رئیس قوه قضائیه: وقتی متهم را به کارمند می دهیم، هر اتفاقی بیفتد به عهده قاضی پرونده است.

رئیس قوه قضائیه: وقتی متهم را به کارمند می دهیم، هر اتفاقی بیفتد به عهده قاضی پرونده است.

رونو رئیس قوه قضائیه در خصوص موضوع نظارت دادسرا بر کار کارکنان گفت: به طوری که نظارت مستمر بر کار کارکنان دادسرا نیازمند کادر قضایی مناسب است.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای امروز چهارشنبه در بیست و یکمین همایش سراسری دادسراها، دادسراها و دادسراهای مراکز استان ها در خط مقدم مبارزه با جرم و فساد در عرصه های مختلف، پیشگیری از وقوع جرم و بازپروری و بازپروری جرایم و… حقوق عامه و دادستان اول از معاونین خود به دلیل نظارت پویا و دلسوزانه بر قوه قضائیه کشور تقدیر کردند.

رئیس قوه قضائیه مسئولیت هایی از جمله «ایجاد امنیت و آرامش در جامعه»، «قطع دست متجاوزین به اموال عمومی و مردم»، «قطع دست متجاوزان به حقوق مادی و معنوی مردم»، «قطع دست متجاوزین به اموال عمومی و مردم» را برشمرد. تحقق عدالت اجتماعی و کاهش ده ها فاصله «تنوع»، «ایجاد رفاه مردم» و «فضای کسب و کار بهتر» که بر عهده دولت است، به نقش ویژه و مهم قوه قضائیه و دادستانی به ویژه اشاره کرد. در اجرای این مسئولیت ها

رئیس قوه قضائیه همچنین گفت: دادستان فقط قاضی نیست بلکه قاضی و مدیر است. دادستان علاوه بر هوشمندی، درایت و تدبیر، نیازمند انجام مأموریت های خطیر خود است. همچنین شجاعت، صبر و خستگی ناپذیری داشته باشید.

رئیس قوه قضائیه همچنین اقدامات ویژه دادستان در زمینه های مختلف برای پیشگیری از وقوع جرایم را ضروری دانست و برای تحقق این امر دانش همه جانبه دادستان را معرفی کرد.

قاضی با بیان اینکه برای کشف جرم و محاکمه مرتکب، شناخت منطقه و اطلاع از زمان و زمان وقوع موضوعات حائز اهمیت است، خاطرنشان کرد: دادستان برای اثربخشی اقدامات خود باید از پشت به مسائل رسیدگی کند. و جلو

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اعجایی همچنین این نکته مهم را یادآور شد که اگر دادستان ها و مسئولان دستگاه های مختلف قوه قضاییه به وظایف خود به خوبی عمل کنند، تأثیر آن بر اقناع آرای دادگاه ها و به موقع، اثربخشی و بازدارندگی این تصمیمات خواهد بود. و در نتیجه رضایت مردم و استیفای حقوق آنان بسیار مشهود و ملموس خواهد بود.

«قدرت تحلیل و شناخت تاکتیک‌های دشمن» از دیگر ویژگی‌هایی است که رئیس قوه قضائیه بر لزوم استفاده از دادستان‌ها و در این راستا تلاش دستگاه‌های خبیثه دشمن برای توسعه طمع خود با استخدام و سازمان‌دهی اراذل و اوباش تاکید کرد. جمعیت اشاره کرد.

رئیس قوه قضاییه در ادامه سخنان خود بر اهمیت «علم و قدرت بصیرت دادستان» تاکید کرد و در این راستا با تشریح مفاد قانون «مجازات تخریب کنندگان نظام اقتصادی کشور» گفت: امروز در در جنگ اقتصادی و تلاش دشمن برای انواع شرارت ها و تحریم ها، عرصه را بر مردم ما تنگ می کند و در چنین شرایطی به اقتصاد ضربه می زند.

همچنین قاضی به دستگاه های قضایی اعم از دادستان ها، بازپرسان، دادستان ها و مقامات انتظامی توصیه کرد که به طور مستمر اطلاعات خود را به روز کنند و به صرفه جویی آموزشی خود بسنده نکنند و همچنین پرونده ها را تشکیل دهند و با موازین قانونی به پرونده ها رسیدگی کنند. بهره مندی از نظرات کارشناسان

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای در بیست و یکمین همایش سراسری دادستان های استان توصیه هایی را به دادستان ها ارائه کرد و این توصیه ها را به عنوان بخشنامه الزام آور ارائه کرد.

“پرداخت سریع و دقیق پرونده های ضد امنیتی که در زمان های خاص تشکیل می شود”؛ «توزیع حداکثری انفاق شرعی به محکومان واجد شرایط، با توجه به اینکه انفاق و رحمت قانونی به شرور و سارقان مخل امنیت و آرامش مردم، ظلم به دیگران است». «توجه کامل به موازین شرعی و قانونی در انجام تحقیقات، بازرسی، دستگیری و بازجویی و نظارت ویژه بر کار کارکنان این حوزه‌ها». «قبل از احضار افراد، بررسی و جمع‌آوری شواهد، مگر در موارد فوریت و مشکلات امنیتی که امکان وقت گذاشتن برای جمع‌آوری دلیل وجود ندارد». «صدور دستورات صریح و شفاف کارمند و کارشناس و نظارت بر اجرای این دستورات در مدت مقرر و همچنین عدم کفایت دستورات صادره کارشناس و کارمند». «نظارت بر اجرای احکام قطعی و انعکاس دلایل عدم اجرای احکام مؤثر»؛ «در امور و مواردی که ممکن است شبهه زیادی ایجاد کند، اقدامات ویژه و پیشگیرانه انجام دهید». “مشاوره و همکاری با مسئولان استانی در خصوص استقلال قضات”؛ «نظارت و توجه به مصوبات اعمال محدودیت، نحوه و مدت نگهداری اموال توقیف شده و مهر و موم شده». «توجه ضابط یا دادستان به منظور اعتراض به موقع و مطابق ضوابط به تصمیماتی که خلاف شرع و قانون می‌دانند» و «معاونت و حمایت از همکاران قضایی در جلوگیری از قصور» دوازده دستور صادره از سوی رئیس است. قوه قضائیه به دادستان های استان در این جلسه.

رئیس قوه قضائیه در تشریح دستورات صادره به دادستان های پایتخت های مناطق به صورت ویژه به پرونده افراد شرور اشاره کرد و گفت: پرونده افراد شرور مخل امنیت انسانی باید سریعا رسیدگی شود و این گونه موارد نباید به تعویق افتاد. زیرا برخورد به موقع با آنها اثر بازدارندگی بیشتری دارد.

رئیس قوه قضائیه گفت: امنیت و آرامش مردم موضوع بسیار مهم و حائز اهمیتی است، لذا دادستان های سراسر کشور باید در تعیین قرار نسبت به افرادی که سابقه شرارت و سرقت دارند توجه و نظارت ویژه داشته باشند.

رئیس کل دادگستری با تاکید بر لزوم استفاده حداکثری از موضوع انفاق قانونی محکومان واجد شرایط، تاکید کرد: انفاق قانونی اشرار و سارقان مخل امنیت و آرامش مردم ظلم به دیگران است.

رئیس قوه قضائیه در خصوص موضوع «نظارت دادستان بر کار کارکنان» گفت: نظارت مستمر بر کار کارمندان «ارتباط قضایی در دادسرا نیاز است.

رئیس قوه قضائیه در بخشی دیگر از سخنان خود بر جمع آوری ادله و مدارک لازم قبل از احضار و احضار فرد مورد نظر تاکید کرد و گفت: پس از آن به دنبال احراز علت و انجام تحقیقات و تحقیقات و پول بوده است. ردیابی؛ البته گاهی در مواقع اضطراری و مشکلات امنیتی نمی توان برای جمع آوری تحقیقات وقت گذاشت و لازم است قبل از انجام تحقیقات نسبت به احضار، دستگیری و بازداشت فرد اقدام شود.

رئیس قوه قضائیه با تاکید بر اینکه در تحقیقات، بازرسی، دستگیری و بازجویی به موازین شرعی و قانونی توجه کامل می شود، خاطرنشان کرد: در بازرسی ها و سایر موارد نباید گفت که شرایط خاصی پیش آمده و … حذف می شویم دادستان ها بر آنها نظارت خواهند کرد. زیردستان و کارمندان در حین صدور قرار بازداشت، حبس تعلیقی و در حین تحقیق و بازجویی تا اتفاق غیرقانونی نیفتد.

قاضی در این رابطه اظهار داشت: حتی در مواقعی که شاکی خصوصی اصرار به احضار شخص حقیقی دارد، باید انگیزه و مستندات وی از انجام احضار مورد بررسی دقیق قرار گیرد و در صورتی که شکایت شاکی خصوصی همراه با مدارک کامل بود، احضار شود. . “

رئیس قوه قضائیه با اشاره به اهمیت موضوع استقلال قضات و دادستان، رایزنی با مسئولان استانی را منکر اصل استقلال قوه قضائیه ندانست و گفت: موثر باشید.

دیدگاهتان را بنویسید