راهبرد درستی در حوزه معادن در مازندران نداریم / اشتغال در مازندران نباید مورد غفلت قرار گیرد.

ساعت: 16:01
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۶
کد خبر: 1801014

محمود حسینی پور گفت: استراتژی مناسبی در حوزه معدن در مازندران نداریم و نیاز است که سیاست های اصولی برای نیازسنجی معادن تدوین شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بلاغ ، سیدمحمود حسینی پور امشب در دیدار با اتاق صنعت مازندران با بیان اینکه مهمترین موضوعی که در حال حاضر دنبال می شود بحث اقتصاد است و اینکه چرا اقتصاد ما پیشرفت نمی کند، اظهار داشت: اسلام انقلابی در رأس قدرت است، زیرا ما جریانی را در جبهه مقاومت ایجاد کرده اند که هیچ کشوری جرأت مقابله با جمهوری اسلامی را ندارد که این خود مظهر مهم اقتدار جمهوری اسلامی است و ما فقط در یک حوزه یعنی اقتصاد مشکل داریم. دولت ها و متأسفانه در اقتصاد استراتژی نداریم و با تغییر دولت ها اقتصاد صددرصد تغییر می کند پس باید تلاش کنیم تا بتوانیم مشکلات اقتصاد را حل کنیم.
حسینی پور تصریح کرد: ریشه ها و علل مشکلات اقتصادی؛ این ساختاری است و علامت گذاری در حوزه های اقتصادی مقطعی است که باید راهبردی و ساختاری باشد و در برخی زمینه ها برای رشد اقتصادی نیاز به راهکارهای ملی داریم که بتواند موثر باشد و برخی مسائل مربوط به تصمیمات استانی است و باید پذیرفته شود. . بگذار مازندران کشور کوچکی باشد و باید برای توسعه اقتصادی این کشور کوچک برنامه ریزی کنیم.
وی بیان کرد: باید بپذیریم که در این استان در برخی حوزه ها مشکلات فرهنگی زیادی داریم و یکی از آن مسائل تبدیل به خرده فرهنگ در این استان شده است. با آسیب شناسی معضلات فرهنگی-اجتماعی باید مولفه های تقویت همدلی و هم افزایی را شناسایی کرد و به مسائل مربوط به عرف و اخلاق حرفه ای توجه کرد.
استاندار مازندران با بیان اینکه در سایه ایده، خلاقیت و تدبیر خردمندانه می توان به مزیت ها و ظرفیت های استان پی برد، گفت: کسانی که به فکر تولید برای رفع مشکلات استان و رونق بخش های مختلف توسعه هستند، حمایت می کنند.
حسینی پور افزود: باید با نقد ناب به فکر آینده باشیم. نمی شود ادامه داد و هر انتقادی باید اعمال و مطرح شود. اگر می خواهیم مشکلات را حل کنیم باید به آینده امیدوار باشیم و در فرصت مناسب از پتانسیل بالای استان در عرصه های مختلف بهره ببریم.
استاندار مازندران گفت: هنر ما این است که بتوانیم مجموعه مدیریت استانی و کشوری را با یکدیگر پیوند دهیم و حتما این کار را انجام خواهم داد.
وی یادآور شد: خانه صنعت نماینده مهم ترین بخش یعنی بخش خصوصی است و در بحث صنعت نگاه ما این است که ظرفیت عظیمی داریم و حمایت های لازم را برای حمایت از دستگاه های اجرایی انجام می دهیم.
حسینی پور گفت: یکی از مسائل مهم استان اشتغال است که با برنامه ریزی های کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت در حوزه کشاورزی، صنعت و گردشگری و استفاده از دیگر مزیت های مغفول مانده و میدانی قابل حل است. استراتژی و سیاست ها باید اصولاً برای نیازسنجی بخش معدن تدوین شود.
وی خاطرنشان کرد: خانه صنعت استان باید در حوزه اقتصاد روستایی با سرمایه گذاری های لازم برای ایجاد اشتغال برای جوانان روستایی اقدامات لازم را انجام دهد و خانه صنعت اقتصاد روستا نیز باید طرح ویژه و مسئولیت اصلی خانه را ارائه کند. صنعت تعیین استراتژی و تولید است. ایده این است که ما باید این استراتژی را نهادینه کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید