راهپیمایی اربعین بزرگترین حرکت جهانی علیه استکبار است


ساعت: 10:40
تاریخ انتشار: 1301/06/24
کد خبر: 1897563

این کارشناس مسائل راهبردی گفت: امروز عظمت اربعین دشمن را مستاصل و آزادگان جهان را امیدوارتر می کند، در حالی که اربعین حسینی اوج ایمان، معنویت و نشان صلابت شیعه است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدحسن قدیری ابیانه کارشناس مسائل راهبردی و سفیر سابق کشورمان در استرالیا و مکزیک در گفتگو با صبح زاگرس؛ وی در خصوص تبیین ابعاد اربعین حسینی گفت: باید توجه داشت که ترس و نگرانی نظام السلطنه از اربعین حسینی نشان دهنده این مهم است که این مراسم باید هر ساله با شکوه تر از گذشته برگزار شود زیرا این امر بزرگترین راهپیمایی تاریخ و جوشش عشق و محبت است که در همین راستا هم می بینیم.

وی افزود: اربعین حسینی از این رو اوج ایمان، معنویت و نشانه اقتدار شیعه است، اگرچه در این همایش بزرگ شاهد حضور مردمی از همه ملت های جهان هستیم، اما این عظمت باید به نمایش گذاشته شود زیرا دشمن را ناامید خواهد کرد. و همچنین آزادگان جهان. این ما را امیدوارتر می کند و این امید در مبارزه مبتنی بر عدالت و معنویت تأثیر بسزایی دارد.

قدیری ابیانه ادامه داد: امروز بسیاری از کشورهای دنیا ادعای عدالت خواهی می کنند تا اینکه حتی بوی معنویت به مشامشان رسیده است، هرچند جریاناتی وجود دارد که بوی معنویت می دهد اما همچنان فاقد عدالت است، اما اربعین اباعبدالله الحسین (علیه السلام) مظهر پاکی نیت، معنویت، حفظ عدالت و همچنین سپاس از امام و یارانش است که در راه احیای اسلام چنین فداکاری بزرگی کردند.

کارشناس امور راهبردی تصریح کرد: از این رو دین مبین اسلام به قدری بزرگ و ارزشمند است که امام حسین (علیه السلام) و یارانش در راه دفاع و پاسداری از آن جان خود را فدا کردند. اما اینکه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی دین و مذهب رو به افول بود و روز به روز از تعداد متدینین کاسته می شد و حتی اگر با ظلم مبارزه می شد بر اساس تفکر مارکسیستی بود اما بعد از پیروزی. انقلاب اسلامی بازگشت و از آن پس هر که می خواست با ظلم مبارزه کند پرچم اسلام را برگزید.

وی در ادامه افزود: باید توجه داشت که داعش با برنامه ریزی استکبار جهانی به وجود آمد و به آن جلوه دینی دادند تا بتوانند اصل دین را مورد تعرض قرار دهند و طبیعتاً این روند به شکل های مختلف از سوی دشمنان ادامه دارد اما امروز مراسم اربعین حسینی آثاری را به نمایش گذاشت که در تاریخ مشابهی ندارد.

سفیر سابق کشورمان در استرالیا و مکزیک گفت: از این رو ده ها میلیون نفر از ملیت های مختلف در این راهپیمایی شرکت می کنند و مهربانی را در این مراسم می بینیم که هیچ جا نمی بینیم و آن هم تا مردم میزبان. کشور برای خدمت رسانی و پذیرایی از زائران اربعین چیزی را برنمی تابد و همه سعی می کنند به بهترین نحو ممکن از شما پذیرایی کنند.

این کارشناس مسائل راهبردی در ادامه گفت: بنابراین باید این قله خیر در همایش باشکوه اربعین حسینی به بهترین شکل ممکن به جهانیان منعکس شود، هر چند که دنیای غرب فاقد معنویت است و نیاز به معنویت دارند که بیاید و آنها را از سقوط نجات دهد.

وی افزود: پس اگر مراسم اربعین را هنرمندانه به تصویر بکشیم و نهضت اباعبدالله (علیه السلام) و اسلام ناب محمدی (ص) را به جهانیان عرضه کنیم، شاهد اهمیت بسیاری از مردم از سراسر جهان خواهیم بود. جهان به سوی دین متمایل به اسلام هجوم آورده است.

قدیری ابیانه در پایان گفت: در راهپیمایی اربعین موکب هایی برای خدمت رسانی به زائران اربعین در عراق تشکیل می شود که ایرانیان نیز مشارکت خوبی در این راهپیمایی دارند، هرچند موکب ها در کشور ما تشکیل شده و از زائران نیز استقبال می کنند. ارزشمند است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید