راه اندازی دانشگاه پرستاری در کشور

راه اندازی دانشگاه پرستاری در کشور

روز جدید : رئیس اداره سلامت سالمندان وزارت بهداشت از راه اندازی دانشگاه های سالمندی تحت عنوان دانشگاه نسل سوم به نفع و توانمندسازی سالمندان خبر داد.

محسن شتی رئیس اداره سلامت سالمندان وزارت بهداشت با شرکت در برنامه گفت و گوی اجتماعی روز جهانی سالمندان گفت: در راستای اهداف سند ملی سالمندان کشور و با هدف با هدف ارتقای خودمراقبتی و کیفیت زندگی سالمندان، دانشگاه سالمندان در دانشگاه علوم پزشکی راه اندازی شد سالمندان می توانند در کلاس های مختلف با عناوین مختلف شرکت کنند.

وی افزود: پس از ابلاغ سند ملی سالمندان، وزارت بهداشت برنامه های مختلفی را در قالب 52 طرح آغاز کرده است که تاکنون 28 طرح اجرا شده، 18 طرح در دست اجرا و 8 طرح متوقف شده است. به دلایل مختلف

شتی گفت: ارائه مراقبت های رایگان و پیشگیرانه از سالمندان و نظارت بر تغذیه سالم، پیشگیری از بیماری های جدی، پیشگیری از افسردگی در سالمندان، تدوین خدمات و ارائه بسته آموزشی مراقبت از سالمندان، بازنگری در بسته خدمات پزشکی قدیمی و ارائه بسته مداخلات طب ایرانی در صورت بروز مشکل به عنوان یکی از برنامه های اجرا شده به سالمندان اشاره کرد.

400000 سالمند در معرض خطر بسیار بالا

وی با اشاره به اینکه یکی از برنامه هایی که وزارت بهداشت بر اساس سند ملی سالمندان اجرا می کند، بسته مراقبت از سالمندان پرخطر است، خاطرنشان کرد: هزاران سالمند پرخطر (که دارای بیماری های صعب العلاج یا متعدد هستند، وجود دارد. بیماری های همزمان) در جامعه .

رئیس اداره سلامت سالمندان وزارت بهداشت گفت: بیش از یک میلیون سالمند در معرض خطر (مبتلا به دو یا چند بیماری صعب العلاج) یا در معرض خطر هستند.

شتی بر لزوم اتخاذ تدابیر ویژه و توسعه زیرساخت های لازم تاکید کرد و تصریح کرد: با توجه به رشد روزافزون جمعیت سالمندان و احتمال مواجه شدن کشور با چالش های چشمگیر در سال های آینده، رسیدگی به این موضوع ضروری است.

وی در ادامه یکی از رشته های تعلیق شده را طب سالمندی معرفی کرد و اظهار داشت: متاسفانه به دلیل تعلیق آموزش تخصصی طب سالمندی و عدم پذیرش و جذب دانشجو در این رشته این رشته به حالت تعلیق درآمده است.

دیدگاهتان را بنویسید