راهنمای سبک پنجمین رتبه بندی پایگاه های خبری اعلام شد


ساعت: 11:42
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۰۱
کد خبر: 1899105

اداره کل مطبوعات و سازمان های اطلاع رسانی داخلی پنجمین رتبه بندی پایگاه های خبری را اعلام کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ پنجمین رتبه بندی پایگاه های خبری به تازگی توسط اداره کل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی انجام شده است. روش این رتبه بندی امروز اعلام شد.

متن پنجمین رتبه بندی پایگاه های خبری به شرح زیر است:

رتبه‌بندی پایگاه‌های خبری به منظور ایجاد رقابت سالم و حرفه‌ای و شناخت جایگاه واقعی هر پایگاه خبری و ارتقای کیفیت رسانه‌های کشور به شرح زیر است:

1. رتبه بندی سایت های خبری براساس ارزیابی کمیسیون رتبه بندی از فعالیت رسانه ها در زمان و محدوده اعلام شده است.

2. نمره کل برای شاخص های در نظر گرفته شده 100 است.

3. اجرای طرح رتبه بندی در دوره های یک ساله انجام می شود و پس از نهایی شدن نتایج کمیسیون رتبه بندی به اطلاع عموم می رسد.

4. شاخص ها و تعاریف ارائه شده ملاک ارزیابی یک ساله (از ابتدای مهر 1400 تا پایان شهریور 1401) می باشد.

5. 10 درصد به امتیاز نهایی سایت های خبری غیر ملی (به تشخیص کمیته رتبه بندی) و سایت های خبری خاص (تک موضوعی) به استثنای ورزش و اقتصاد و همچنین سایت های خبری غیرفارسی زبان اضافه می شود. .

6. به ازای هر 1000 نفر، 2 درصد به خط پایانی پایگاه های خبری فعال در پیام رسان های محلی اضافه می شود، مشروط بر اینکه در آن پیام رسان بیش از 2000 نفر مخاطب داشته باشند. (تا 10 درصد)

7. در صورتی که اعضای کمیته رتبه بندی پایگاه خبری داشته باشند، رسانه آنها توسط معاونت مطبوعاتی بررسی می شود.

8. پایگاه‌های خبری به منظور برآورد دقیق‌تر مخاطبان، ساعات کار و تعداد اخبار منتشر شده در روز می‌توانند کد اطلاع رسانی دریافت الکترونیکی ارائه شده توسط سامانه جامع رسانه را که در پنل کاربری فرنچایز قرار دارد، درج شود. رسانه آنها

9. مصلحت آن است که اطلاعات درخواستی و مستندسازی آن به منظور حفظ حقوق رسانه ها توسط شخص «ممتاز» انجام شود.

فرآیند تکمیل فرم خودارزیابی پایگاه های خبری از تاریخ 1401/07/01 آغاز و تا پایان روز یکشنبه 1401/07/10 ادامه خواهد داشت و پس از پایان مهلت مقرر، اطلاعات ثبت شده ملاک ارزیابی و رتبه بندی اخبار قرار می گیرد. سایت.

رعایت اصول خبر نویسی، جریان اخبار، توجه به مأموریت های رسانه ای مندرج در ماده (2) قانون مطبوعات، واکنش سریع به شایعات و مطالب کذب، رویکردهای تعاملی، محتوای چند رسانه ای، تعداد مطالب منتشر شده در 24 ساعت شبانه روز، ذکر منبع محتوا، تعداد مواد تولیدی، درج نام تولیدکنندگان محتوا، بیمه اصحاب رسانه و استفاده از عکس یا چند رسانه ای در متن محتوای خبری، نشان دهنده شاخص های عملکرد رتبه پنجم پایگاه های خبری است.

دیدگاهتان را بنویسید