که باعث شهادت و مجروحیت نیروهای نظامی، انتظامی، امنیتی و بسیجی در اغتشاشات اخیر شده اند رسیدگی و طبق قانون و شرع به مجازات برسانیم.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اجیعی در ادامه جلسه امروز ضمن تشریح و تشریح ابعاد مختلف یک اقدام اعتراضی، «اعتراض» را امری قابل قبول دانست که در اصول قانون اساسی نیز آمده است. و بر این اساس گفت: ممکن است عده ای با فعل یا تصمیمی در صورت عدم موافقت، مخالفت آنها پذیرفتنی باشد و این امر در نظام های مدنی تایید شده است. در اسلام تضاد آراء و افکار برای پرورش و افزایش استعدادها و دانش پذیرفته شده است.

رئیس قوه قضائیه در ادامه مقوله اعتراض را از اغتشاش و اغتشاش تفکیک کرد و گفت: اگر اعتراض به هرج و مرج، بی نظمی، غارت اموال عمومی و مردم، آتش زدن، تخریب، اغتشاش و قتل تبدیل شود، بدیهی است که فایده ای ندارد. در قدرت و بدون نظامی در جهان، او آن را تحمل نمی کند. جمهوری اسلامی ایران نیز تهدید و تحدید امنیت مردم و ایجاد رعب و وحشت در بین آنها، کشتار و توطئه با بیگانگان را برنمی تابد و با این گونه مسائل برخورد جدی خواهد کرد.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به قضاوت نادرست دشمن در پرونده های اخیر گفت: دشمن این بار نیز مانند دفعات قبل فریب آدرس های اشتباه دریافتی خود را خورد و تصمیم گرفت تا با ارائه خدمات امنیت و آرامش مردم را تامین کند. آماده سازی و آماده سازی ما را گیج می کند. برخی از افراد نیز با خطا همراه هستند. از سوی دیگر، برخی از عناصر دعوا و منافق که پشت نقاب بودند نیز همراهی می کردند. اما دشمن باید بداند که این بار در برداشت خود از مردم و نظام ما اشتباه کرد و مردم ما همچنان از نظام و انقلاب و دین خود و نهادها و ارگان های مسئول اعم از قوه قضائیه، امنیتی و انتظامی حمایت می کنند. ادارات باید به طور مناسب با این رویدادهای اخیر برخورد کنند. و پاداش خواهند گرفت و دشمن دوباره رسوا خواهد شد.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به رسوایی هایی که دشمنان جمهوری اسلامی ایران در خصوص حقوق بشر و جنایات علیه مردم در جوامع غربی و توسط دولت های استکباری و استعماری انجام می دهند، گفت: آخرین تحولات را در بخش های مختلف ببینید این اتفاق در میدان رژیم های استکباری و شکنجه گران آنها، عمق ظلم و نقض حقوق بشر و زنان توسط این رژیم ها را آشکار می کند. در محله خودمان دانش آموزان قتل عام شدند و قهرمانان دروغین حقوق بشر کشته شدند! اما این مدعیان دروغین مشکل در ایران را بهانه می کنند و می خواهند کشور ما را نابود کنند.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی آژه ای با بیان اینکه از دشمن جز دشمنی و توطئه برای تهدید امنیت مردم انتظاری نداریم، به افرادی در داخل هشدار داد که با اعمال و گفتار خود می خواهند تحریکات را افزایش دهند. صفحات مجازی آنها باز است وقتی توطئه آمریکا و صهیونیست ها برای تهدید امنیت مردم ایران فاش می شود، دیگر هیچ بهانه ای از آنها پذیرفته نیست.

قاضی القدات در این خصوص گفت: امروز مشخص شد که شیطان بزرگ و صهیونیست ها چگونه صحنه را هدایت می کنند و تروریست ها را برای تهدید امنیت مردم ایران و اعزام آنها به داخل کشور آموزش و تجهیز می کنند. دیگر هیچ توجیه و بهانه ای وجود ندارد و اگر کسی بخواهد با اعمال و گفتار و فعالیت های مجازی خود تحریکات و اقداماتی علیه امنیت مردم انجام دهد، باید مسئولیت داشته باشد و با چنین فردی برخورد قانونی خواهد شد.

رئیس قوه قضائیه با تشریح اهداف و توطئه های دشمنان برای حمله به کشور، تاکید کرد: باید مراقب باشیم که به وحدت و یکپارچگی کشور و مردم خدشه وارد نشود.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژی همچنین دستور معاونت مالی و پشتیبانی دستگاه قضایی توسط ضابطان دادسراها اعم از دادسراها، دادسراها و بازپرسان نقاط مختلف کشور را صادر کرد که طی روزهای اخیر با پرونده ها و پرونده ها با تلاش مضاعف و بعضاً شبانه روزی کمک های بیشتری را به دستگاه قضایی ارائه کردند.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به ابلاغ بخشنامه دادستان کل کشور در خصوص نحوه رسیدگی به پرونده متهمان اغتشاشات اخیر گفت: پرونده افراد دستگیر شده در اغتشاشات اخیر به ویژه افرادی که اقدام به آتش زدن و آتش زدن مردم کردند. اموال عمومی و کشته ها و مجروحان، رهبر و معاون داشتند، هر چه زودتر در محاکم تکمیل و به دادگاه فرستاده شود. مقامات قضایی در محاکم و دادسراهای مربوطه به محض دریافت پرونده دستگیرشدگان اغتشاشات اخیر، سریعاً نسبت به برخورد با آنان اقدام کنند.

رئیس قوه قضائیه همچنین بر اعمال حداکثر دقت و سرعت در بسته شدن انفرادی پرونده قربانیان اغتشاشات اخیر و همچنین در تعیین قاتلان، مهاجمان و عوامل مرگ آنها تاکید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید