راهیان نور یکی از روش های موثر برای تحقق جهاد تبیین/ اعزام 1000 مرید اراکی در راهیان نور


ساعت: 17:57
تاریخ انتشار: 1401/09/14
کد خبر: 1915913

مهجوری گفت: چهار مرحله اعزام دانش آموزان به مناطق سرمین نور در آذر ماه در شهر اراک خواهیم داشت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش دیار آفتاب؛ محمد مهجوری فرمانده سپاه ناحیه اراک امروز (دوشنبه) در مراسم اعزام کاروان راهیان نور توسط دانش آموزان اراکی به مناطق نور، گفت: اردوهای راهیان نور یکی از موثرترین روش های انتقال فرهنگ ایثار و ایثار است. شهادت نسل جوان جامعه و با توجه به اینکه امروز یکی از نیازهای کشور در گام دوم انقلاب نهادینه کردن فرهنگ دفاع مقدس است.

وی راهیان نور را یکی از روش های موثر برای تحقق جهاد تبیین عنوان کرد و گفت: اردوهای سرزمین نور می تواند الگوها و حماسه های موفقی را معرفی کند که هویتی ماندگار برای نسل جوان ایجاد می کند.

سرهنگ مهجوری افزود: خوشبختانه در سال های اخیر شاهد استقبال گسترده مردم به ویژه جوانان بوده ایم و در مقاطع مختلف شاهد اعزام گسترده دانشجویان و دانشگاهیان بوده ایم و این نشان دهنده بقای فرهنگ مقدس است. حفاظت و تاریخ شهدا در میان جوانان».

وی تاکید کرد: یکی از مهم ترین نیازهای امروز همکاری و مشارکت در برگزاری اردوهای راهیان نور است که می طلبد سایر نهادهای فرهنگی در کنار بسیج و سپاه نقش آفرینی کنند.

فرمانده سپاه ناحیه اراک تصریح کرد: استان مرکزی و به ویژه شهرستان اراک همواره در برگزاری اردوهای راهیان نور پیشگام بوده و در زمان شیوع ویروس کرونا با تدوین دستورالعمل ها و برنامه ریزی دقیق، اردوها را سازماندهی کرده است.

وی در تشریح برنامه های سپاه برای اعزام دانش آموزان به مناطق سرزمین نور گفت: در شهرستان اراک در آذر ماه چهار مرحله اعزام دانش آموزان به مناطق سرزمین نور را خواهیم داشت. که برای دانش آموزان پسر و دو تا برای دانش آموزان دختر می باشد .

سرهنگ مهجوری با بیان اینکه بیش از هزار دانش آموز اراکی به اردوهای راهیان نور اعزام شدند و در این اردوها از مناطق عملیاتی دوکوه، فتح المبین، فکه، شهدا هویزه، طلایه، اروند کنار، علقمه، خین و شلمچه هستند، گفت: محمودوند و شوش دانیال دانش آموزان با روایت داستان نویسان برجسته از فضای معنوی این اردوها بهره مند می شوند و اردوها به مدت چهار روز برگزار می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید