رئیس: وقتی راه عدالت شروع می شود، برخی از خواص فریاد می زنند. آنها قصد دارند از این آشفتگی جلوگیری کنند

رئیس: وقتی راه عدالت شروع می شود، برخی از خواص فریاد می زنند.  آنها قصد دارند از این آشفتگی جلوگیری کنند

روز جدید رئیس جمهور تاکید کرد: اعاده عدالت محور کار دولت است و دولت سیزدهم بر عدالت تمرکز دارد اما وقتی راه عدالت شروع می شود فریاد برخی از خواص می آید که می خواهند از سروصدا جلوگیری کنند اما باید مردمی داشته باشیم. رضایت.» برای رسیدن به رضایت الهی.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه داشتن بودجه و اختیارات یکی از نیازهای استانداران برای دستیابی به رشد اقتصادی است، گفت: درآمدهای حاصل از فروش اموال مازاد دولتی صرف همین استان می شود.

سیدابراهیم رئیسی روز پنجشنبه پس از دیدار با مجامع استانی مجلس شورای اسلامی، با نمایندگان استان های اردبیل، زنجان، قزوین، البرز و مرکزی دیدار و با تبریک ولادت حضرت زینب (سلام الله علیها) و «پرستاران». افرادی دلسوز هستند.” و در سلامت جامعه نقش دارند و به ویژه در این شرایط بسیار خوش درخشیدند.

رئیس جمهور با بیان اینکه دو موضوع تفویض اختیارات به استانداران و تامین بودجه و وام های استانی دو محور اصلی درخواست نمایندگان و استانداران است، گفت: در بودجه 1401 تلاش شد تا دارایی های استانی و مازاد دولت واگذار شود. و عواید به مصارف اعتبارات استانی.

رئیسی با اشاره به سفرهای استانی دولت بدون تشریفات و با کمترین هزینه، گفت: با توجه به اینکه در این سفرها وضعیت استان ها به دقت رصد می شود، مقرر شد در سال 1401 اعتبارات و اختیارات لازم به استان ها واگذار شود. تا بتوانند تغییرات و پیشرفت های متناسب ایجاد کنند.» با هر استان شکل بگیرید.

رئیسی تاکید کرد: همه استانداران و وزرا باید در تحقق رشد اقتصادی پیش بینی شده در بودجه سال آینده نقش آفرینی کنند. رشد اقتصادی کشور در چند سال اخیر نزدیک به صفر بوده و غیرقابل قبول است. داشتن بودجه و اختیارات یکی از نیازهای مدیران برای دستیابی به رشد اقتصادی است.

رئیس جمهور در خصوص مشکلات مدیریت آب در کشور گفت: مشکل آب نیازمند مدیریت بر اساس الگوی کشت، تغییر رفتار در صنایع و صرفه جویی است. مدل کشت باید متناسب با میزان آب این سرزمین باشد و در صنعت برای صرفه جویی در مصرف آب اقدامات موثری انجام شود.

رئیس دیپلماسی آب یکی دیگر از محورهای فعالیت دولت را برای حل معضل کم آبی در کشور برشمرد و در این خصوص گفت: جمهوری اسلامی ایران مورد جفای کشورهای همسایه قرار دارد؛ در این راستا، جمهوری اسلامی ایران مورد جفا قرار گرفته است. به عنوان مثال اجلاس EQF تصمیم گرفت با همکاری برخی همسایگان در این زمینه اقدام کند.

رئیسی با اشاره به اهمیت احترام به سرمایه گذاران گفت: توصیه من به همه استانداران این است که در کنار کارهای روزمره دفاتری برای جذب سرمایه راه اندازی کنند. تضمین سود و تسهیل فرآیند اداری افزایش سرمایه یکی از نیازهای اصلی است.

رئیس جمهور حفاظت از جان انسان ها را از ابتدای تاسیس دولت در اولویت کاری خود دانست و گفت: اولویت دولت حفظ جان مردم است و همانطور که مردم نیز متذکر شدند واکسیناسیون عمومی را با جدیت دنبال کرده ایم و هنوز هم احساس می کنیم.

رئیسی حفظ محیط زیست را یکی از مهم ترین برنامه های دولت عنوان کرد و افزود: باید کارخانه ها توسعه یابند اما این امر نباید منجر به تخریب محیط زیست و آلودگی هوا شود.

رئیس جمهور توجه به فرهنگ دینی، ارزش های الهی، معنویت، عقلانیت و اخلاق را مهم دانست و گفت: اخلاق و معنویت فقط مختص مردم نیست، بلکه مسئولان نیز باید به آن توجه ویژه داشته باشند. توجه مسئولان به اخلاق سیاسی و اقتصادی بسیار مهم است.

رئیسی با اشاره به تلاش دولت برای تسهیل وضعیت معیشتی مردم کشور گفت: اینکه ما فقر داریم زیبا نیست و باید آن را ریشه کن کنیم. کمیته بهزیستی و مددکاری با توجه به بودجه سال آینده فعالیت بیشتری خواهد داشت تا در کشور فقر نداشته باشیم.

وی گفت: عدالت محور کار دولت است و دولت سیزدهم بر عدالت تاکید دارد اما وقتی راه عدالت شروع می شود برخی از خواص که می خواهند مانع کار شوند فریاد می زنند اما باید رضایت عمومی را جلب کنیم. رضایت.

رئیسی با تاکید بر اولویت بندی و تکمیل پروژه های نیمه تمام در کشور گفت: اگر اراده ملت در دولت نباشد هیچ اتفاقی نمی افتد بنابراین تذکرات و پیگیری هایی که شما نمایندگان می کنید یک نوع است. حمایت از دولت».

پیش از سخنان رئیس جمهور، نمایندگان استان های اردبیل، البرز، زنجان، قزوین و مرکزی به بیان دغدغه ها و پیشنهادات خود در خصوص مشکلات زندگی، کم آبی، محیط زیست و لزوم توزیع عادلانه پرداختند.

استانداران استان نیز در این جلسه حضور داشتند و گفتند یکی از راه های تقویت رشد اقتصادی در بودجه سال آینده تفویض اختیارات بیشتر به استانداران است.

دیدگاهتان را بنویسید