راهپیمایی 22 آبان ماه در کهگیلویه و بویراحمد برگزار می شود


ساعت: 13:59
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۲۶
کد خبر: 1904155

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کوگیلویه و بویراحمد:

خاضع گفت: روز جهانی مبارزه با استکبار جهانی که 22 آبان ماه یوم الله است در استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صبح زاگرس ، هدف از بزرگداشت روز مهم و تاریخی 22 آبان، برجسته سازی مبارزه جاودانه ملت ایران با استکبار و سلطه است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: روشنگری و تبیین یوم الله 22 آبان در برنامه ها گنجانده شود و تنها برگزاری یک راهپیمایی در 22 آبان کافی نباشد. مبارزه ملت ایران با استکبار و سلطه است.

به گزارش …، حجت الاسلام سید جواد خاضع در جلسه ستاد بزرگداشت 22 آبان یوم الله افزود: 22 آبان یوم الله روز دانش آموز و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی است. یکی از مبانی مهم آموزه های دینی، استکبارستیزی است که امام (ره) حرکت خود را بر اساس این آموزه های اسلامی بر مبنای مقابله با کانون های جهانی استکبار شرق و غرب و محوری ترین پیام جهانی اسلام تعریف کرد. انقلاب اسلامی اساساً استکبارستیزی جزئی از جوهره و ماهیت انقلاب اسلامی است و اگر کنار گذاشته شود، هویت انقلاب ما تغییر خواهد کرد.

حجت الاسلام سید جواد خاضع گفت: هر سه واقعه مهمی که در سیزدهم آبان اتفاق افتاد، یعنی. تبعید امام به ترکیه در 13 آبان 1343، کشتار دانش آموزان توسط هواداران رژیم شاهنشاهی در 13 آبان 1343 و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان مسلمان پیرو خط امام در 13 آبان 1332. مظهر اصل استکبار ستیزی است که این سه واقعه تاریخی باعث شده است که 22 آبان به عنوان «روز ملی مبارزه با استکبار جهانی» در تقویم کشورمان ثبت شود و هدف از بزرگداشت این روز مهم و تاریخ 22 آبان باشد. مبارزه جاودانه ملت ایران با استکبار و سلطه را برجسته می کند.

fa6aef5c 3c8c 4e07 b84b 05de2fb05184 خبر خاکستری

سید جواد حضع خاطرنشان کرد: سه واقعه مهم 22 آبان و نقش آمریکای استکبار در هر سه حادثه باید تبیین شود و ویژگی های گفتمان مقابله با استکبار و اندیشه سیاسی و نظام فکری ائمه انقلاب باید تبیین شود. به خوبی تبیین شد باید از این امکان استفاده کرد و آگاهی مردم به ویژه نسل جوان را نسبت به توطئه ها و سیاست های خصمانه آمریکا برای مقابله با انقلاب اسلامی و جنایات آمریکا در منطقه و جهان افزایش داد. .

حجت الاسلام هذی ادامه داد: برخی به اشتباه معتقدند اختلاف ما با آمریکا با تسخیر لانه جاسوسی آغاز شد در حالی که دولت استکباری آمریکا از دهه 30 به طور مستقیم در امور داخلی ایران دخالت کرده است که نمونه بارز آن 7 مرداد است. کودتا است، سال 1332 بود و سرنگونی دولت قانونی دکتر مصدق، در حالی که مصدق روابط خوبی با آمریکا داشت و به آمریکا اعتماد داشت، پس از کودتا، قدرت دولت ایران عملاً کاملاً در دست آمریکا بود. تقریباً یک دهه بعد، در 11 اکتبر 43، ایالات متحده قرارداد شرم آور تسلیم را بر ایران تحمیل کرد که ایالات متحده را تحت کنترل نیروهای نظامی، امنیتی و اطلاعاتی ایران قرار داد و در زمینه اقتصادی نیز بر بازار ایران تسلط یافتند و غارت کردند. منابع غنی ما، پس استکبار را باید به خوبی شناخت و آمریکا را نمونه و نمونه بارز و کامل اتم استکبار به جوانان معرفی کرد. تولید کشور و ترویج گفتمان مقاومت و نفی هر نوع سلطه گری در مدارس، دانشگاه ها و مساجد در اولویت است.

08edc12c 402d 4858 9b8e b1826de0f7ac خبر خاکستری

خضعی تصریح کرد: فضای تبلیغاتی مناسب در میادین و معابر شهری توسط شهرداری های سراسر استان و نصب بنر و اقلام تبلیغاتی در مسیر راهپیمایی و استفاده از تلویزیون های شهری برای تبلیغات از جمله اقدامات لازم برای برگزاری مراسم یوم الله در 13 نوامبر. و آموزش و پرورش و دانشگاه ها با هماهنگی و همکاری جهت مشارکت حداکثری دانش آموزان، معلمان و اساتید در مراسم یوم الله 22 آبان در حوزه امنیتی و انتظامی، برنامه ریزی لازم را برای تامین امنیت مراسم انجام دهند. مسیر راهپیمایی و ایجاد نظم و کنترل تردد و اعلام محدودیت های ترافیکی اجرا شود و نیروهای اورژانس، آتش نشانی و خودروهای امدادی برای خدمات رسانی و تسهیل امور در طول مسیر راهپیمایی در میدان حضور داشته باشند.

وی بیان کرد: نباید تنها به برگزاری راهپیمایی 22 آبان اکتفا کنیم، بلکه نیازمند جهاد تبیینی و برگزاری نشست ها و برنامه های تخصصی با محتوای مناسب روز ملی برای مبارزه با استکبار جهانی در مدارس، دانشگاه ها، مساجد هستیم. سمینارها و پخش و اجرای مسابقات فرهنگی از قبیل مسابقات کتابخوانی، تهیه و انتشار عکس، پوستر، بروشور به فرمایشات ائمه انقلاب در خصوص استکبار ستیزی و استفاده بهینه از ظرفیت شبکه های اجتماعی داخلی در فضای مجازی از جمله. ایتتا، سروش و سمانه شاد و مستند پخش فیلم جنایات آمریکا از صدا و سیما و پاسخگویی به شبهات و ابهامات نسل جوان باید به نقش بصیرتی اهداف این روز بزرگ در تاریخ انقلاب توجه ویژه داشته باشد. .

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: راهپیمایی روز جهانی مبارزه با استکبار جهانی 22 آبان ماه همزمان با سراسر استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار می شود. در کل کشور و از آنجایی که 22 آبان ماه امسال مصادف با جمعه است، این مراسم در مساجد برگزار می شود و اماکن نماز جمعه تعطیل خواهد بود، بر همین اساس انشالله راهپیمایی یوم الله 22 آبان در مرکز شهر برگزار می شود. یاسوج ساعت 9:30 روز جمعه 22 آبان ماه از میدان هفتم تیر به سمت خیابان آیت الله طالقانی، خیابان حضرت صاحب الزمان (عج) و مصلای اعظم امام خمینی (ره) برگزار می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید