راهپیمایی اربعین را به عنوان راهیان نور با حضور سلایق مختلف دانش آموزی برگزار کنیم


ساعت: 19:36
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۳
کد خبر: 1855764

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: همانطور که شاهد تنوع حضور مردم و دانشجویان در اردوهای راهیان نور بوده ایم، در ستاد اربعین نیز باید به این موضوع رسیدگی شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ این مطلب را عبدالحسین کلانتری معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در جلسه شورای سیاسی راهیان نور که در محل وزارت علوم با حضور سران و رهبران برگزار شد، بیان کرد. نمایندگان فرهنگی دانشگاه ها و کارکنان سازمان بسیج دانشجویی. : همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند راهیان نور تکنولوژی است.

وی افزود: انقلاب اسلامی در زمینه های مختلف نوآوری هایی داشته است و در حوزه های فرهنگی و اجتماعی نیز از فناوری ها استفاده می کند که البته نزدیکی ما به این فناوری ها باعث شده تا شناخت دقیقی از آنها نداشته باشیم. اما تنها با یک نگاه از بیرون می توان متوجه شد که این رویدادها چقدر عالی بوده اند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی در عرصه های فرهنگی و اجتماعی دستاوردهای بی نظیری دارد، خاطرنشان کرد: یکی از دستاوردها فناوری فرهنگی و اجتماعی راهیان نور است.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: اردوگاه های راهیان نور در زمان اپیدمی تاج با خلاء برخورد کردند اما امروز این تصور وجود دارد که با پروتکل های زیر می توان این فناوری را احیا کرد.

کلانتری با تشکر از روسای دانشگاه های فرهنگی، علمی، کاربردی، فنی و حرفه ای برای اعزام دانشجو به اردوهای راهیان نور، گفت: دانشگاه جامع علمی کاربردی، دانشگاه های فرهنگی و حرفه ای علیرغم مشکلاتی که داشتند، تلاش کردند تا به اردوهای راهیان نور ادامه دهند. کمک از اردوگاه های راهیان نور.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با ارزیابی نقش سپاه و بسیج در برگزاری اردوهای راهیان نور گفت: پس اگر اتفاقی در این حوزه افتاده با سپاه و بسیج بوده است.

وی با بیان اینکه اردوهای جهادی و راهپیمایی اربعین همچنان در میدان ستاد مرکزی شهید علم الهدی ادامه دارد، گفت: فرصتی بی نظیر برای همراهی مخاطبان و قشر خاکستری با این اتفاقات است و قطعا ارزش‌های بین نسل‌های مختلف در رویدادهایی مانند اردوهای راهیان نور یا راهپیمایی اربعین رخ می‌دهد.

کلانتری افزود: همانطور که شاهد تنوع حضور مردم در اردوهای راهیان نور بوده ایم، باید در ستاد اربعین نیز به این موضوع پرداخته شود تا بتوانیم از طریق این مراسم به همه مردم برسیم.

وی ادامه داد: معتقدم باید ستاد اربعین و اردوهای راهیان نور وارد شود و بتوانیم همه انجمن ها، تشکل ها و هیئت ها را در قالب این برنامه ها تحت پوشش قرار دهیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر ورود تشکل ها و انجمن ها در فعالیت های بین المللی به ویژه در حوزه مقاومت، گفت: این رویداد با حضور دانشگاهیان و دانشجویان به شکل جمعیت عظیمی در می آید.

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت ستاد مرکزی شهید علم هود برای اجرای برنامه های مختلف فرهنگی افزود: نیروهای امنیتی عراق با اطلاع از این موضوع با هواپیمای مخصوص میراژ خوابگاه را بمباران کردند و همه این دانش آموزان به شهادت رسیدند.

کلانتری تاکید کرد: به هر حال این یکی از نیازهای دانش اولیه ما است اما شهادت این دانشجویان از دانشگاه تبریز فراتر نرفته و محدود به یک رویداد سالانه است و این روند می تواند برای دانشجو هویت باشد. جنبش.”

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به کاهش فعالیت‌های فرهنگی در دوران شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: برنامه‌هایی مانند اردوهای راهیان نور می‌تواند برنامه‌های فرهنگی را در دانشگاه‌ها احیا کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید