راهپیمایی های قزوین از ۲۵ شهریور آغاز شد

وی افزود: بخش قابل توجهی و 90 درصد از فعالیت موکب های اربعین استان قزوین در کشور عراق است و 10 درصد از آنها در ورودی و خروجی مرزهای استان خدمات رسانی می کنند.

رئیس ستاد بازسازی استان قزوین ادامه داد: موکب های استان در چهار قرارگاه کربلا، نجف، نجف به کربلا و شهر مصیب برای ارائه خدمات به زائران اربعین مستقر می شوند. علاوه بر این دو راهپیمایی دیگر در شهر سامارا در نظر گرفته شده است.


خدمات موکب های قزوین به مدت سه روز پس از اربعین ادامه دارد

طاهرخانی با بیان اینکه خدمات موکب در استان قزوین از 10 تا 23 صفر و از 16 تا 29 شهریور ارائه می شود، گفت: خدمات موکب در استان قزوین به مدت سه روز ادامه دارد.

وی گفت: از امروز سامانه ثبت اطلاعات موکب ها از جمله تحویل اقلام مورد نیاز موکب فعال شده است و موکب ها می توانند برای ثبت نام از سامانه مربوطه استفاده کنند.

این مسئول یادآور شد: با توجه به تغییرات ایجاد شده در برنامه های اربعین در سال جاری و تمرکز پیشنهادات مردمی در کمیته مالی اربعین، خواستار آن هستیم که سهم اختصاص یافته به هر موکب اعلام شود تا موکب ها بتوانند خدماتی را که شما دارید بهتر ارائه کنند. برنامه ریزی.


نگران تامین دارو در موکب های استان نخواهیم بود

طاهرخانی اذعان داشت: تامین خودروی باربری برای هر موکب یکی از مشکلاتی است که می خواهیم به آن رسیدگی شود و در حال حاضر 60 موکب در استان نتوانسته اند این مشکل را حل کنند.

وی تصریح کرد: بر اساس اولین ابلاغیه، مرز خسروی به عنوان مسیر تردد زائران اربعین در استان قزوین در نظر گرفته شده است، اما با رایزنی های انجام شده مرز مهران به عنوان مسیر ورودی و خروجی زائران در نظر گرفته شده است. جزئيات و اطلاعات در اين خصوص جهت اطلاع رساني و توضيح الزامي است.

یکی از مسئولان ستاد افتخاری استان قزوین گفت: تامین داروی نمازگزاران اربعین حسینی در داخل کشور بر عهده دانشگاه علوم پزشکی و در خارج از کشور هلال احمر است.

طاهرهانی ادامه داد: سه موکب اربعین برای ارائه خدمات درمانی و یکی از آنها برای ایجاد درمانگاه در عراق اقدام کرده است. اگر این موکب ها در عراق به فعالیت خود ادامه دهند، زیر نظر هلال احمر خواهند بود و از این رو نگران تامین دارو در موکب ها نخواهیم بود.

وی در پایان یادآور شد: با توجه به اینکه هنوز تصمیمی برای تخصیص سهمیه آرد موکب ها گرفته نشده است، از استانداری تقاضای ابلاغ و تخصیص این سهمیه داریم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید