رئیس مجلس خارج از بهارستان منصوب می شود

رئیس مجلس خارج از بهارستان منصوب می شود

روز جدید : انتخابات سومین جلسه هیئت رئیسه مجلس یازدهم هفته آینده چهارشنبه چهارم خردادماه برگزار می شود. به گفته اعضای فعلی هیأت رئیسه مجلس، پس از انتخاب هیئت رئیسه و تعیین هیئت رئیسه جدید، نمایندگان مجلس به دیدار رهبر معظم انقلاب خواهند رفت. با نزدیک شدن به این انتخابات، گمانه زنی ها درباره سرنوشت محمد باکر کلیباف بیشتر می شود. برخی از نمایندگان مجلس از عملکرد هیئت رئیسه به ویژه محمد باکر کلیباف، رئیس مجلس ناراضی هستند و از آن انتقاد می کنند. در هفته های اخیر و با افشای سفر خانواده وی به ترکیه موسوم به دروازه سیسمونی، فشار بر فرش تشدید شده است. این در حالی است که همچنان پرونده های مالی متعددی در سطح افکار عمومی وجود دارد که هر از چند گاهی نام کلیباف به گوش می رسد. بسیاری بر این باورند که وضعیت کلی علیه کلیباف است، اما این عوامل مختلف نمی تواند منجر به استعفای کلیباف از ریاست و نشست علنی مانند سایر نمایندگان شود. تحلیلگران می گویند تنش های اقتصادی اخیر و همچنین حمایت برخی گروه ها از کالیباف، شانس او ​​را برای ماندن در ریاست جمهوری افزایش می دهد. در حالی که او رقیب خاصی ندارد. بنابراین تحلیل ها این است که احتمال انتخاب مجدد وی به عنوان رئیس مجلس وجود دارد.

در همین راستا احمد علیرضا بیگی، نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی معتقد است که با وجود اینکه محمد باکر کلیباف در اداره امور مجلس عملکرد خوبی نداشت، اما گاه به برخی از موضوعات رای می داد و در ارائه خود مغرضانه بود، اما به دلیل اینکه سرنوشت رئیس‌جمهور خارج از مجلس و با اراده جریان‌های خاصی مشخص می‌شود و احتمال ادامه ریاست مجلس وجود دارد. علیرضا بیگی معتقد است رقیبی ندارد و به همین دلیل نمایندگان مجلس می گویند او تا انتخابات آینده رئیس مجلس خواهد ماند. علیرضا بیگی همچنین تاکید کرد که با توجه به همسان سازی دولت و مجلس فعلی، اراده ای برای مخالفت با مصوبات دولت وجود ندارد و نمی توان از مجلس انتظار اقدامی علیه دولت داشت.
احمد علیرضا بیگی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی که در چند نطق به انتقاد از وضعیت کنونی کشور پرداخت، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی همدلی به بررسی سوابق محمد باکر کلیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی پرداخت. علیرضا بیگی درباره احتمال ریاست کلیباف در مجلس گفت: به نظر می رسد آقای کلیباف رقیب قابل توجهی نداشته باشد و با توجه به رای ثابت ایشان، مجدداً به عنوان رئیس مجلس انتخاب خواهد شد.

وی با اشاره به تاثیر حواشی بر کالیباف در آینده سیاسی خود گفت: آقای کلیباف در راس مجلس باقی می ماند زیرا نتیجه اراده فعلی است که در انتخابات گذشته پیروز شد.

علیرضا بیگی گفت: حضور آقای کالیباف در رأس مجلس به دلیل محبوبیت ایشان نیست و اصلاً نمی تواند مردمی باشد، زیرا در مجلس افرادی از طیف های مختلف سیاسی حضور دارند و سرنوشت رئیس جمهور و رئیس جمهور خارج از مجلس است. “آخرین انتخابات مشخص خواهد شد.”

وی با توجه به عملکرد کلیباف در ریاست مجلس، عملکرد وی را تحسین کرد و گفت: من چه در اظهاراتم و چه در سخنانم در موضوعات مختلف از آقای کلیباف و هیئت رئیسه انتقاد کرده ام. آقای کلیباف در مسائل جاری و غارت اموال مردم عملکرد ضعیفی داشت.

این نماینده مجلس افزود: ماجرای آبان 98 که در جریان انتخابات مجلس شورای اسلامی به مردم قول دادیم به این موضوع رسیدگی کرده و عاملان این جنایت را بازخواست کنیم. وزیر کشور نیز مانند دستور دهنده برخورد با مردم مورد قبول هیئت رئیسه قرار نگرفت و استیضاح وزیر کشور نیز ناکام ماند.

علیرضا بیگی افزود: موارد متعددی از بی کفایتی و بی کفایتی در دولت آقای روحانی وجود داشته است، اما آقای کلیباف نگران استیضاح رئیس جمهور بود زیرا ایشان گفتند که مقام معظم رهبری استیضاح رئیس جمهور را صلاح نمی دانند. ولی ولی فقیه در صورت استیضاح از رئیس جمهور و استیضاح رئیس جمهور این حق را به مجلس می دهد. چون مردم به نمایندگان مجلس رای دادند تا از رئیس جمهور سوال کنند و آقای کلیباف به ما اطمینان داد که حتما جلسه پرسش و پاسخ با رئیس جمهور برگزار خواهد کرد، اما حتی این اتفاق نیفتاد.

وی گفت: آقای کلیباف در خصوص ترکیب کمیسیون ویژه بررسی حمایت از حقوق مصرف کنندگان در فضای مجازی نیز مغرضانه و با انگیزه بود و در جلسه علنی مجلس نیز به آن اشاره کردم.

وی افزود: «غیر از همه اینها، مسائل دیگری هم وجود داشت. اما تصور من این است که ریاست جمهوری نقش مهمی در دفاع از جایگاه مجلس دارد، اما متأسفانه در دوره آقای کلیباف این اتفاق نیفتاد». .

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در خصوص حمایت رئیس مجلس از دولت سیزدهم، گفت: دولت و مجلس فعلی در یک موقعیت قرار دارند و قطعا هیچ توقعی ندارند. موفق باشید، گفتند آقای رئیسی گفته مجلس باید اقدام ویژه ای انجام دهد.»

وی ادامه داد: هر چند من به عنوان نماینده مردم با دلسوزی برخی از کاستی ها و کاستی هایی را که وجود دارد به دولت تذکر می دهم، اما اگر انتظار داشته باشیم اقدامات خاصی در مجلس انجام شود، قطعا این اتفاق نمی افتد.

علیرضا بیگی در این خصوص به نگرش مجلس در دولت فعلی به دولت های گذشته اشاره کرد و یادآور شد: مقایسه کنید در دولت آقای رئیسی چه گذشت.

وی گفت: ما اکنون دست دولت را برای انجام این تحول بزرگ اقتصادی باز گذاشته ایم و هیچ مانع و اراده ای در مقابل آن وجود ندارد، در حالی که در دولت های گذشته در نهایت بسیاری از مسئولیت ها بر دوش دولت گذاشته شد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در خصوص اختلافات مجلس و دولت در روزهای اخیر و انتقادات مکرر نمایندگان مجلس از عملکرد دولت ابراهیم رئیسی گفت:

علیرضا بیگی در پایان گفت: نمایندگان مجلس نمی توانند مشکلاتی را که موکلان خود در جامعه مشاهده و مطرح می کنند نادیده بگیرند.

دیدگاهتان را بنویسید