راهپیمایی های 22 بهمن نشان دهنده تجدید وفاداری مردم به آرمان های انقلاب است


ساعت: 10:21
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۲۲
کد خبر: 1807727

سال ها از باخمن 57 می گذرد، مردم با حضور در راهپیمایی 22 باخمن اظهار می دارند که همچنان با دستاوردها و آرمان های انقلاب هستند و به این ترتیب نذر تازه ای می دهند و نشان می دهند که حرکت مردمی این انقلاب تداوم یافته و حتی مشکلات آن ادامه یافته است. مانع مردم از آرمان هایشان جدا نشده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صاحب نیوز؛ پس از سرنگونی حکومت نظامی و فرار بختیار ارتش ایران اعلام بی طرفی کرد و سپس به مردم پیوست و در 22 بهمن 1357 انقلاب اسلامی ایران شکل گرفت و آغاز شد و مردم سرافراز ایران به ثمر رسیده اند.

از نهم بهمن که امام خمینی (ره) پس از 25 سال تبعید و دوری از وطن به وطن بازگشت تا دهه فجر هشتم بهمن، اصطلاح فجر الهام گرفته از آیات اصلی سوره مبارکه فجر به معنای جدایی گسترده و جایی که صبح است. روشنایی، تاریکی شب، به سپیده دم تعبیر می شود.

در واقع علت این نامگذاری را آغاز حکومت نور و پایان تاریکی دانسته اند، فجر به معنای آغاز حرکت موجودات زنده و پایان خواب و سکوت است و به خاطر همین حیات است که خداوند در این آیه قسم خورده است. این نام برای تغییر رژیم پهلوی به جمهوری اسلامی نسبت داده شده است.

پهلوی در دوران حکومت خود در کشور به دلیل دست نشانده بودن، مصونیت قضایی دشمنان ما را از هرگونه تعرض در کشور فراهم کرده است، بنابراین اگر یک ایرانی یک فرد عادی باشد و مرتکب جرم شده باشد، باید طبق مقررات با او رفتار شود. قانون

اما اگر خاندان پهلوی یا دشمنان دیرینه کشورمان که در ایران نفوذ کردند، در امور کشور دخالت کردند، حقوق های زیادی دریافت کردند و از منابع ایرانی سوء استفاده کردند. کسي که مرتکب خطا و جرم شده مصونيت قضايي داشته و کسي نمي تواند درباره آن اظهار نظر کند.

در حکومت شاهنشاهی و حکومت پهلوی فرماندهان آمریکایی و مستشاران انگلیسی فرماندهی و فرماندهی نیروهای مسلح کشورمان را بر عهده داشتند. این دشمنان با استفاده از نیروهای مسلح ما تنها با اعطای مصونیت قضایی منافع خود را در منطقه تامین کردند. و بی کفایتی شاه به این راحتی نمی توانست جلوی آنها را بگیرد.

یکی از پارامترهایی که در پیروزی انقلاب اسلامی برای ایران به وجود آمد استقلال فرماندهی بود. با پیروزی انقلاب اسلامی تحول بزرگی در فرماندهی نیروهای مسلح کشورمان به وجود آمد، فرماندهان، افسران و مستشاران خارجی، احمد کاظمی، صیاد شیرازی و… از کشور اخراج شدند. فرماندهان کشور شدند.

با در اختیار گرفتن ارتش ایران به فرماندهی عظیم مردم انقلاب و دفاع مقدس که صرفاً در جهت منافع کشور و ملت و در هیچ دوره ای پس از انقلاب اسلامی در جهت منافع کشورهای خارجی مورد استفاده قرار نگرفت. ، ایران در فرماندهی کاملاً مستقل می شود.

ما شاهد بوده ایم که چگونه در دوران دفاع مقدس نیروهای مسلح، فرماندهان و مردم برای دفاع از کشور مجدانه جنگیدند و نگذاشتند حتی یک وجب از خاک کشورمان به دست دشمنان بیفتد در حالی که در دوران شاهنشاهی بدون استفاده از نیروهای مسلح ما. بدون اینکه حتی یک گلوله شلیک کنند، بخشی از ایران را در اختیار دشمن قرار دادند.

اگر حکومت شاهنشاهی نمی توانست از نیروهای مسلح کشور برای تجزیه ایران و سقوط کشورش استفاده کند، نقشی در فرماندهی و کنترل ارتش نداشت و حتی اجازه استفاده از آن به نفع خود را نداشت. ببینید فرماندهی ارتش، سپاه و نیروی انتظامی تحت رهبری هستند و برای منافع کشور ما کار می کنند.

پس از پیروزی انقلاب و پس از پیروزی در دفاع مقدس، متوجه شد که این نظام، نظام ناتوان قبلی نیست و اجازه سوء استفاده از منافع و منابع خود را نمی دهد، همانقدر که با ریختن خون مردم مهم است. مردم.

سال ها از باخمن 57 می گذرد، مردم با حضور در راهپیمایی 22 باخمن اظهار می دارند که همچنان با دستاوردها و آرمان های انقلاب هستند و به این ترتیب نذر تازه ای می دهند و نشان می دهند که حرکت مردمی این انقلاب تداوم یافته و حتی مشکلات آن ادامه یافته است. مانع مردم از آرمان هایشان جدا نشده اند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید